
נכתב במקור על ידי
א הזקן
ב-2014 לאחר כשנתיים וחצי על הסופר טנרה החלטתי שהגיע הזמן לבדוק משהו אחר. עשיתי רכיבת מבחן כל ה-vfr-1200 ומיד אח"כ על ה-vfr-1200X. כמובן שכל התחושות הן סובייקטיביות ויחסיות לאופנוע שהיה לי באותה עת. מסלול המבחן שלי קבוע: הגעה מהסוכנות (חיפה) לכביש 2, רכיבה עד עתלית (בדיקת התנהגות בכביש מהיר) יציאה ועלייה להר דרך כביש בית אורן (עלייה מפותל) ורכיבה בעיר לסוכנות (בדיקה איך מסתדר בתנועה עירונית).
ה-vfr היה (במילה אחת) גרוע. מתלים קשים, תנוחת רכיבה כפופה מדי (מאוחר יותר רכבתי על ה-K-1600 של BMW ונוכחתי שספורט-תיור יכול להיות ממש נוח), מומנט אפסי בסל"ד נמוך – צריך לשחק עם ההילוכים כל הזמן, והרגשת סרבול וכבדות בעיר.
ה-vfr-X היה הרבה יותר סביר. עדיין מעט מומנט בסל"ד נמוך (אם כי יותר מה-vfr), אבל הרבה יותר נוח. הרגיש כבד ומסורבל יותר מהסופר טנרה. מספיק שונה מהסופר טנרה כדי שארצה לנסותו, אם כי לא עבור כל סכום. הבעיה היא שבהונדה השתגעו. עבור טרייד אין על האופנוע שלי תמורת vfr-1200x יד שנייה, עם בערך אותו מס. ק"מ ובשנה או שנתיים חדש יותר הם רצו 70,000 שקל. האמת – גם ללא טרייד לא הייתי משלם את הסכום הזה עבור האופנוע – ממש לא שווה את זה.
למחרת לקחתי לרכיבת מבחן את הוורסיס 1000 שרק הוכיח לי כמה דגמי ה-vfr-1200 נחותים – לפחות מבחינת איכות רכיבה.