ציטוט נכתב במקור על ידי Yuval01 צפיה בהודעה
אענה אחד אחד.
אני כלכלן בהשכלתי ומייעץ למשרדי ממשלה ולגופים פרטיים בתהליכי חקיקה ורגולציה כלכלית.
את הנתונים הבאתי מנתוני מכס, סקר מוסכים פיזי (לא כולם כמובן אבל כמות מספקת) ושיחות עם בעלי מוסכים.
בעיני, גישה לכל מס כאל שיטה להגדלת הכנסות המדינה היא כוללנית ופשטנית מדי. יש כאלו כמובן, וראה ערך מס נוסף על חשמל לרכבים, אבל לא כולם.
המס הספציפי הזה התבקש על ידי מספר גורמים ממשלתיים, רשות המיסים היא רק אחת מהם, במטרה לפתור (ולפחות לצמצם) בעיה אמיתית שיוצרת עלות ממשית גבוהה מאד.
רוב השימוש לא נעשה בתחנות דלק (אם כי יש כאלו) אלא לחימום תנורים - תעשייה וביתיים.
אי אפשר למחזר מכלי פלסטיק שהכילו שמן לצורך לשימוש נוסף בגלל המזהמים שנשארים בהם. שריפה היא תיאור כללי לאופן הטיפול שנעשה בחום גבוה מאד (כמובן שלא זורקים למדורה גדולה).
סוללות הן באמת בעיה סביבתית קשה שכרגע אין לה פתרון. נסיונות שנעשו בעבר לימדו שאין כדאיות כלכלית לאיסוף וטיפול. בהקשר הזה לדוגמא, נמצא שמס (בסכום סביר כמובן) לא ישנה את התוצאה הכלכלית.

ואחרי כל זה, לא באתי לשכנע אלא להראות נקודת מבט אחרת. יחזיק כל אדם בדעתו ויפעל בהתאם לה.
בהזדמנות זאת אני ממליץ להעלות את מחיר השמן בישול כי מאוד קל להסב אותו לשימוש במנועי סולר.

אני שמעתי על אדם שאת הגנרטור שלו הוא מתדלק בשמן בישול במקום סולר מסתבר שזה זול יותר וחוסך לו תשלומים לחברת חשמל ועל הדרך הוא מתדלק כך את הMG החשמלית שלו.

ואם כבר עבריינים אז גם את השמן המשומש למנועים ניתן להסב לדיזל ואני מניח ששם בהחלט יש זיהום.

לצערי אצלנו במדינה נלחמים בשומרי החוק ולא בעבריינים וכפי שציינתי בעבר רק אנחנו נענשים.
אוסיף במאמר מוסגר (שסוטה קצת מהדיון) שבשם השמירה על חברות החשמל גם מונעים מאיתנו לייצר לעצמנו חשמל (בין עם גנרטור או קולטים שמחייבים אותי למכור למונופול חשמל) אבל כמו שנאור כתב זה כבר יגלוש לפוליטיקה אז נעצור פה.