אתה לגמרי צודק, בעיקר לגבי הסיפא.
בכנסות קודמות היה מי שלחם עבור הדו-גלגלי כנגד פקידי האוצר, הצליח להוריד את שיעורי המס בכמה פעימות ומנע עליות בין לבין - ח"כ משה כפני, שהיה יו"ר ועדת הכספים והיה ידיד אמת של הדו"ג, בעיקר משום שהבין את היתרונות הגלומים ברכב דו-גלגלי בכל כך הרבה אספקטים.
בכנסת הזו, כך נראה, אין מי שיילחם עבור הדו-גלגלי, ופקידי האוצר משתוללים. אני מקווה מאוד שוועדת הכספים תעצור את החרפה הזאת ותמנע את ההעלאה. הם התקווה היחידה לעצור את המהלך.
זה שיעלו את המיסים לא ישפיע על השוק. גם אם היו מעלים ב-50% את המחירים - אולי, אבל אולי היה בלאגן ששוכח אט אט מצד הרוכבים.
אנחנו טובים בלהתלונן ולא להתגבש כקבוצה ולהלחם, וזה עניין תרבותי שלא ניתן לגשר עליו.
אז עד העלאה הבאה...שלא תגידו שלא ידעתם שזה יקרה.
השלבים הבאים הם העלאות בפרמיית הביטוח, מיסוי חלקי חילוף, ומה דעתכם על מיסוי על אביזרי בטיחות? נשמע הזוי?
ממש לא, נשמע שזה הכיוון, תכינו את הוזלין כי אם אין אף נציג בממשלה או אף קבוצה משמעותית שתלחם בגזרות - את אף אחד לא מעניין אופנוענים.
המשמעות מעבר להתייקרות עצמה היא שפקידים מנותקים ונבובים מנהלים כאן עניינים חשובים.
זה לא הסכום הזניח לאוצר המדינה אלא השפעת ההחלטה על רבבות רוכבים. אין שום הגיון דמוקרטי שמכשיר פקיד להחלטה עם משמעות נרחבת שכזאת.
מישהו רוצה לנחש מה אחוז הרוכבים על אופנועים בינוניים בקרב בכירי האוצר \ משפטים \ תחבורה \ חינוך וכו'?
אני די בטוח שנמוך יחסית לאוכלוסיה הכללית.
מישהו מהם בכלל טרח לבדוק את המשמעות התחבורתית והכלכלית?
אנשים שמקבלים משכורת מהציבור ולא זוכרים שהם אמורים לשרת אותו.
כשיש לנו מועמד לבג"צ שלקח על עצמו לפענח את רצון החברה ויועמ"ש שהחליט שתפקידו לשמור על ה DNA של העם היהודי אז פקיד באוצר יכול להחליט שלא טוב לו לראות קטנועים במראות. כל האנשים האלה שהשתן עלה להם לראש קיבלו עד עכשיו הגנה וחיסיון תקשורתי.
הייתי מקים אתר אינטרנט שבו יפורסמו שמות האנשים שקיבלו החלטה שנוגדת את הלך הרוח והסטימינט הציבורי- כולל שופטים ופקידונים מכל משרדי הממשלה כולל צה"ל.
אם מישהו רוצה לדחוף את מימון היוזמה, תפדל.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
כפי שכבר נכתב כאן, קרוב לוודאי שליברמן פשוט חותם על מה שהפקידים מגישים לו, בלי הבנה לעומק של המשמעויות. וידוע שהפקידים מנסים כבר תקופה ארוכה להעלות מסים לדו"ג. קושניר לא ייצא נגד ליברמן (חחח...), אבל הוא בהחלט יכול לדבר איתו מאחורי הקלעים, להסביר לו משמעויות, ואז ליברמן יבטל את ההחלטה ויחתום על הוראת שעה עדכנית.
זה לחלוטין בידינו, ועלינו להפעיל לחץ כבד על קושניר.
על זה אנחנו מתלוננים כבר שנים - על שלטון הפקידים, ובעיקר פקידי האוצר, שרואים את העולם בראייה צרה מאוד של טבלאות אקסל, ומקבלים החלטות בניגוד למדיניות הממשלה ובלי להתחשב בגורמים נוספים ובמשמעויות רוחביות. האסימון נפל לגמרי במחאת הביטוח של 2009, ומאז אנחנו יוצאים נגד זה בכל מקום שאפשר. אחת הרעות החולות של שיטת השלטון הישראלית.
לדעתי אתם טועים בהערכת ההכנסות.
אם דו-גלגליים יתיקרו, אנשים יחזרו לרכוש מכוניות. ז"א, יותר מס ברכישה, יותר מס מצריכת דלק גבוהה יותר וכד'. מהלך כזה יכניס לאוצר הרבה יותר מ-10 מליון שחשבנתם. נכון שהפקקים יגדלו, יהיו יותר הפסד שעות עבודה, יהיה זיהום אוויר גדול יותר, אבל העמודות הללו לא מופיעות בטבלאות האקסל של הפקידים, אז מבחינתם הן לא קיימות.
תודה לכל הפרשנים, לוחמי המקלדת, והממורמרים (חמוצים אם תרצו).
השאלה מה עושים ולא מה נעשה, הפראייר הישראלי יבלע את הצפרדע וימשיך כאילו אין מחר.
רוכבי הדו"ג ימשיכו להיות הפרה החולבת של המדינה ומגזר סתמי חסר משמעות.
מועדוני האופנועים ימשיכו לטייל ולתת לחברים קופונים של הנחת "אחים", והרשתות יסערו.
אם הרבי היה מטיל חרם על ענף מסוים הענף היה סופג פגיעה ואיכשהו המגזר הזה היה מקבל הנחה
מסורתית, אבל אצלנו הכלבים נובחים והשיירה עוברת.
מי פראייר של אימא?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מסכים לגמרי, במחאת ביטוח האחרונה (או אחת מהאחרונות אם אני לא טועה) היינו כמעט כל יום על הכבישים, היה פרסום ואנשים ידעו ובכל זאת בקושי הגיעו וגם זה לא עזר יותר מידיי.
באיזה שהוא שלב אנשים פשוט הפסיקו להגיע להפגנות האלו ובזה זה נגמר, כל אלו שאמרו שיגיע ובכו על המחירים בסוף נשארו בנוחות שלהם והמשיכו לבכות מהמקלדת.
אם אני חושב שמשהו ישתנה בעתיד? לא.
האם אני חושב שיהיה יותר גרוע? לחלוטין.
מה לעשות? לחכות עוד קצת ולעזור את המדינה כמו שרבים כמו עושים בשנים האחרונות... זה התחיל הרבה לפני האופנועים וזה לא יפסק.
השאלה האמיתית היא איזו שפה ללמוד.
אצל החרדים ישנה משמעת (החלטות הקהילה).
מה שכן אצל ציבור ( יש יוצאי דופן אז לא לקחת את זה כהכללה) שאינו עובד והמושג תיק פלילי אינו מהווה איום אז ניתן גם להפגין לחסום ואף להתנהג באלימות כלפי הסביבה ראה ערך הפגנות בר אילן וחסימת כבישים.
הציבור החרדי והפזורה לצורך העניין בעלי פטור ממשמעת וכיבוד החוק והאמת שהייתי שמח שיהיו להם מטרות משותפות כמו הוזלת מחירי הדו גלגלי כי סביר שהיינו מרווחים מהעניין.
ככה זה שישנה חוסר משילות וממשל סלקטיבי.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
מי שמזכיר את העם העברי (יהודים משבט יהודה) והפזורה (ישמעלים) באותו משפט הוא פשוט ערב רב ציוני.
אני מתחיל להבין מהיכן השינאה לציונות בשני ה"מגזרים"
מעניין לעניין באותו עניין כח אלקטורלי - לכמה חרדים יש אופנוע?
ולמגזר כמה ? (אופנוע ציוני* כמובן)
ותחשבו על זה
*אופנוע ציוני = אופנוע מציוני
אני לא יודע מה ההגדרה שלך לציונות
ואני מסכים איתך בהחלט שהפזורה ושאר הפיקציה שקרויה ערביי ישראל לא תהפוך לציונית.
ןעדיין ישנם בינהם כאלו שעושים צבא ונלחמים על ביטחוננו וכך גם אצל החרדים.
אבל אותם אלו סבירות גובהה שלא יצאו לחסום כבישים או לזרוק אבנים.
אני לא יודע לכמה חרדים יש אופנוע אבל אני בהחלט מכיר לפחות 3 אחד על וי סטורם אחד על NC750 (מכונה דוס ריידר) ואחד על דיאלים ROADWINE 125 רוצחעת.
בטוח שיש עוד גם אם האחוז שלהם בקהילה הן של הרוכבים והן של נושאי המגבעת קטן.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
בני ברק מפוצצת בדוסים על דו"ג מפוצצת!
אבל כמור, אלו האנשים העובדים שיש להם מה להפסיד,
ואף מקובל לא ישלח את החיילים שלו לשרוף על זה פחי אשפה. יש נושאים שחשובים להם יותר.
מצ"ב תוכן המכתב ששלחתי למר אלכס קושניר. בואו נראה האם הוא יפתיע וייתיחס אליו.
לכבוד: ח"כ אלכס קושניר, יו"ר ועדת הכספים.
שלום לך,
שמי קונסטנטין קטקוב, תושב הישוב ברקן, עובד הייטק ורוכב אופנוע ב-12 שנים האחרונות.אני פונה אליך בשמי ובשם ציבור הרוכבים, לאחר שראיתי פרסומים על כך שמחירי האופנועים הבינוניים – בעיקר אלו המיועדים לרישיון נהיגה A1 בנפחים של 250 עד 700 סמ"ק – צפויים לעלות בתחילת השנה בשיעורים של 10%-20%, כלומר בין 3,000 ל-6,000 ואפילו 7,000 ש"ח. הסיבה: רשות המסים מבטלת את הרפורמה במס הקנייה מ-2015, ושיעורי המס יעלו ב-10% לכמה קטגוריות. כל זה בהמהלך (יש שיגידו "מחטף") שלא דורש את אישור ועדת הכספים של הכנסת. הוערך כי המהלך יוסיף לקופת המדינה סביב 10 מיליון ש"ח בשנה (לכל הדעות, סכום זניח עבור תקציב המדינה).
מה הם אותם אופנועים בנפח בינוני?אלה בעצם אותם כלים המאפשרים נסיעה בין-עירונית בטוחה, בניגוד לקטנועי 125 סמ"ק שהם כלים שנועדו לעיר ולסביבתה הקרובה. אופנועי וקטנועי הביניים הם הבחירה הטבעית של רוכבים מהפריפריה שצריכים להגיע לעבודתם במרכז הארץ, של סטודנטים שצריכים להתנייד מבית הוריהם בפריפריה ללימודים וכדומה.
בכל מחקר שנעשה, נמצא שאופנועים וקטנועים תורמים משמעותית להפחתת עומסי התנועה. כך למשל, דו"ח שהכין הטכניון לפני שנתיים למשרד התחבורה קבע כי עידוד מעבר נהגי רכב לדו-גלגלי עשוי לקצר את זמני הנסיעה בעד 11% ועשוי לשפר את מהירות הנסיעה בעד 13%. המהלך של רשות המסים עומד בניגוד גמור לתוצאות המחקר, ונוגד גם את הבטחות רשות המסים בדיונים בוועדת הכספים מימי ח"כ משה גפני בכנסות הקודמות – לבחון הורדות מס קנייה על כלים בנפח בינוני.
אני מציע לך להשקיע מזמנך ולבדוק את הנושא. במידה ותגיע למסקנה שהחלטתה של רשות המיסים מביאה יותר נזק מתועלת, צפויה לפגוע בתושבי הפריפריה, להגביר את עומסי התנועה והכאוס התחבורתי בגוש דן ובמרכזי הערים - אודה לך אם תפנה לכבוד שר האוצר, מר אביגדור ליברמן ותעלה מולו את הנושא על מנת שיבחן את האפשרות להאריך את צו השעה ולשמר את רמת המיסוי הנוכחית, או אף לבחון הטבות מס נוספות לכלים דו-גלגליים בנפח בינוני.
שנה אזרחית מבורכת,
בתודה,
קונסטנטין קטקוב
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual