המס אכן הוטל, אבל לא אמורה להיות השפעה על אופנועים ורכבים פרטיים בכלל ולכל היותר שקלים בודדים לטיפול (במקרה של מוסך שעבד באריזות גדולות ועכשיו עבר לאריזות קטנות)
מאחר והייתי מעורב בעניין הספציפי הזה אז הנה העובדות:
1. שמנים וממיסים משמשים להכנת תחליפי סולר לא חוקיים, מזהמים ומסכני חיים
2. המדינה לא יודעת/מצליחה להילחם בעבריינות הזו (בעיה מסוג אחר..)
3. הרוב המכריע של השמנים המשמשים במוסכי רכב פרטי / אופנועים הם באריזות 4 ליטר
4. אריזות 20 ליטר מיועדות בעיקר לתעשייה ו/או מוסכי רכבים כבדים
5. קיים קושי לטפל באריזות גדולות (עניין של היעדר פיתרון מקומי מספק) וחלק לא מבוטל מהן מושלך בשטחים פתוחים. קל יחסית לטפל באריזות קטנות - חוק האריזות / פסולת מסוכנת - באמצעות שריפה.

התוצאה היא שמבחן RIA מצא שהתועלת הכלל משקית עולה משמעותית על העלות.
בעלות יישאו בעיקר אלו שרכשו עד היום דלק לא חוקי בזול וחלק מהתעשייה שעבורם המס מגלם תוספת שולית בעלות ייצור.
ולסיכום, אם המוסך שלכם יצדיק ייקור טיפול בהטלת המס - תעזבו אותו.