היה לי רומן של שנה וחצי על 4 פעימות סקרימר קרוס קאנטרי.
מאז שעברתי לדו"פ אין בכלל סיכוי שאני חוזר לאחור לאופנוע 4 פע' ....
המשקל הקלות של העברת משקל מצד לצד, הנשלטות של הכלי בגלל המסה הנמוכה יותר בכלי.
בלימת המנוע שרק מקלקלת בסינגלים או ירידות קשות וגומרת לך את היד של הקלאץ'
ה FLAME OUT בירידות ארוכות...
החוסר במומנט בעליות...
שלא לדבר על עלות האחזקה המטורפת של כלי 4 פע מתקדם - שמן מנוע כל 4שע מנוע? שסתומים כל 45?
החלפת בוכנה כל 15 שע לפי הספר או 120 שע אם אתה לא מתחרה.
מה עשיתי רע בחיים?
למה?
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
כמעט ואין הפרש במשקל בין 4 פע' תחרותי לבין דו"פ.
כשאתה רוכב עליהם, כמעט ואין קשר בין השניים.
זה נובע מהתכונות הבסיסיות של שני סוגי המנועים.
מנוע דו"פ מייצר פעימת כח כל סיבוב של גל הארכובה מול שני סיבובים במנוע 4 פע' ולכן לאותו נפח מנוע דו"פ מפיק תאורטית כפול הספק (בפועל רק 60% יותר אבל לא נכנס לזה).
כדי לעמוד במירוץ ההספק מנועי ה 4 פעימות הפכו להיות קצרי מהלך ובעלי קופרסיה מטורפת וכדי לתמוך בזה כל המנוע הפך הרבה יותר גבוה (ראש מנוע).
הנדל"ן פונה לטובת ראש המנוע ומיכל הדלק עלה מעלה (כמובן שכולם מנסים בצורות שונות להוריד את המיכל עם הצלחה משתנה).
מה שזה גורם זה מרכז כובד גבוה רגיש להטיה של האופנוע, בלימת מנוע וב 14אלף סלד הרבה יותר מומנט התמד - הרבה יותר יציבות.
מצד שני קומפרסיה גבוהה היא גורם משמעותי ב FLAME OUT של המנוע.
הטרנד ההפוך התרחש במנועי הדו"פ הם הפכו להיות ארוכי מהלך ולכן מאד סלחניים, בלימת מנוע מינימלית (כדי לעצור יש ברקסים שהם הרבה יותר צפויים ונשלטים) אין את ראש המנוע עם כל גלי הזיזים והמקום שראש המנוע פינה משמש כדי לשים את מיכל הדלק,
אז כל מרכז הכובד יורד.
לכן גם להרים אופנוע שטח דו"פ שהוא הפוך הרבה פחות מתיש מאופנוע 4 פע' הפוך - וכשאתה בשטח בקושי מחזיק את עצמך על המדרון ...מותש...
לעומת זאת במוטוקרוס....ההפך הוא הנכון.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
אגב תבדוק את הגריד של כל הרצברג רומניאק או אירוע HARD ENDURO הנציגות של כלים דו"פ היא די מוחלטת, והסיבה היא שהרוכבים צריכים את כל העזרה שהם יכולים מכלים שהם נשלטים כמה שיותר.
450 4 פע מנוע תחרותי מול 300 דו"פ תחרותי, ה 300 הרבה יותר נשלט וקל לרכיבה.
מצד שני תבדוק את הגריד של אירוע מוטוקרוס ותתקשה למצוא שם אפילו דו"פ אחד.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
מהלך יותר ארוך מקבל יותר מומנט בסלד נמוך לפעמים על חשבון סלד גבוה
מהלך יותר קצר מקבל יותר משיכה לסלד גבוה יותר מה שבא לפעמים על חשבון סלד נמוך
זה בגדול..
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
וואלה נק' חשובה,
אז ככה...
אחד אתה לא צריך הרבה כח בשטח, אתה צריך כח נשלט, ואתה יכול להשיג את זה בדו"פ על ידי הגדלת המהלך והגדלת המסה של גלגל התנופה.
שני הפעולות האלה מייצרות מנוע מאד נשלט אבל לא בעל הספק גבוה (יחסית למנוע מאותו סוג 2 או 4 פע).
ואז פשוט מה שעושים זה מכוונים שרוצעת הכח שמועצמת על ידי POWER VALE או מה שנקרא BEING ON THE PIPE תופיע בסל"ד גבוה מספיק שזה הגיוני שיש לרוכב אחיזה אחרת היה בסל"ד נמול יותר.
בנוסף יש טכנולוגיות כמו ה TPI (TRANSFER PORT INJECTION של KTM ואחרים שלא היו זמיניות למיטב זכרוני בשנות ה 90 ב GP שמאפשרים לשלוט על המנוע טוב יותר בדו"פ.
ובסופו של דבר כן אתה צודק הכניסה לרצועת הכח של הדו"פ הוא גורם בעייתי ופחות נשלט ולכן מרחיקים את רצועת הכח לאיזור שאתה תשתמש בו כשיש אחיזה וזאת בדיוק הנק החזקה של ה 4 פעימות ששולטים במוטוקרוס כי אתה יכול להיות בטוח שכשאתה על הגז חזק לפני רמפה של מוטוקרוס האופנוע לא ישתגע ופתאום יכנס לך הכח (זה לא יקרה על סלע כי מראש לא היית שם חזק מאד על הגז).
ואם הייתי חזק על הגז וישבת במקום הלא נכון על האופנוע דו"פ אז זה נקרא GHOST BIKE האופנוע ממשיך והרוכב מאחור - אין מושלם.
נערך לאחרונה על ידי Jonathan; 12-11-2021 בשעה 00:02.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
https://youtu.be/7t2CiblHqlg
HOW TO GHOST A BIKE
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
מהפה של מקצוענים הפעם עבור אנדורו קרוס שזה מתחיל להראות יותר כמו מוטוקרוס על סטרואידים עם מסלול סגור ומחזורי:
https://www.youtube.com/watch?v=2MwQVAf5Omg
לך לדקה 3.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
ואחר כך תמשיך לדקה 5..
חחח
צפיתי. נראה לי יצור ערמומי שכדאי ללמוד לרכב עליו בגילאים שעוד יש בלורית ואין בעיה להיזרק מדי פעם על הקרקע. צעירים לא סופרים פציעות.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אתה לא ממש הקשבת, אמרתי מראש, קרוס אנדורו קרוב יותר למוטוקרוס מאשר להארד אנדורו,
אם היה אפשר לתכנן אופנוע 4 פע שלא יתחמם כלומר הקרומפרסיה לא בשמיים המנוע לא עושה FLAME OUT המהלך ארוך ומפצה על חסרונות אז גם הכל סבבה אבל לא ניתן.
ולכן כולם בהארד אנדורו רוכבים 2 פע.
עם כל החסרונות שלו הוא עדיין הרבה יותר מוצלח.
לזקנים מביננו (אני בכללם) הדו"פ הרבה יותר קל יותר לרכיבה ולהרמה כשהאופנוע נופל והוא נופל די הרבה.
למקצונים פחות.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51