תוצאות 1 עד 12 מ 12

אשכול: טיפים לרוכב מתחיל

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    31

    טיפים לרוכב מתחיל

    היי,
    קניתי crf 250 rally לשימוש יומיומי ולגיחות לשטח קל (בעיקר שבילים).
    בפעם האחרונה והראשונה שנכנסתי לשטח הרגשתי ממש חוסר יציבות בעיקר מהגלגל האחורי , כאילו הוא לא אוחז.
    האם הייתי צריך להוריד לחץ אוויר בגלגלים?
    אם כן לכמה? כרגע על 22 מקדימה ומאחורה.

    אשמח לקבל טיפים לרכיבה נכונה ובטוחה.
    תודה מראש!

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ori_fadida צפיה בהודעה
    היי,
    קניתי crf 250 rally לשימוש יומיומי ולגיחות לשטח קל (בעיקר שבילים).
    בפעם האחרונה והראשונה שנכנסתי לשטח הרגשתי ממש חוסר יציבות בעיקר מהגלגל האחורי , כאילו הוא לא אוחז.
    האם הייתי צריך להוריד לחץ אוויר בגלגלים?
    אם כן לכמה? כרגע על 22 מקדימה ומאחורה.

    אשמח לקבל טיפים לרכיבה נכונה ובטוחה.
    תודה מראש!
    חוסר יציבות בשטח זה צפוי. בניגוד לאספלט, שמספק אחיזה די אחידה רוב הזמן, בשטח תנאי האחיזה משתנים ללא הרף, ועליך לעבוד באופן אקטיבי כדי לייצר אחיזה בכל רגע נתון.
    הורדה של לחץ האוויר תגרום לצמיג לאחוז טוב יותר, אבל זה לא תחליף לתורת רכיבה.
    אני מציע לך להירשם לקורס רכיבה מתקדמת, בדגש על "פרוסליידר" של פרוריידינג - ושם תוכל להתחיל ללמוד את רזי רכיבת השטח בצורה מסודרת ומתודית.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2018
    הודעות
    218
    אורי בוקר טוב,
    אין ספק שאתה על לחץ אויר גבוה,
    לחץ מומלץ לשבילים 15-17
    לטכני 8-12 ככלל אצבע..
    כמובן תלוי בסוג צמיג שאתה רוכב ועוד כמה פרמטרים

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    לא יודע אםהייתי יורד לערכים שציינת בטכני.
    זה אופנוע כבד יותר מאופנוע אנדורו. אני אפילו לא בטוח שיש לו נועל צמיג.

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    31
    הצמיגים הם 50/50 של Irc
    אז לפני הכניסה לשטח מורידים ל15-17 ויוצאים ממלאים חזרה?
    ואשמח לדעת מה זה נועל צמיג?
    יש ביטול abs אחורי

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2018
    הודעות
    218
    כעיקרון כן,
    ונועל צמיג כשמו כן הוא
    כשיורדים ללחץ אויר נמוך בטכני אז הצמיג עלול להסתובב על הג'אנט ולא מיצר אחיזה
    אז הנועל צמיג נועל את הצמיג אל הג'אנט וכך ניתן להימנע ממצב זה בלחצי אויר נמוכים.

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    נועל צמיג היא חתיכה שמוברגת על הג'אנט מבפנים (אתה רואה עוד בורג שבולטמהג'אנט פחות או יותר מול הוונטיל) ויש לה שתי מטרות עיקריות:
    הראשונה והעיקרית: להפריע, להציק, ולעכב כשמתקנים פנצ'ר בשטח;
    השניה- למנוע מהצמיג להסתובב על הג'אנט בפתיחות גז על מצע עם אחיזה, ואגב כך לקרוע את הונטיל. בעיקר לאור העובדה שאלו צמיגים עם פנימית שלא תפוסים חזק על הג'אנט כשמורידים אוויר.

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    1. צמיג 50:50 יתאים מקסימים לשבילים מהודקים
    2. תתרגל לעמוד בקטעים הטכניים. זה מייצב את האופנוע
    3. יהיו לך נפילות. ככה לומדים

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אני חולק על דעת ידידי המלומד. ראשית, שבילים מהודקים (כורכר) הם המצא הכי בוגדני וחסר אחיזה שיש. נראים כמו אוטוסטרדה, אבל אין באמת אחיזה. שנית, צמיגים שהם לא 70 אחוז שטח, הם פשוט פח אשפה ומייצרים בעיקר חוסר בטחון וחוסר אחיזה בשטח.
    נכון, בכביש הם נהיים מרובעים די מהר, אבל סה"כ הם פשרה לא רעה. צמיגים אלו, אגב, לעתים מייצרים גלים בשחיקה, דבר הגורר נדנודי כידון.
    עכשיו, כל עניין האחוזים הוא די נזיל, ולא באמת אמת מידה, לכן אתן דוגמאות (של אותה חברה, רק לשם ההשוואה. היה לי נסיון עם ה09 וה07, ועם צמיג שנראה בול כמו ה08, אבל של מצלר).

    מיטאס e-08, מוגדרים 50-50, לא שווים כלום בשטח (אלא אם הרכיבה היא במהירות אפס לפינת קפה שאפשר להגיע אליה עם כל אופנוע כביש, רק בפחות חשד מנזק לצמיג):


    מיטאס e-07: מעט יותר קרבי, נקרא להם 70-30 (אם כי לדעתי הם 50-50 האמיתיים) לדעתי עדיין לא נותן אחיזה ובטחון בשטח, קידוזו רשם שהוא מבסוט מהם, לטעמי הם לא מספיק קרביים, וגם האחיזה שלהם בכביש אצלי לא היתה משהו:


    מיטאס e-09, מבחינתי סוס מנצח. עלוליםלהיות מוגדרים כ80% שטח. הם כבר נותנים אחיזה ובטחון על שבילים, ואני לא הרגשתי נחיתות בכביש לעומת הe07:
    אדוונצ'ר זה סוג של רוכב, לא של אופנוע.... (AsafA)

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    תיקון שגיאת סופר:
    מצא=מצע
    חשד= חשש.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    אצלי הוא מותקן רק בגלגל האחורי.
    אין לי איתו בעיות בשבילים ולא בכביש. רק אומר, קטונתי מלהמליץ.
    בכלל בשטח אין לי בעיה (בינתיים) עם האחורי -שיפרפר וייזרק כמה שהוא רוצה. הקידמי מעסיק אותי יותר. עם הצמיג מקורי של היצרן עדיין.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    כן 22 PSI בשטח....אללה ייסטור...
    תנסה 12 ואם אתה לא כבד במיוחד או אם שמת טיובליס שים 10 או פחות אבל אל תגזים.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


אשכולות דומים

  1. טיפים לקניית אופנוע שטח לרוכב מתחיל
    על ידי odedli בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 04-03-2021, 15:15
  2. רכיבה לאילת - טיפים לרוכב המזדקן
    על ידי lokimonster בפורום אוף טופיק
    תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 28-06-2017, 20:49
  3. סרטון טיפים לרוכב המתחיל
    על ידי Skity בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 03-02-2017, 10:47
  4. אשכול טיפים לרוכב המתחיל
    על ידי Drflotz בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 17-10-2016, 21:27
  5. מתחיל ללמוד באונ' העברית ומבקש כמה טיפים.
    על ידי Walkie Talkie בפורום אוף טופיק
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 29-09-2016, 05:11

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO