מה עם אפריקה טווין? לפי הלוחות בתקציב שלך נכנס 2016
עד תחילת השנה - הייתי רוכב 70 אלף קילומטר בשנה, 60 עבודה בית, והיתר בטיולים.
הקורונה, דיי כפתה עליי לקבל את מה שהבנתי לפני כמה שנים כבר -זה משוגע והגיע הזמן לקצר טווחים.
הקילומטרז' הזה דיי מעניש פיזית ( הלך הגב!) וכמובן כלכלית ( כשנכנסים אחת ל7 שבועות לטיפול ונשיקה ממנהל המוסך, לפני תקלות ושאלות,היום אין לי מקום פיזי לטפל בבית,בעבר כשיכלתי עשיתי - ידע ספר מכונה וכלים תמיד היה).
אז אמרתי שיש עובדות חיים קשות לקבל - חודש הבא אני אעבור דירה כדי לצמצם את הנסועה השנתית שלי בלמעלה מחצי, לכדי 20-24 אלף למנהלה ומקסימום 10 לטיולים.)
המעבר הזה שם אותי בחור במדבר, שנמצא בערך 100 קילומטר מהמוסך הקרוב.
האופנוע האחרון שלי היה NC שנקנה ונמכר לאחר כבוד, כי פחות התאים לי האופי של המנוע - אני לא חוליגן אבל אני גם לא נוסע בנתיב הימיני..
וזו גם למה לא נבחר אחיו למנוע - הXADV
אז אילוצים - כמו שאמרתי, אגור בחור במדבר, רחוק מהציוויליזציה, והאילוץ המרכזי יהיה אמינות, אמינות ושוב אמינות. טיפולים אני אעשה
הנטייה לאדוונצ'ר או טורינג רך.
תקרת התקציב עומדת על שישים, והיא קשיחה להחריד.
הנטיה למשומש.
מחר אעשה נסיעות מבחן על ניקן, טרייסר 900, וויסטרום 650 ( שנשבעתי שלא ארכב על אחד כל עוד אני חי - והנה המציאות צוחקת )
מה עוד שווה לבדוק?
נ.ב
4 גלגלים לא באים בחשבון
מה עם אפריקה טווין? לפי הלוחות בתקציב שלך נכנס 2016
טרייסר 700 יכול להתאים. מרווח טיפולים דומה ל-NC שהיה לך ושום דבר מסובך מכאנית. קצת חוליגן אם רוצים, אפשר גם לרכב בצורה רגועה לאללה ולהינות מהדרך. וגם לטפל לבד בבית.
הויסטרום 650 - כמו שכבר אמרת, יכול להתאים. יותר ארוך, יותר מרווח מהטרייסר, לנסיעות ארוכות יכול להיות פרטנר יותר טוב. קצת יותר עבודה לתחזוקה עצמית בשל תצורת המנוע, בייחוד לכיווני שסתומים.
אפריקה DCT יכול לעמוד על הפרק. ראיתי כמה צריך לפרק בשביל לעבוד עליו, סיוט. מבחינת אמינות לא אמורה להיות בעיה.
הייתי הולך על ה-sweet spot שהוא אופנוע 650-700, זול יותר לאחזקה/קניה, רובם יותר קלים לתחזוקה עצמית ויותר עדינים על צמיגים/שרשראות וכו'.
עם כבר אמרת ויסטרום, אז למה לא 1000 ?
אני אישית גם פעם אמרתי לעצמי אותו דבר, ולבסוף זה האופנוע
שהחזקתי הכי הרבה זמן מכולם. גם אני גר במדבר ועושה נסיעות
למרכז. זה נחמד מנוע ליטר כשאתה צריך לעקוף תור משאיות
זוחלות בכבישי הדרום, זה גם מוסיף פלפל לנסיעה
קניתי אותו אחרי ורסיס 1000, שאותו גם מציע לך לשקול.
לפי דעתי הוא הרבה יותר מוצלח מהטרייסר גם בביצועים
וגם באיכות החומרים. הוא יכול להיות רגוע וחסכוני וגם
חייה רעה אם תחליט לתת בראש מידי פעם.
במחיר הזה אתה יכול להביא את שניהם בשנתון סביר מאוד.
נכון, שניהם ליטר, הרבה זמן חשבתי שלרכב על ליטר זה
מוגזם, בעיקר בארץ. אבל אחרי שעברתי דרומה והתחלתי
לדפוק נסיעות ערוכות, אני יכול להגיד שלי זה הרגיש הרבה
יותר נוח,קל וכיף לעשות את זה על ליטר.
נערך לאחרונה על ידי 0x80; 05-08-2020 בשעה 22:42.
כל האפריקות שיש בשוק עברו המון התעללות.
בעיניי ( ולפני כמה שנים כשהייתי צעיר וחזק יותר כנראה הייתי אומר הפוך ואפילו מתווכח על זה ממש) לאופנועים הגדולים האלה אין מה לחפש בשטח, הם כבדים ומגושמים ועתירי פלסטיקה ואלקטרוניקה ודברים שיכולים להישבר, בקלות.
אני אוהב אדוונצ'רים רק כשהם בכביש.
העניין עם ה700 ( ועם כל משפחת הMT גם ה7 וגם ה9 לצורך העניין) היא שהמנוע אחלה, אבל כל המסביב נראה ומרגיש מאוד זול.
ראיתי טרייסר 700 והוא הרגיש מאוד זול - ומחיר הקנייה של טרייסר 900 שנה - שנתיים אחורה הוא זהה, ולרוב זה לא היה אופנוע ראשון של מישהו שירצח לו את הקלאצ'.
אני לגמריי מסכים איתך.
ויסטרום 1000 זה אחד מהאופנועים הראשונים שחיפשתי, רוב האלה שמפורסמים - לא נראים טוב במציאות, אלא שכן , מבקשים עליהם עשר מעל המחירון,ואני לא יכול להרשות לעצמי עסקה גרועה.
הורסיס פשוט לא מדבר אליי בשום אופן.
אם אמצא ויסטרום 1000 במצב טוב, שיכנס לי בתקציב - יהיה לי ויסטרום.
מה עם ה700gs? אאל"ט אפשר למצוא כמה במחיר מוזל בגלל שיצא דגם חדש יותר.
כל אופנוע מתחת ל-1000 סמ"ק ירגיש לך עסוק בכביש המהיר במיוחד ה-09 או בגלל שגנבו לו צילנדר ולא ידעו להסתיר את זה.
ממליץ לך לקרוא את החוויה השלילית שלי איתו בטיול חו"ל שאיתו אתה במוד אחר לגמרי.
הטנרה 700 אחלה מכונה במיוחד אם אתה מחפש דו"ש אבל בדרישות התפקיד צוין רק ק"מ גבוהים נוחות ויכולת מהירות.
ה- GS מחזיק בעיית אמינות שמטופלת ע"י היבואן אבל זה מרגיז להגיע אליו כל פעם ותלוי אחריות, מעבר לכך מרגיש טרקטור
תוכל לבדוק עם א' .
לי יש ורסיס 1000 כידוע, אז אני נחשד אוטומטית כמשוחד אבל אני ממליץ לך לרדת לרגע מהרגשת ה-"לא מתחבר" אלה אם
חיבור למוסך עולה על הרגש הזה. הורסיס ייתן לך הכל ויותר + בונוס ונישקת הפתעה. לא תנסה לא תבין. עכשיו ניתן למצוא דגמי
16-19 הצורה הישנה במחיר מדהים יחסית לתמורה, העסקה הכי טובה בשוק.
בכללי אופנועי האדוונצ'ר יתנו לך את מקסימום הנוחות מבלי לוותר על רכיבה מתקדמת, האפריקה ירגיש לך מחוספס יותר ייתן לך
אופציה לרדת לשבילים ודרכים לא סלולות שם הורסיס לא שייך, הטנרה הוא אופציה אחרונה לא רעה אבל לקחת בחשבון שהוא כבר
מיושן יחסית ויש כאלה שלא מרגישים עליו נוח לך מחויבת רכיבת מבחן ארוכה (חלק מהפגמים מתגלים רק בשימוש יומי).
אופנועי נייקד/ספורט אולי מהנים בנסיעות פתוחות אבל מענים בתוך העיר ובתנועה צפופה ובעיית המקום לציוד מקבלת משמעות
כפולה אל מול זיווד האדוונצ'ר.
שוב הדרישות שלך מצביעות לי על הורסיס כהתאמה מעולה, מעבר לכך זאת החלטה שלך בלבד.
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 06-08-2020 בשעה 07:58.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בדוק ליטרים.
כמו ששושני אמר - ורסיס 1000 הוא אופציה טובה כל עוד אין דרישה לרדת לשטח.
ויסטרום 1000 אולי לא "טיל שיוט" כמוהו, אבל הוא גם אופנוע מעולה (ואמין מאוד).
טנרה 1200 הוא כלי אמין ומוכח, אם יכולת לא רעה מחוץ לאספלט (בידיים הנכונות). ראיתי משומשים מעולים ב-60 וקצת, מניח שהמחירים גמישים.
וכמובן - טרייסר 900, אופנוע שיפיק לך לא מעט חיוכים בקסדה. פחות "אדוונצ'רי" ומגודל מהכלים למעלה, יותר קליל ושובב.
יש עוד כל מני אופציות אקזוטיות, נראה לי שזה פחות הכיוון שלך.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מבחינתי אין מה להשוות וי סטרום 1000 לטרייסר 900 כי הטרייסר טוב ממנו כמעט בכל פרמטר אפילו בשביל עפר עם ה17 אינץ שלו.
הויסטרום לוקח בקטנה בתחום הנוחות אבל שם זה נגמר.
הניקן זאת אופציה מעולה אם מתעלמים מהסחירות שלו.
יציב בטירוף בקו ישר ועל הצד, סופג מעמורות יותר מכל אולינס או WP.
מה שכן מרגישים שהמנוע מתאמץ לסחוב את המשקל.
אם אתה צריך עזרה בטיפולים אתה מוזמן לפנות בפרטי, גם כן גר בחור במדבר
Sent from my GM1913 using Tapatalk
אז היום ניסיתי את הויסטרום 650 - הבעיה של האופנוע הזה היא הכידון, הזווית והגובה שלו יוצרים המון עבודה כדי לפנות איתו, ונראה כאילו הדגם החדש - כמו הישן, הוא אופנוע לקו ישר ואיטי, הניקן הרגיש לי מוזר מאוד, ואני לא יודע מה אני מרגיש לגביו, הורסיס לא בשבילי, והטרייסר היה סופר נחמד.
הרשימה מצתמצמת
הטרייסר בהחלט מסתמן כבחירה הכדאית ביותר.
היה לי נוח, מעטפת ביצועים טובה בשביל השימוש שלי.
כרגע המועמד המוביל.
לקחתי גם את הניקן לנסיעת מבחן ( היה השלישי ברשימה ארוכה היום ) וזה הרגיש לי מוזר, קצת כמו לנהוג בטרקטורון עם רדיוס פניה קצר יותר. לא אהבתי. ומאוד מאוד רציתי לאהוב אותו.
מהרשימה שנתפרה היום הוא היה הנוח ביותר, אבל המוזר ביותר, וכנראה נפסל בגלל זה.
אולי אקפוץ אליהם מחר בבוקר ואבקש סיבוב נוסף.
הסחירות היתה פחות בעייתית כי הוא ( או כל אופנוע אחר שאקח מיועד להיות איתי שנתיים לפחות ).
מכל מה שיש ביד 2 רק אחד מהסופר הטנרה למכירה ( זה שבסוכנות בקריות) והוא מזיע מהדרייבשאפט, ונוזל בלימה מטפטף מאיפשהו מקדימה כי היתה בריכה קטנה על הג'אנט, הם מבקשים עליו 8 אלף מעל המחירון - והוא לא עשה את הטיפול האחרון והזויה בעיניי ההתעקשות, כי הוא ישאר שם. זה גם מה שקרה עם הסופר הקודם שלי בזמנו - במטרו השתגעו עם המחיר, אני נשארתי על אופנוע חד בוכנתי, ואחרי 4 חודשים שילמתי עליו 12 פחות ממה שהם ביקשו, כי הוא היה פסל באולם תצוגה.
וכבעלים לשעבר של אופנוע כזה למדתי שגם בשוק הפרטי הם סופר לא סחירים גם כשהם מדוגמים.
בנוגע לאקזוטיקות - חשקה נפשי באחד מהאדוונצ'ר 990ים שמתגלגלים ביד 2, אבל אין לי זמן להתעסק באקזוטיקה.
מה כן?
עשיתי היום רכיבת מבחן קצרה על טרייסר 900 והוא הרגיש טוב. נשלט מאוד. בר הפלקה ואצלנו יש מספיק סיבובים ופניות. נקודה לזכותו.
רן אני ניסיתי אותו היום שוב - ולא הייתי צריך יותר משתי דקות כדי להבין שאני באמת לא מתחבר לאופנוע הזה, בשבילי זה פשוט לא זה.
מילה על אופנועי נייקד- הם מעולם לא היו אופציה, לי חשובה תנוחת האדוונצ'ר יותר מיכולות ההרפתקה, אני לא מחפש מפלצת עתירת אלקטרוניקה מזוודות וכוח.
אני רק צריך ישיבה זקופה, יכולת דינמית טובה, משקל נמוך מרבע טון, ומקום לתיק זנב. אני לא מרכיב על האופנוע, בשביל זה יש מוניות.
זה לא הרבה לבקש מאופנוע. מה עוד בנאדם צריך?
לגבי הניקן, רק אחרי כמה שעות התחלתי לשים לב לכל היתרונות שלו ולהנות מהם, בשעה שעתיים רכיבה זה עדיין לא מגיע.
ואם הבחור צריך להכנס איתו לעיר? מה יעשה בפקק? לא לכולנו הפריבילגיה לקנות אופנוע רק לפאן.