
נכתב במקור על ידי
KKatkov
נו ברור, הרי לנהוג זה פשוט. גז, ברקס, גז, ברקס, הגה שמאלה, הגה ימינה, ברקס, בום.
בשביל מה להתאמץ אם גם ככה הכל עוד כמה שנים יהיה אוטונומי, וסוף כל סוף לא יהיה צריך להסיח את הדעת מהטלפון כדי להסתכל מה קורה בכביש...
ועכשיו בנימה קצת יותר רצינית.
אופנוע זה כלי שדורש הרבה המון ממי שמפעיל אותו, כדי לשמור על רמת בטיחות סבירה.
מיומנות השליטה באופנוע מורכבת משני חלקים עיקריים:
- תפעול - שדורש בין היתר יכולת קואורדינציה סבירה, שיווי משקל, ראיה מרחבית.
- אסטרטגית רכיבה - שדורשת יכולת ריכוז, חשיבה כמה מהלכים קדימה, יכולת לנתח כמות גדולה של נתונים בזמן קצר, ויכולת לנתח כל מקרה עבר שבו משהו לא הלך כמתוכן לטובת הסקת מסקנות ועדכון האסטרטגיה.
שני הדברים האלה נדרשים מהרגע הראשון על האופנוע כדי להגיע בשלום, ולכן החצי שנה-שנה הראשונה על האופנוע זה פרק אינטנסיבי וקשה.
עם הזמן, שני הדברים הנ"ל הופכים לטבע שני וכבר אינם דורשים מאמץ כה גדול.
הדבר הראשון שתצטרך להחליט הוא האם בא לך ללכת בכיוון הזה.
אם כן - אני לא רואה סיבה שלא תצליח, סה"כ אני מכיר אדם שהוציא רישיון לדו"ג לפני שהיה לו רישיון לרכב, והגיע לטסט הראשון לדרגה B עם סופרספורט 1000 (ואז נכשל בטסט...).
אולי יקח לך יותר זמן וכסף מאחרים.
האתגר האמיתי, כאמור, מתחיל אחרי השיעורים והטסט, כשאתה צריך להשתלט בו זמנית על הן על התפעול והן על נושא האסטרטגיה, כשאתה נמצא בכביש הישראלי - שרחוק מאוד מתנאי מעבדה ולא נותן לך דקה אחת של גרייס.