את כל הנסיעות היומיומיות שלך אפשר לעשות עם אופנוע 250 - ולהינות מחיסכון של כ-1500 ש"ח בשנה בביטוח. כמו כן, הכלים עצמם זולים יחסית.
בנסיעות הארוכות שאת מתכננת אופנועי 250 ירגישו קצת חלשים מדי. זה לא שאי אפשר לרכב 200-300 ק"מ ביום על אופנוע 250, זה פשוט פחות כיף מאשר על אופנוע חזק יותר.
בקטגוריה הזאת, אני מציע לך למדוד את הויסטרום 250. הוא עלול להרגיש לך קצת גבוה מהרצוי, אבל די מתאים לדרישות שלך (כל עוד הנסיעות הארוכות הן לא בכביש 6, שם הוא פשוט חלש מדי). בתקציב לך תוכלי להסתכל על שנתוני 18-19.

אופנועי ה-300+ כבר טיפה חזקים יותר.
דגם מאוד ידידותי, שיכול להתאים לך במידה רבה - זה ההונדה CB300R. הוא חזק רק במעט מאופנועי 250, אבל המעט הזה משמעותי בבין-עירוני. עם זאת, הוא עדיין אופנוע צנום, קליל וחסכוני מאוד - בדלק ובאחזקה. שנתון 2018 קצת גבולי לתקציב, מניח שייתאים אחרי מו"מ. לטעמי הוא גם נראה לא רע - עיצוב נאה בסגנון קלאסי, עם פנס עגול מלפנים.
ל-CB300R יש אח עם פיירינג, ה-CBR300. הוא כנראה יהיה נוח יותר ברכיבות ארוכות בזכות מיגון הרוח. הדגם יבוא עד 2017 ככל הידוע לי, ונכנס חופשי בתקציב שלך. משום שמדובר בכלים שכבר רחוקים מחדשים, צריך לעשות מאמץ כדי למצוא את האקזמפלר השמור ביותר שניתן להשיג.

ימאהה R3 עד 2018/קאוואסאקי נינג'ה 300 - אותו עיקרון כמו ה-CBR, רק עם עוד תוספת כוח נחמדה. אלה כבר כלים שיודעים לשייט על 130-140 אם דורשים את זה מהם. יש להם גם "אחים" בעיצוב נייקד - MT-03 ו-Z300 בהתאמה.
הקאוואסאקי הוחלפו ב-Z/נינג'ה 400 - שהביאו עוד תוספת כוח תוך שמירה על ידידותיות.
לבסוף, יש את סדרת ה-500 של הונדה ששווה לך לבדוק. כלים שבהחלט יכולים היו יכולים להתאים, אבל כנראה ירגישו לך קצת כבדים מדי. מניח שבתקציב שלך תאלצי לחפש כלים משנתון 2015.
מבין אופנועי ה-650 המוגבלים אציין את ה-SV650 - אופנוע ידידותי, אמין ומאוד ובעיצוב קלאסי יפיפה. כמו עם ההונדות, גם כאן אני ממליץ לך לא לרוץ כרגע אחרי ההספק והמימדים. למרות שאובייקטיבית האופנוע אינו נחשב כבד כלל, לרוכבת מתחילה בגובה 1.60 הוא עלול להיתפס כמאיים ולהקשות עלייך בחודשים הראשונים.