
נכתב במקור על ידי
Jonathan
כמעט ואין הפרש במשקל בין 4 פע' תחרותי לבין דו"פ.
כשאתה רוכב עליהם, כמעט ואין קשר בין השניים.
זה נובע מהתכונות הבסיסיות של שני סוגי המנועים.
מנוע דו"פ מייצר פעימת כח כל סיבוב של גל הארכובה מול שני סיבובים במנוע 4 פע' ולכן לאותו נפח מנוע דו"פ מפיק תאורטית כפול הספק (בפועל רק 60% יותר אבל לא נכנס לזה).
כדי לעמוד במירוץ ההספק מנועי ה 4 פעימות הפכו להיות קצרי מהלך ובעלי קופרסיה מטורפת וכדי לתמוך בזה כל המנוע הפך הרבה יותר גבוה (ראש מנוע).
הנדל"ן פונה לטובת ראש המנוע ומיכל הדלק עלה מעלה (כמובן שכולם מנסים בצורות שונות להוריד את המיכל עם הצלחה משתנה).
מה שזה גורם זה מרכז כובד גבוה רגיש להטיה של האופנוע, בלימת מנוע וב 14אלף סלד הרבה יותר מומנט התמד - הרבה יותר יציבות.
מצד שני קומפרסיה גבוהה היא גורם משמעותי ב FLAME OUT של המנוע.
הטרנד ההפוך התרחש במנועי הדו"פ הם הפכו להיות ארוכי מהלך ולכן מאד סלחניים, בלימת מנוע מינימלית (כדי לעצור יש ברקסים שהם הרבה יותר צפויים ונשלטים) אין את ראש המנוע עם כל גלי הזיזים והמקום שראש המנוע פינה משמש כדי לשים את מיכל הדלק,
אז כל מרכז הכובד יורד.
לכן גם להרים אופנוע שטח דו"פ שהוא הפוך הרבה פחות מתיש מאופנוע 4 פע' הפוך - וכשאתה בשטח בקושי מחזיק את עצמך על המדרון ...מותש...
לעומת זאת במוטוקרוס....ההפך הוא הנכון.