ספיישלים זה סינגלים? נראה שאין בעיית אחיזה.
המצלמה מאוד רועדת וקשה לצפות.
ועוד שאלה- לא טענה אישית אליך: איך דווקא בקרב רוכבי השטח יש הרבה רוכבים שהורסים את הטבע ולא מבינים את הנזק והכיעור של סימני צמיגים על סלע באמצע המדבר?
גיוון זה תמיד טוב ואחרי 5 שנים על דופים (300), החלטתי לחזור ל 350. ה 350 הוא אופנוע מדהים. בספיישלים אין מה לדבר, הוא מטוס וכיף לא נורמאלי איתו. אבל הגדולה האמיתית שלו (ביחס ל 300 ככה לפחות לתחושתי) היא דווקא בתוואי של עליות דרדרת טחונות - הוא מייצר אחיזה טובה יותר מהדופ. ומכיוון שרוב השנה זה התוואי שיש לנו ברוב אזורי הארץ, זה מבחינתי שיקול מנצח. להלן דוגמאות מייצגות:
ספיישלים זה סינגלים? נראה שאין בעיית אחיזה.
המצלמה מאוד רועדת וקשה לצפות.
ועוד שאלה- לא טענה אישית אליך: איך דווקא בקרב רוכבי השטח יש הרבה רוכבים שהורסים את הטבע ולא מבינים את הנזק והכיעור של סימני צמיגים על סלע באמצע המדבר?
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
לקידוזו
מעניין אם היית כותב את זה גם לרוכבי האופניים... (אין לי משו נגדם גם אני רוכב מידי פעם באופני שטח..)
אם כבר מדברים על להרוס את השטח זה יותר רכבי ה 4*4 והרייזרים לסוגיהם
במקסימום שאופנוע עושה זה סימני צמיג קטן או שביל קטן ולא מפרק קטע של הר ומרביץ דרדרות אין סופיות!
ולגו'ב..מברוק על הכלי!
תהנה מאופנוע שעושה לך טוב
יש הרבה שיחלקו על נושא האחיזה
מין הסתאם כל אחד למה שהוא מתחבר!
בפתוח אולי המרובע נותן יותר אבל לגבי כל השאר ה 300 דופ של היום זה אחד הכלים הכייפים שיש היום
במיוחד בסינגלים וסלעים כמו שעלית בחורשן (חבל שלא לקחת באמצע את צד שמאל יותר מאתגר..)
אתה מגיע אתו לכמעט 0 קמש בלי לגעת בקלאצ' ומושך אותו מ 0 קדימה לאן שרוצה..
במרובע אין סיכוי לעשות את זה..
הגעת למסקנה מרחיקת לכת.
א. הרייזרים בהכללה הם החבורה המאוסה והמזיקה ביותר בשטח. זה החברה עם המוסיקה הרועשת שמסכנים את כולם, ואלה שמעלים ענני אבק על אחרים. הרבה בני דודים וערסים. בהכללה, כן.
ב. אין לי בעיה עם רוכב שלא משאיר סימני הייתי כאן.
יש לי בעיה עם רוכבי שטח (לא פות"ש כפי שהבהרתי) שמזיינים את השטח.
מאמין שראית לא פעם איך נראית גבעה בתולית בשום מקום שחגגו עליה מאות רוכבי אופנועים. בתור אחד שמטייל בשטח עשרות שנים עם ג'יפ ורגלי ועכשיו באופנוע זה פשוט מטריף אותי. אני לא מדבר על החוקים של הרט"ג ושם עליהם בעצמי קצוץ. מה שמפריע לי זה שאנשים יוצאים לטבע כדי...להיות בטבע ובלי שום מודעות מזיינים כל מה שנראה להם כשיר למבחני עבירות, יכולת, שופוני ואומץ. אתה כנראה לא מבין בדיוק על מה אני מדבר (כולה סימן קטן של צמיג או חריץ בקרקע) ובטוח שאתה בצד של הטובים כי הג'יפים והרייזרים והצבא בכלל והפזורה הבדואית עוד יותר הורסים את הטבע אבל עבורי הטמטום שנפוץ בקרב רוכבי השטח מפריע ומבייש.
אם זה חשוב לך ואתה אוהב את זה- למה להרוס?
כמו לכבות סיגריה על הילד שלך.
הוא לא ימות מזה, כולה סיגריה. צלקת קטנה שתעבור עוד חודש.
יש הורים בהודו שמטילים בילדים מומים לקיבוץ נדבות אפקטיבי.
הבנת או שצריך -עזוב, אני יסביר את עצמי כמו שצריך.
השאלה לא מי מלכלך והורס יותר אלא למה להרוס משהו שכיף לך לראות ולהיות בסביבתו?
כמו הדייגים שמשאירים קרסים שקיות קליפות גמרי וטינופת אחרי כל דיג שלהם. אבל מה..הם חולים, ממש חולים על הים. כל יום בים.
(וגם להם הערתי ואמשיך להעיר כי זה תקלה נוראית).
מדי פעם, כשאני נמצא במקום נקי אני מרגיש צורך לקחת את בדלי הסיגריות שלי איתי.
תבין, לא צריך להיות דתי כדי להעריך ולכבד את מה שחשוב לך. זה עניין שלך עם עצמך.
כשהלכלוך וההרס מפריע לאחרים -חרדונים, עצים ועד אנשים- זה גם העסק שלהם.
אני לא יוצא דווקא עליך. זה לא אתה- זה אני.
רק מנצל את ההזדמנות להגיד לחברים שלא מבינים:
כל סימן שאתם משאירים בטבע מחוץ לשביל שכבר נרמס הוא נזק, כיעור וטיפשות (גם גרפיטי על סלעים וחריטת שמות על גזעי עצים).
אם רוכבים לא מבינים כיצד צמחים ובעלי חיים מושפעים מחריץ קטן ,אדמה דחוסה לאבק ורעש זה בסדר. גם אני לא הבנתי.
אבל הרוכבים יכולים להבין שכיף שם בטבע והכי כיף שהטבע נראה בתולי וזאת סיבה מספיק טובה לא לרצות ללכלך ולהרוס.
בשבת על גבעה 400 יושבים אחלה אנשים עם רייזרים וזורקים קליפות הדר על הרצפה.
שאלתי למה לזרוק? זה מתכלה, הם הסבירו לי.
זה נכון וגם סלעים מתכלים אבל היית זורק קליפות הדרים בגינה המושקעת שלך?
שואל ברצינות, כאילו. בעצם למה לא?
בסוף זה מתכלה. לא מצאו קליפת תפוז אחת מימי החשמונאים.
ולמרות שזה מתכלה לא תזרוק בגינה שלך קליפת תפוז ולא עצמות של עוף שאכלת.
גם לא תפרפר את האחורי על הדשא ששתלת למרות שהוא יצמח מחדש תוך כמה חודשים והחריץ הקטן (כולה 15 ס"מ רוחב) יתמלא בסוף בסחף ובקושי יראו עוד כמה שנים שחגגת שם.
אני באמת לא בא בטענות לאף אחד שקורא או כותב כאן כי אני לא מכיר והעובדה שיש רוכבים שמעדיפים לקרוא במקום לצפות בתמונות וסרטונים זה סימן שיש עוד תקווה ואני בטוח שאם יש עוד תקווה היא תצמח מקוראים ולא מאלה שבמשחק הלייקים. אני רק מנסה להסביר את עמדתי כלפי תופעה נפוצה בקרב רוכבי שטח. אגב, עם חלק שלא שומר על הטבע אני רוכב מדי פעם. גם להם אני מעיר ומנסה להסביר.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מודה שלא קראתי הכל. היה ארוך לי.
בכל אוכלוסיה יש חארות. יש כלים שמוציאים מהבנאדם קצת יותר קוף מאחרים.
אבל...
בנשימה אחת להגיד שמישהו מחרב גבעה, וגם להגיד שאתה שם קצוץ על החוקים של רט"ג...טול קורה חביבי.
כמות הקוליסים שגירפתי בימי חיי היא יותר ממה שחלק מחברי הפורום נסעו בשטח. אז אני מרשה לעצמי להשתלח. קחו אותי בסבלנות.
תתחדש Juv!
אחלה סרטונים, רוכב על.
ובנוגע לדיון השני - כולנו הורסים את הטבע, נקודה. יש כאלו יותר ויש כאלו פחות.
זה לא אומר שזה לא מעצבן שאנשים עושים נזק ללא מודעות, אבל צריך לזכור פרט מאוד קטן - מודעות ואכפתיות לסובב אותך, בפרט לאנשים ובעלי חיים אינם בראש מעיינו של ישראלי טיפוסי. חוץ מלהתעצבן (ובצדק), אין הרבה מה לעשות.
רט"ג והאכיפה הבררנית שלה לא קשורים לטיעון שלי.
הפקחים יתקעו לטייל רגלי דו"ח אם יצעד בשביל שלא מופיע בסמ"ש אבל כשהבני דודים עם רייזרים יהרסו להם 10 דונם מול האף הם לא יעיזו להתעסק. כנ"ל החברה להגנת הטבע.
אאמל"ק את הטיעון כי ארוך לך: שמור על מה שיקר לך.
הרחבה: תתחרע במקום שכבר נדרס נכבש והתלכך.
אם אתה מסכים שלא חייבים להרוס מקומות בטבע שטרם נהרסו כדי להינות אפשר לסגור את הנושא.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אפשר להעיר ולהעלות מודעות. בכמות הכלים החדשים שנכנסים לשטח כל שנה זה עניין של זמן עד שההרס יהפוך לנזק גדול מדי ואז יגיעו האיסורים והגדרות כי יש לנו ארץ קטנה והרבה טבע מגניב. מסביב צדים וקוטפים הכל ולא נשאר כלום. בכנות, מהחארות שלא מבינים את הפואנטה אין לי ציפיות אבל יש בקהילת הרוכבים חבר'ה טובים שמודעים ושומרים או לפחות משתדלים וקולם צריך להישמע.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
סימן צמיג על סלע זה לא נזק.
בכללי, אופנוע שטח גורם נזק מינימלי לטבע - בניגוד ל-RZR, טרקטורון או להג'יפים המשופרים שעומדים בכמויות בכל מאהל בדואי בדרום.
אבל העובדות לא מעניינות אף אחד. אל תדאג, האיסורים יבואו - לא בגלל שגרמנו יותר מדי נזק בתור רוכבים, אלא בגלל שאם אפשר להשחיל עוד איסור - המדינה תשמח לעשות את זה. כרגיל, האיסורים יחולו עלי ועליך, אבל לא יזיזו יותר מדי לחבורות מאותם מאהלים בדרום או מואדי ערה. מי הולך להתעסק איתם?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אף אחד לא יוצא לטיול במדבר כדי לראות סימני צמיגים או גרפיטי או שלדי מכוניות שרופים (נניח שכולם לא מזיקים).
יוצאים למדבר כדי לנשום אוויר לנקות את העיניים ולהתנתק מכל מה שקשור לציוויליזציה.
וכל מה שאמרתי שאם כבר משאירים סימני צמיגים- שזה יהיה על שביל קיים.
סמ"ש או עיזים, זה לא העניין. העיקר בלי להרוס וללכלך.
סימני צמיגים זה לכלוך.
מה זה לכלוך?
משהו שנמצא במקום לא שייך.
שמן מנוע על הכביש, בסלון, בצלחת או על סלע באיזה פיסטין נידח במדבר הוא לכלוך.
שמן במנוע- זה טוב.
אותו שמן, מיקום שונה.
אני ואתה והוא וכל אלה שלא זורקים חדפ"ים במדבר (כי מדובר בלכלוך) צריכים שהרוכבים "ההם" גם יבינו את הפואנטה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
היה לי רומן קצר על 2 פעימות ומאז רק מרובע. ממרומי גילי אני אוהב מנוע צפוי
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51