עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 30 מ 30

אשכול: אחרי 5 שנים על 300 דופים - חזרתי ל 350 מרובע

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי Ami צפיה בהודעה
    היה לי רומן קצר על 2 פעימות ומאז רק מרובע. ממרומי גילי אני אוהב מנוע צפוי
    היה לי רומן של שנה וחצי על 4 פעימות סקרימר קרוס קאנטרי.
    מאז שעברתי לדו"פ אין בכלל סיכוי שאני חוזר לאחור לאופנוע 4 פע' ....
    המשקל הקלות של העברת משקל מצד לצד, הנשלטות של הכלי בגלל המסה הנמוכה יותר בכלי.
    בלימת המנוע שרק מקלקלת בסינגלים או ירידות קשות וגומרת לך את היד של הקלאץ'
    ה FLAME OUT בירידות ארוכות...
    החוסר במומנט בעליות...
    שלא לדבר על עלות האחזקה המטורפת של כלי 4 פע מתקדם - שמן מנוע כל 4שע מנוע? שסתומים כל 45?
    החלפת בוכנה כל 15 שע לפי הספר או 120 שע אם אתה לא מתחרה.
    מה עשיתי רע בחיים?

    למה?
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    המשקל הקלות של העברת משקל מצד לצד, הנשלטות של הכלי בגלל המסה הנמוכה יותר בכלי.
    למה?
    לא רכבתי על אופנוע שטח 2 פעימות.
    בהנחה ששאר המכלולים זהים- כמה ק"ג ההפרש בין מנוע של דו"פ לעומת מנוע רגיל והאם זאת הסיבה העיקרית להבדלי המשקל?
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    לא רכבתי על אופנוע שטח 2 פעימות.
    בהנחה ששאר המכלולים זהים- כמה ק"ג ההפרש בין מנוע של דו"פ לעומת מנוע רגיל והאם זאת הסיבה העיקרית להבדלי המשקל?
    כמעט ואין הפרש במשקל בין 4 פע' תחרותי לבין דו"פ.
    כשאתה רוכב עליהם, כמעט ואין קשר בין השניים.

    זה נובע מהתכונות הבסיסיות של שני סוגי המנועים.
    מנוע דו"פ מייצר פעימת כח כל סיבוב של גל הארכובה מול שני סיבובים במנוע 4 פע' ולכן לאותו נפח מנוע דו"פ מפיק תאורטית כפול הספק (בפועל רק 60% יותר אבל לא נכנס לזה).
    כדי לעמוד במירוץ ההספק מנועי ה 4 פעימות הפכו להיות קצרי מהלך ובעלי קופרסיה מטורפת וכדי לתמוך בזה כל המנוע הפך הרבה יותר גבוה (ראש מנוע).
    הנדל"ן פונה לטובת ראש המנוע ומיכל הדלק עלה מעלה (כמובן שכולם מנסים בצורות שונות להוריד את המיכל עם הצלחה משתנה).
    מה שזה גורם זה מרכז כובד גבוה רגיש להטיה של האופנוע, בלימת מנוע וב 14אלף סלד הרבה יותר מומנט התמד - הרבה יותר יציבות.
    מצד שני קומפרסיה גבוהה היא גורם משמעותי ב FLAME OUT של המנוע.

    הטרנד ההפוך התרחש במנועי הדו"פ הם הפכו להיות ארוכי מהלך ולכן מאד סלחניים, בלימת מנוע מינימלית (כדי לעצור יש ברקסים שהם הרבה יותר צפויים ונשלטים) אין את ראש המנוע עם כל גלי הזיזים והמקום שראש המנוע פינה משמש כדי לשים את מיכל הדלק,
    אז כל מרכז הכובד יורד.

    לכן גם להרים אופנוע שטח דו"פ שהוא הפוך הרבה פחות מתיש מאופנוע 4 פע' הפוך - וכשאתה בשטח בקושי מחזיק את עצמך על המדרון ...מותש...

    לעומת זאת במוטוקרוס....ההפך הוא הנכון.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    כדי לעמוד במירוץ ההספק מנועי ה 4 פעימות הפכו להיות קצרי מהלך ובעלי קופרסיה מטורפת וכדי לתמוך בזה כל המנוע הפך הרבה יותר גבוה (ראש מנוע).
    מה היתרונות והחסרונות של מהלך ארוך אל מול מהלך קצר?

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2018
    הודעות
    218
    מהלך יותר ארוך מקבל יותר מומנט בסלד נמוך לפעמים על חשבון סלד גבוה
    מהלך יותר קצר מקבל יותר משיכה לסלד גבוה יותר מה שבא לפעמים על חשבון סלד נמוך
    זה בגדול..

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    כמעט ואין הפרש במשקל בין 4 פע' תחרותי לבין דו"פ.
    כשאתה רוכב עליהם, כמעט ואין קשר בין השניים.

    זה נובע מהתכונות הבסיסיות של שני סוגי המנועים.
    מנוע דו"פ מייצר פעימת כח כל סיבוב של גל הארכובה מול שני סיבובים במנוע 4 פע' ולכן לאותו נפח מנוע דו"פ מפיק תאורטית כפול הספק (בפועל רק 60% יותר אבל לא נכנס לזה).
    כדי לעמוד במירוץ ההספק מנועי ה 4 פעימות הפכו להיות קצרי מהלך ובעלי קופרסיה מטורפת וכדי לתמוך בזה כל המנוע הפך הרבה יותר גבוה (ראש מנוע).
    הנדל"ן פונה לטובת ראש המנוע ומיכל הדלק עלה מעלה (כמובן שכולם מנסים בצורות שונות להוריד את המיכל עם הצלחה משתנה).
    מה שזה גורם זה מרכז כובד גבוה רגיש להטיה של האופנוע, בלימת מנוע וב 14אלף סלד הרבה יותר מומנט התמד - הרבה יותר יציבות.
    מצד שני קומפרסיה גבוהה היא גורם משמעותי ב FLAME OUT של המנוע.

    הטרנד ההפוך התרחש במנועי הדו"פ הם הפכו להיות ארוכי מהלך ולכן מאד סלחניים, בלימת מנוע מינימלית (כדי לעצור יש ברקסים שהם הרבה יותר צפויים ונשלטים) אין את ראש המנוע עם כל גלי הזיזים והמקום שראש המנוע פינה משמש כדי לשים את מיכל הדלק,
    אז כל מרכז הכובד יורד.

    לכן גם להרים אופנוע שטח דו"פ שהוא הפוך הרבה פחות מתיש מאופנוע 4 פע' הפוך - וכשאתה בשטח בקושי מחזיק את עצמך על המדרון ...מותש...

    לעומת זאת במוטוקרוס....ההפך הוא הנכון.
    אחלה הסבר. אז יותר כוח ומרכז כובד נמוך לטובת הדו"פ. מה לגבי רצועת הסל"ד שבה מתקבל הכוח- לא אמורה להיות צרה יותר (כמו במירוצי GP בניינטיז) במידה שמקשה יותר לשלוט בכלי?
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    אחלה הסבר. אז יותר כוח ומרכז כובד נמוך לטובת הדו"פ. מה לגבי רצועת הסל"ד שבה מתקבל הכוח- לא אמורה להיות צרה יותר (כמו במירוצי GP בניינטיז) במידה שמקשה יותר לשלוט בכלי?
    וואלה נק' חשובה,
    אז ככה...
    אחד אתה לא צריך הרבה כח בשטח, אתה צריך כח נשלט, ואתה יכול להשיג את זה בדו"פ על ידי הגדלת המהלך והגדלת המסה של גלגל התנופה.
    שני הפעולות האלה מייצרות מנוע מאד נשלט אבל לא בעל הספק גבוה (יחסית למנוע מאותו סוג 2 או 4 פע).
    ואז פשוט מה שעושים זה מכוונים שרוצעת הכח שמועצמת על ידי POWER VALE או מה שנקרא BEING ON THE PIPE תופיע בסל"ד גבוה מספיק שזה הגיוני שיש לרוכב אחיזה אחרת היה בסל"ד נמול יותר.

    בנוסף יש טכנולוגיות כמו ה TPI (TRANSFER PORT INJECTION של KTM ואחרים שלא היו זמיניות למיטב זכרוני בשנות ה 90 ב GP שמאפשרים לשלוט על המנוע טוב יותר בדו"פ.


    ובסופו של דבר כן אתה צודק הכניסה לרצועת הכח של הדו"פ הוא גורם בעייתי ופחות נשלט ולכן מרחיקים את רצועת הכח לאיזור שאתה תשתמש בו כשיש אחיזה וזאת בדיוק הנק החזקה של ה 4 פעימות ששולטים במוטוקרוס כי אתה יכול להיות בטוח שכשאתה על הגז חזק לפני רמפה של מוטוקרוס האופנוע לא ישתגע ופתאום יכנס לך הכח (זה לא יקרה על סלע כי מראש לא היית שם חזק מאד על הגז).

    ואם הייתי חזק על הגז וישבת במקום הלא נכון על האופנוע דו"פ אז זה נקרא GHOST BIKE האופנוע ממשיך והרוכב מאחור - אין מושלם.
    נערך לאחרונה על ידי Jonathan; 12-11-2021 בשעה 00:02.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    אגב תבדוק את הגריד של כל הרצברג רומניאק או אירוע HARD ENDURO הנציגות של כלים דו"פ היא די מוחלטת, והסיבה היא שהרוכבים צריכים את כל העזרה שהם יכולים מכלים שהם נשלטים כמה שיותר.

    450 4 פע מנוע תחרותי מול 300 דו"פ תחרותי, ה 300 הרבה יותר נשלט וקל לרכיבה.

    מצד שני תבדוק את הגריד של אירוע מוטוקרוס ותתקשה למצוא שם אפילו דו"פ אחד.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    מהפה של מקצוענים הפעם עבור אנדורו קרוס שזה מתחיל להראות יותר כמו מוטוקרוס על סטרואידים עם מסלול סגור ומחזורי:
    https://www.youtube.com/watch?v=2MwQVAf5Omg

    לך לדקה 3.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2018
    הודעות
    218
    ואחר כך תמשיך לדקה 5..
    חחח

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי idan300 צפיה בהודעה
    ואחר כך תמשיך לדקה 5..
    חחח
    אתה לא ממש הקשבת, אמרתי מראש, קרוס אנדורו קרוב יותר למוטוקרוס מאשר להארד אנדורו,
    אם היה אפשר לתכנן אופנוע 4 פע שלא יתחמם כלומר הקרומפרסיה לא בשמיים המנוע לא עושה FLAME OUT המהלך ארוך ומפצה על חסרונות אז גם הכל סבבה אבל לא ניתן.
    ולכן כולם בהארד אנדורו רוכבים 2 פע.
    עם כל החסרונות שלו הוא עדיין הרבה יותר מוצלח.

    לזקנים מביננו (אני בכללם) הדו"פ הרבה יותר קל יותר לרכיבה ולהרמה כשהאופנוע נופל והוא נופל די הרבה.
    למקצונים פחות.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    צפיתי. נראה לי יצור ערמומי שכדאי ללמוד לרכב עליו בגילאים שעוד יש בלורית ואין בעיה להיזרק מדי פעם על הקרקע. צעירים לא סופרים פציעות.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  13. #13
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    צפיתי. נראה לי יצור ערמומי שכדאי ללמוד לרכב עליו בגילאים שעוד יש בלורית ואין בעיה להיזרק מדי פעם על הקרקע. צעירים לא סופרים פציעות.
    לי יש תאוריה שמי שהתחיל לרכוב בשטח אחרי הצבא, לעולם לא ידע לרכוב ברמה של מי שהתחיל בגיל 16.
    יש דברים שבנאדם עם שכל פשוט לא ינסה (ויפול, וינסה שוב ושוב עד שיצליח).

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    לי יש תאוריה שמי שהתחיל לרכוב בשטח אחרי הצבא, לעולם לא ידע לרכוב ברמה של מי שהתחיל בגיל 16.
    יש דברים שבנאדם עם שכל פשוט לא ינסה (ויפול, וינסה שוב ושוב עד שיצליח).
    איך זה מרגיש להתערבל בצינור של 2 מ', טייק# 30
    ים של שכל.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


אשכולות דומים

  1. ב.מ.וו: ירידה במכירות לראשונה אחרי תשע שנים
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 18-01-2021, 09:31
  2. חזרה לנהיגה אחרי שנים
    על ידי assaf7419 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 24
    הודעה אחרונה: 10-02-2020, 12:05
  3. ספישלים בדרום עם דופים - אחרי הגשם
    על ידי Juv בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 05-11-2018, 15:29
  4. חזרה לרכיבה אחרי כמה שנים (ראנר 50)
    על ידי oriko30 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 31-01-2017, 21:32
  5. חזרה לדו"פ אחרי פרידה של שש שנים
    על ידי ROG בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 06-09-2015, 16:49

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO