אין כמו במבה של אסם
דווקא בשיא העומסים על הכבישים - רשות המסים תעלה מחירים על אופנועים וקטנועים בינוניים במהלך חד-צדדי עוקף כנסת, ישירות מול שר האוצר; הפרטים המלאים ושיעורי עליית המחירים - בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%a8%d7%a9%d7...2%d7%9c%d7%99/
אין כמו במבה של אסם
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
מישהו צריך לשלם על שטויות של קורונה. על חודשי סגר? על משחקים בנתב״ג? על ימי ״בידוד״?
Sent from my iPhone using Tapatalk
העלאת מיסים לא מביאה באופן חד-משמעי לעליה בהכנסות המדינה. הרי למיסוי יש יכולת לעצב את השוק.
לדוגמה:
כשהמס על קטנועים היה 40% ועל אופנועים בנפח זהה 72% - רוב השוק, כ-90%, היה מורכב מקטנועים.
ברגע שהעיוות הזה תוקן, האופנועים תפסו את מקומם הטבעי בשוק שלנו - כ-35% מכלל המסירות.
העלאת מס על אופנועים וקטנועים בנפחי הביניים לא בהכרח תביא לתקציב המדינה אפילו את ה-10 מיליון האלה (שמבחינת תקציב המדינה אלה הספרות שנמצאות הרחק אחרי הנקודה העשרונית. מספר שמעגלים אותו, כי הוא כל כך קטן וחסר משמעות). מספיק שאחוז מסויים מהרוכבים יחליט שלא לשדרג עקב ההתייקרות, או להסתפק בקטנוע 250 במקום להתקדם ל-650 כפי שתכנן כי פער המחירים נהיה גדול מדי פסיכולוגית, והנה מהמספר הנמוך ממילא שהיה אמור להיכנס לקופת המדינה נשאר חצי.
עכשיו, אם ננסה להבין מה קורה:
השינויים במיסוי הועברו בהליך מזורז כצו השעה, ולא עוגנו בחקיקה מסודרת. היה לנו שר אוצר חברתי כזה, אהב לחלק פינוקים בצו השעה, כך שיוכל להאריך אותם כרצונו - ולהיות "חברתי" יותר מפעם אחת על אותה התקנה (פרשנות שלי כמובן).
לשר האוצר הנוכחי יש לדעתי את הסמכות להאריך את תוקף צו השעה, אם הוא ירצה בכך.
משום מה, אני בספק שהוא רוצה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בקצב הזה עוד אמכור את הוספה במחיר שקניתי אותה...
תכננתי תמיד לעבור לאופנוע גדול בסוף, עכשיו רשות המיסים חסכה לי את העצירה באמצע.
Vespa GTS SuperSport 300 HPE Blu Energia 2020"עודדו את הילדים שלכם לקנות אופנוע, לא ישאר להם כסף לסמים!"
Moto Guzzi V85 TT Evocative Rosso Uluru 2022
Saucony Triumph 2024
במונחים של תקציב מדינה, 10 מלש"ח זה אפילו לא תקציב לסיגריות. גורנישט מיט נישט. אני ממש, אבל ממש, לא מצליח להבין את ההגיון של החברים האלה. הרי אתם מדברים על גודש, ועל זה שבכל רכב יושב אדם אחד או שניים. הנה, אנחנו באים ובהתנדבות מוכנים לשחרר לכם את הגודש. מוכנים שיירד עלינו נהר של גשם בחורף, שייצא מאיתנו נהר של זיעה בקיץ, מוכנים להסתכן בגופנו, מוכנים לשעבד כליה בשביל הביטוח, מוכנים להתנהל מול מעקות הפומפיה של כבישי ישראל. מה עוד תבקשי מאיתנו מכורה ואין ואין עדיין?
אין לי כוח להפגנות. אני זקן מדי וציני מדי. אבל אם היה לי כוח ואמונה, הייתי מארגן משמרות של דו"ג שיסעו בתבנית של מכונית. כלומר אחד בכל נתיב, באמצע הנתיב. ומאחוריו עוד אחד. בכל זאת, ככה זה ייראה כשכולנו נצטרך לחזור לקופסאות.
ונניח שיש מישהו שהוא בעיקר במרחב העירוני. אני מבין שהם רוצים שהוא יירד מכלי שיוצר על ידי יצרן רציני, שעובר רישוי שנתי ושיש לו ביטוח, לאופניים חשמליים או קורקינטים שיוצרו על ידי ששון ובניו מרחוב זבוטינסקי, שהפעם האחרונה שהם ראו ביטוח זה כשהם נסעו ליד סוכנות הביטוח של אח של ששון מזבוטינסקי, שלא צריך לעבור עליו או להעביר אותו שום רישוי. אחלה. פשוט תענוג.
אגב, אני מאמין שרוב הרעיונות הגאוניים של ליברמן הם בכלל לא שלו, אלא של הפקידים. אני מניח שהוא אמר לפקידים כשהוא בא "יאללה, תוציאו את כל השירים שכתבתם למגירה כל השנים האלה ובואו נכין מהם חוק הסדרים", לא כי הוא כזה זורם אלא בעיקר כי הוא עצלן וחפיפניק, שמחפש יותר את הבאזז התקשורתי מאשר את המהות. אבל פה אני באמת לא מצליח להבין את הראש שלהם.
פקידי האוצר ורשות המסים עקפו את ועדת הכספים, והעלו את המס על אופנועים קטנים ובינוניים ישירות מול שר האוצר אביגדור ליברמן - מעל הראש של יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר.
אפשר לכתוב ליו"ר ועדת הכספים ישירות למייל, ולהביע את מחאתכם על המחטף שרשות המסים עשתה. יש לו את הכוח לשנות את רוע הגזירה, ועלינו לדרוש ממנו לעצור את המחטף.
שלחו מייל לאלכס קושניר, יו"ר ועדת הכספים, בכתובת akushnir@knesset.gov.il