
נכתב במקור על ידי
Yuval01
אענה אחד אחד.
אני כלכלן בהשכלתי ומייעץ למשרדי ממשלה ולגופים פרטיים בתהליכי חקיקה ורגולציה כלכלית.
את הנתונים הבאתי מנתוני מכס, סקר מוסכים פיזי (לא כולם כמובן אבל כמות מספקת) ושיחות עם בעלי מוסכים.
בעיני, גישה לכל מס כאל שיטה להגדלת הכנסות המדינה היא כוללנית ופשטנית מדי. יש כאלו כמובן, וראה ערך מס נוסף על חשמל לרכבים, אבל לא כולם.
המס הספציפי הזה התבקש על ידי מספר גורמים ממשלתיים, רשות המיסים היא רק אחת מהם, במטרה לפתור (ולפחות לצמצם) בעיה אמיתית שיוצרת עלות ממשית גבוהה מאד.
רוב השימוש לא נעשה בתחנות דלק (אם כי יש כאלו) אלא לחימום תנורים - תעשייה וביתיים.
אי אפשר למחזר מכלי פלסטיק שהכילו שמן לצורך לשימוש נוסף בגלל המזהמים שנשארים בהם. שריפה היא תיאור כללי לאופן הטיפול שנעשה בחום גבוה מאד (כמובן שלא זורקים למדורה גדולה).
סוללות הן באמת בעיה סביבתית קשה שכרגע אין לה פתרון. נסיונות שנעשו בעבר לימדו שאין כדאיות כלכלית לאיסוף וטיפול. בהקשר הזה לדוגמא, נמצא שמס (בסכום סביר כמובן) לא ישנה את התוצאה הכלכלית.
ואחרי כל זה, לא באתי לשכנע אלא להראות נקודת מבט אחרת. יחזיק כל אדם בדעתו ויפעל בהתאם לה.