הכל נכון כשהשמש זורחת וחם בתחת.
שעה וחצי בפקקים וכביש מהיר לסירוגין על נייקד ביום קפוא זה לא פאן. מעדיף מזוודה נוחות כולל מיגון גשם\ רוח. ב
ביום יום לפעמים אולי תרצה לקחת איתך לפטופ או בגדים יבשים או לעשות קניות לשבת. צריך נוחות ומקום דווקא ליום יום ואני לא נגד נייקדים.
בשורה התחתונה התמהיל של פות"ש קובע. אם הוא שואף לשחרור הקוף וכמה נוח להתנהל ביום יום...
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
תודה על הניתוח הפסיכולוגי המוצלח. רבים וטובים ממך כשלו איפה שאתה הצלחת.
מודה שנעלבתי קצת, אבל בוחר להמשיך את הדיון ולא להגרר לריב.
אני אסביר את עצמי לאור מה שכתבת ואח"כ אמשיך.
עד לפני שמונה שנים רכבתי ברציפות כמעט 20 שנה. תאונה שהביאה איתה לחץ משפחתי לא מתון אילצה אותי לרדת זמנית מדו"ג עד יעבור זעם. החיידק עדיין קיים.
ציינתי את הוי סטרום כדי להמחיש שיש לי נסיון עם כלי בעל נפח גדול יותר מקימקו מובי.
קניית אופנוע 800-ליטר, לא באה לרצות את האגו שלי אלא יותר לכיוון הפרקטי. יש לי לישכה משלי, בה אני יכול לתלות את מעיל האופנועים והקסדה השווה שלי. אנ י לא צריך אופנוע ליטר שיאשר את זה.
מחפש כלי פרקטי ויחסית נח. לא אדוונצ'ר כי הספיק לי להרים את הסוזוקי, באמת.
ה-S1000R עלה ע"י אחד המוכרים בסיבוב בהרצל בטענה שיתאים לי ואין לי מה לחשוש ממנו. אני דווקא חושש ותודה שאישרתם את חששי.
לענייננו:
תקציב 40-50
גובה 1.78 עם רגליים קצרות.
100-120 ק"מ ביום למשרד וחזרה, שלש פעמים בשבוע עם אפשרות לסיבו קטן בסופ"ש. כן, בעוונותיי רוצה גם קצת פאן.
לא מחפש כלי שישעמם אותי אחרי חודש, אבל גם יודע להיות פרקטי ומבין שאני יותר אגביל את האופנוע מאשר הוא אותי.
קורס רכיבה- צ'ק. שוקל לעשות שוב.
אני מניח (בלי לפגוע) שאתה בעל נסיון רב בתחום. אשמח לעצתך ואפילו לאו דווקא מהכלים שציינת
לא גבוה ולא מאיים ניתן להרכיב ארגזים
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
קטקוב, בדיוק מה שרציתי להגיד.
אתה זה לא כל אחד. אגב, רכיבה על אופנוע מבחן במשך יומיים שלושה לא משולה לאופנוע יומיומי, בו אחרי חודש חודשיים נעלם הריגוש מהחידוש.
ואף אחד לא אמר אדוונצ'ר (אולי כן, אבל לא אני).
לשים ארגז ומשקף על z...
אתה מפספס שבכל מקרה, רצוי לא להגיע למצב שאתה נאלץ להרים אותם
אבל מבחינתי - אלה כלים שנועדו לרכיבות ארוכות (2000+ ק"מ בחודש) או לאנשים שהנוחות היא פרמטר עיקרי עבורם, גם אם הם רוכבים מהבית למכולת.
עוד פרמטר (וכאן אולי אני קצת נוקם את נקמתך על הניתוח הפסיכולוגי) - הכלים האלה נמכרים היטב כי מעבר לכל מעלותיהם הרבות, הם גם מצליחים למכור לגברים מזדקנים רומנטיקה של טיולים ארוכים עם שלושה ארגזים ומורכבת נאה במושב האחורי. מה שנקרא, אווירת מסע במדינות רחוקות בדרך למשרד ובחזרה.
מי שמתחבר לאדוונצ'ר - שיקנה אדוונצ'ר. מי שלא - אין שום דבר רע או פסול בנייקד איכותי או אופנוע ספורט-טורינג לא קיצוני. את העבודה בשינוע למשרד הם יעשו באותה מידה של הצלחה. זה עניין של טעם, אני בכלל רוכב כבר 7 שנים על אופנוע ספורט שנראה כמו אדוונצ'ר אבל בלי אופי מנוע והספק ספורטיבי, או לחילופין - על סופרמוטו על סטרואידים, שפיתח מיגון רוח חלקי ומיכל דלק גדול למטרות תיור - ואני מאוהב בשילוב האקלקטי הזה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
"אופנוע של זקנים"...כן שמעתי את הביטוי הזה בהקשר לאופנוע, לא הצלחתי לפצח את הנוסחה.
הכביש רץ מתחת לגלגל הקדמי הצמיג מודד ק"מ ראשונים של גומי ולא מאבד לחץ כביש 375 פתוח
האוויר צלול והורסיס רץ לו בין סיבוב לסיבוב בשטף קצף, הרכיבה הופכת לאוטומטית המבט, לחיצה
על הכידון הפוך לכיוון הסיבוב ההטיה שלא נגמרת במקביל למשיכת הגז וההתרוממות, שמאל ימין,
ימין שמאל.
פעם מזמן כשמישהו רצה להתייעץ הוא פנה לזקנים, לחכמים אלה עם ניסיון החיים, שראו דבר או
שתיים ועדין זוכרים, לצ'יף הזקן ראש השבט. "מועצת החכמים" הסנהדרין ...
היום זקן נחשב איטי, מטרד, העולם שלו כבר לא רלוונטי, הוא מעכב, עוצר את ריצת הצעירים עד,
עד שהם הופכים בעצמם למבוגרים חסרי סבלנות, לזקנים נרגנים ומתים.
ילד שלא יודע לקבל "לא" יהפוך בהכרך למבוגר שלא יודע לקבל "לא" ומי שאין לו את הסבלנות
והיכולת להיכנס לנעל אחרת כצעיר לא יעשה זאת גם בבגרותו.
אף אחד לא יחמוק באמת משיני הזמן, אלה אם יתפוגג הרבה לפני, מסיבה עצובה כזאת או אחרת
וכמה מבוגר צריך להיות בשביל להיות "זקן".
אני מכיר כמה זקנים שילמדו את כל הצעירים דבר או שתיים בכביש/שטח הרפתקה...
כי אנחנו ביקרנו כבר בקצה השני של ה-200 קמ"ש ויותר, זה לא המצאה של דור ה...
את הארץ כבר חרשנו מצפון לדרום מערב עד למזרח, וגם בחו"ל, השארנו חותם.
זה היה יותר קשה, יותר מאתגר, עם אופנועים פחות מתקשרים שעושים עבור הרוכב את רוב
העבודה, להפסיד לאופנוע טוב יותר זה פחות כואב מלהפסיד לרוכב טוב יותר!
עצם העובדה שאנחנו עוד פה רק אומר שעשינו משהו בסדר לאורך הדרך הארוכה הזאת.
נכון אנחנו כבר לא בשיא הכושר, הגב כואב וזאת הסיבה שתנוחת עובר על אופנוע לא מתאימה לנו,
הפלטינות לוחצות, הראייה כבר לא משהו, האינסטינקטים שהצילו אותנו לא פעם נרדמים לפעמים,
וקצת יותר כואב הכל, קצת יותר קשה להרים רגל גבוה מעל המושב, או להחזיק 350 ק"ג בין הרגליים.
אבל הניצוץ שם, הידע התובנות, אולי התעייפנו מלבקר במוסכים, לרדוף אחרי חלקים, כן נוחות היא
כבר לא מילה גסה. וכן יש לנו איתנו מטען נוסף, אותו אנו מצרפים בגאווה ואהבה. אנחנו כבר לא לבד
זה לא "אני" האני הפך לאנחנו. גרושים קונים הארלי בסוכנות ע"י הרבנות, כי אולי הארלי יביא להם
פרק ב' או לפחות זיון.
כן התבססנו ואנחנו לא מתנצלים על זה, אנחנו יכולים להרשות לעצמינו את הטוב ביותר עבורנו. 120
כ"ס מסודרים בשורה, כיסאות נוחות, אמינות ידועה, והכל מריח חדש, כל גרם גומי שאני משאיר על
הכביש שלי מהרגע הראשון. אותם עצמות שישנו באוהלי סיירים, במדינות אויב, ישנות עכשיו בצימרים
ומלנות במדינות שרואים רק בגלויות ובסרטים, אבל על דבר אחד לא ותרתי לאורך כל הדרך, תמיד
היה איתי אופנוע, תמיד!
אופנוע של זקנים בתחת שלי!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בחתימהעל מה אתה רוכב אם יורשה לי?
כזה (התמונה מהרשת):
![]()
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 21-03-2022 בשעה 18:39.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
א. רוב האדוונצ'רים הם למעשה אופנוע טורינג מוגבה שבינו לבין הרפתקאות אין קשר מיוחד.
ב. הם חזקים מספיק כדי לרכב מעל קצב התנועה בכביש מהיר -בצורה נוחה.
ג. לרוב יש להם אפשרות למערכת מזוודות בעלת נפח גדול יותר מאופנועי "לא אדוונצ'ר".
ד. לרוב יש להם נפח גדול יותר במיכל והרוכב מתדלק כל 350 -400 ק"מ.
ה. המשקל של האדוונצ'ר לא יותר גבוה מאופנוע טורינג ממוצע. גובה המושב, כן.
ו. חלק יכול להיות מהנה מאוד בגזרת הפאן.
האדוונצ'ר הכי משתלם (בעיני) כלכלית מבחינת הפאן הוא הכתום 1090 מודל 2017-18 (המנוע המשודרג עם 125 כ"ס). חזק יציב צפוי עם האלקטרוניקה החשובה בלבד והמכלולים -בלמים בולמים מצויינים. הוא לא מושלם. מגן הרוח וסט מזוודות המקורי לוקים בחסר. הוא גם יקר לתחזוקה יחסית ליפנים ולא היו לי שום בעיות אמינות. יאפשר לך להיצמד לספורטיבים בסיבובים ולהעלם למשטרה בישורות. גם שבילים ויותר הוא יכול לעשות. אני 176 והסתדרתי מצויין עם הגובה. עדיין מתגעגע אליו למרות ששלם עם ההחלטה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021