עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 16

אשכול: התייעצות לגבי הוצאת רישיון A1

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2022
    הודעות
    5

    התייעצות לגבי הוצאת רישיון A1

    אהלן,

    לפני כ- 7 שנים, בגיל 18, הוצאתי רישיון לרכב פרטי, על אוטומט (למדתי רק על אוטומט, לא ניסיתי הילוכים),
    משום שחששתי ותמיד הסתבכתי עם דברים שדורשים קצת יותר קואורדינציה.
    כעת אני מרגיש שצברתי כבר יותר ניסיון וביטחון, עברתי צבא, אתגרים וכו', ומנסה להתמודד עם מה שמחוץ לאזור הנוחות שלי.
    לכן בין היתר, אני רוצה לעשות רישיון לאופנוע דרגה A1, אחד החלומות להמשך הוא לעשות את הטיול הגדול כשחלקו בנסיעות<br>באופנוע ממקום למקום, שזה גם יותר זול וכיף מרכב.
    ניסיתי להבין מהאינטרנט - ולא מצאתי תשובה - האם ישנם אופנועים A1 אוטומטיים? זה נדיר וקשה למצוא? ומה לגבי המצב בחו"ל?
    כי אני יודע שלגבי מכוניות, בחו"ל הילוכים נפוץ יותר מאשר בארץ.
    האם אני יכול לעשות רישיון ל- A1 כשיש לי רק רישיון על אוטומט? או שעדיף לעשות קודם רישיון לידני ואז לעבור לאופנוע? או שכשלומדים לרכב על אופנוע יש אפשרות לעשות את הרישיון על ידני כשהמורה מלמד על ידני?

    אשמח גם לדעת אם מוכרים לכם מורים במרכז הארץ (גר בתל אביב) שיש להם הרבה סבלנות, אני צריך מישהו שלא מתעצבן מכל טעות כי לוקח לי זמן להבין ולהסתגל לדברים פיזיים.

    תודה רבה לעוזרים
    נערך לאחרונה על ידי Netanel97; 30-05-2022 בשעה 14:55.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי Netanel97 צפיה בהודעה
    אהלן,

    לפני כ- 7 שנים, בגיל 18, הוצאתי רישיון לרכב פרטי, על אוטומט (למדתי רק על אוטומט, לא ניסיתי הילוכים),
    משום שחששתי ותמיד הסתבכתי עם דברים שדורשים קצת יותר קואורדינציה.
    כעת אני מרגיש שצברתי כבר יותר ניסיון וביטחון, עברתי צבא, אתגרים וכו', ומנסה להתמודד עם מה שמחוץ לאזור הנוחות שלי.
    לכן בין היתר, אני רוצה לעשות רישיון לאופנוע דרגה A1, אחד החלומות להמשך הוא לעשות את הטיול הגדול כשחלקו בנסיעות<br>באופנוע ממקום למקום, שזה גם יותר זול וכיף מרכב.
    ניסיתי להבין מהאינטרנט - ולא מצאתי תשובה - האם ישנם אופנועים A1 אוטומטיים? זה נדיר וקשה למצוא? ומה לגבי המצב בחו"ל?
    כי אני יודע שלגבי מכוניות, בחו"ל הילוכים נפוץ יותר מאשר בארץ.
    האם אני יכול לעשות רישיון ל- A1 כשיש לי רק רישיון על אוטומט? או שעדיף לעשות קודם רישיון לידני ואז לעבור לאופנוע? או שכשלומדים לרכב על אופנוע יש אפשרות לעשות את הרישיון על ידני כשהמורה מלמד על ידני?

    אשמח גם לדעת אם מוכרים לכם מורים במרכז הארץ (גר בתל אביב) שיש להם הרבה סבלנות, אני צריך מישהו שלא מתעצבן מכל טעות כי לוקח לי זמן להבין ולהסתגל לדברים פיזיים.

    תודה רבה לעוזרים
    תתחיל מלהוציא רישיון לרכב ידני.
    לא מבין את האופנה החדשה הזאת להוציא רישיון לאוטומט בלבד. מצטער, מבחינתי מי שלא מסוגל להשתלט על 3 דוושות וידית אחת לא כשיר לעלות על הכביש.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2021
    הודעות
    40
    ציטוט נכתב במקור על ידי Netanel97 צפיה בהודעה
    אהלן,

    לפני כ- 7 שנים, בגיל 18, הוצאתי רישיון לרכב פרטי, על אוטומט (למדתי רק על אוטומט, לא ניסיתי הילוכים),
    משום שחששתי ותמיד הסתבכתי עם דברים שדורשים קצת יותר קואורדינציה.
    כעת אני מרגיש שצברתי כבר יותר ניסיון וביטחון, עברתי צבא, אתגרים וכו', ומנסה להתמודד עם מה שמחוץ לאזור הנוחות שלי.
    לכן בין היתר, אני רוצה לעשות רישיון לאופנוע דרגה A1, אחד החלומות להמשך הוא לעשות את הטיול הגדול כשחלקו בנסיעות<br>באופנוע ממקום למקום, שזה גם יותר זול וכיף מרכב.
    ניסיתי להבין מהאינטרנט - ולא מצאתי תשובה - האם ישנם אופנועים A1 אוטומטיים? זה נדיר וקשה למצוא? ומה לגבי המצב בחו"ל?
    כי אני יודע שלגבי מכוניות, בחו"ל הילוכים נפוץ יותר מאשר בארץ.
    האם אני יכול לעשות רישיון ל- A1 כשיש לי רק רישיון על אוטומט? או שעדיף לעשות קודם רישיון לידני ואז לעבור לאופנוע? או שכשלומדים לרכב על אופנוע יש אפשרות לעשות את הרישיון על ידני כשהמורה מלמד על ידני?

    אשמח גם לדעת אם מוכרים לכם מורים במרכז הארץ (גר בתל אביב) שיש להם הרבה סבלנות, אני צריך מישהו שלא מתעצבן מכל טעות כי לוקח לי זמן להבין ולהסתגל לדברים פיזיים.

    תודה רבה לעוזרים
    קודם כל רוצה לומר לך תודה על כך שאתה משתתף זרים בקושי ממשי שלך בפתיחות כזו. זה יפה בעיני ומעיד על מודעות עצמית ורצון ללמוד ולשפר.

    לעניין עצמו אני יכול להעיד רק מניסיון עצמי. עשיתי רשיון רכב בשנת 1989. הילוכים כמובן כי לא היה משהו אחר. משנת 92 (למעט בחו״ל) נהגתי רק במכוניות אוטומטיות ומשנת 1998 לא רכבתי על אופנוע כך שהמיומנות של הפעלת הילוכים החלידה. כשהחלטתי לחזור לרכוב עשיתי כמה שיעורי מגרש (וכביש) להזכיר לשרירים את מה ששכחו.
    הם נזכרו.
    רוצה לומר, אני לא חושב שתנאי לרכיבה על אופנוע עם הילוכים הוא נהיגה ברכב עם הילוכים. את המיומנות הבסיסית תרכוש בשיעורים, את הידע בקורס רכיבה אחרי הרישיון (ממליץ בחום) ואת המיומנות ברכיבה עצמה. אולי תצטרך יותר שיעורים אבל אי ידיעה לנהוג על רכב הילוכים לא פוסל לדעתי יכולת לרכב על אופנוע עם הילוכים.

    ויחד עם זאת, מבחינה בירוקרטית אולי אי אפשר אז אני מציע לך לברר את הנקודה הזו מול משרד הרישוי / בית ספר לנהיגה.

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    לגבי אופנועים אוטומטיים לa1, יש הונדה 750. לא הבחירה שלי לאופנוע ראשון אבל ניחא.
    לגבי טיול בחו"ל אני מניח שמה שתמצא להשכרה זה או אופנוע רגלני, או קטנועים.

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2022
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yuval01 צפיה בהודעה
    קודם כל רוצה לומר לך תודה על כך שאתה משתתף זרים בקושי ממשי שלך בפתיחות כזו. זה יפה בעיני ומעיד על מודעות עצמית ורצון ללמוד ולשפר.

    לעניין עצמו אני יכול להעיד רק מניסיון עצמי. עשיתי רשיון רכב בשנת 1989. הילוכים כמובן כי לא היה משהו אחר. משנת 92 (למעט בחו״ל) נהגתי רק במכוניות אוטומטיות ומשנת 1998 לא רכבתי על אופנוע כך שהמיומנות של הפעלת הילוכים החלידה. כשהחלטתי לחזור לרכוב עשיתי כמה שיעורי מגרש (וכביש) להזכיר לשרירים את מה ששכחו.
    הם נזכרו.
    רוצה לומר, אני לא חושב שתנאי לרכיבה על אופנוע עם הילוכים הוא נהיגה ברכב עם הילוכים. את המיומנות הבסיסית תרכוש בשיעורים, את הידע בקורס רכיבה אחרי הרישיון (ממליץ בחום) ואת המיומנות ברכיבה עצמה. אולי תצטרך יותר שיעורים אבל אי ידיעה לנהוג על רכב הילוכים לא פוסל לדעתי יכולת לרכב על אופנוע עם הילוכים.

    ויחד עם זאת, מבחינה בירוקרטית אולי אי אפשר אז אני מציע לך לברר את הנקודה הזו מול משרד הרישוי / בית ספר לנהיגה.
    תודה רבה! הבהרת לי את המצב בצורה טובה

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2022
    הודעות
    5
    מה הקשר בין סוג הכלי לבין כשירות הנהג?
    הרי פעם לא היו רכבים אוטומטיים, ויותר מזה - פעם לא היו מכוניות בכלל. הנהגים הראשונים במכוניות הראשונות, דהרו על סוסים לפני שנהגו. לדעתך מי שלא יודע לרכב על סוס, גם הוא לא כשיר לנהוג?

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2022
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    לגבי אופנועים אוטומטיים לa1, יש הונדה 750. לא הבחירה שלי לאופנוע ראשון אבל ניחא.
    לגבי טיול בחו"ל אני מניח שמה שתמצא להשכרה זה או אופנוע רגלני, או קטנועים.
    תודה רבה. רק מה הכוונה באופנוע רגלני? זה אופנוע ידני? סליחה על הבורות

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    כן סליחה. מכיוון שהילוכים באופנוע מעבירים עם הרגל. לפעמים מתפלקת לי מילה שלא באמת קיימת.

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2019
    הודעות
    185
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    תתחיל מלהוציא רישיון לרכב ידני.
    לא מבין את האופנה החדשה הזאת להוציא רישיון לאוטומט בלבד. מצטער, מבחינתי מי שלא מסוגל להשתלט על 3 דוושות וידית אחת לא כשיר לעלות על הכביש.
    מסכים איתך 100% אבל זאת לא אופנה זה "נוחות", יש כמה סיבות:
    1. הרבה רכבים (במיוחד עם הקטע החשמלי) כבר לא באים עם גיר ידני או שפשוט לא מייבאים הרבה רכבים עם גיר ידני כבר לארץ
    2. מורי נהיגה גם לא ששים ללמד על ידני כבר (ללמד על אוטומט אפשר לקחת יותר+פחות טרחה בללמד ואפשר לישון)
    3. לנהג הישראלי הממוצע עדיף רק גז וברקס כי גם ככה הוא לא נוהג מי ידוע מה
    4. רוב האנשים מוציאים רישיון לפרקטיות של להגיע לעבודה, לא באמת בשביל להבין את הכלי וללמוד אותו ולהשתפר בכביש,
    יותר קל בפקק לנהוג עם אוטומט ויותר קל להתנהל איתו וזה פשוט ונוח,
    הגיר הידני נעלם מהעולם וזה חבל אבל מצד שני גם האנשים נהיים יותר מטומטמים אז...

    -----------------------------
    בכ"מ לפות"ש,
    כמובן כמו שקטקוב רשם עדיף תמיד רישיון על ידני גם כי לפי מה שאני שמעתי מאנשים, לא תמצא בחו"ל אופנוע אוטומט בנפחים הגבוהים
    אבל למרות שיש לי רישיון על ידני לפני שהוצאתי את ה-A1 ידני אני חושב שהילוכים על אופנוע הם יותר קלים לתפעול (לפחות מבחינתי),
    כל מה שצריך בעיקר לדעת זה איך תיבת הילוכים מתנהגת ובנויה וכשתוכל להבין את זה בראש תוכל לתרגל ולשלוט בזה במגרש בזמן למידה

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    כן סליחה. מכיוון שהילוכים באופנוע מעבירים עם הרגל. לפעמים מתפלקת לי מילה שלא באמת קיימת.
    אני מנחש שזה יצא לך מהחיבור של אופנוע רגיל + ידני. האמת שמילה די מגניבה.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי Netanel97 צפיה בהודעה
    מה הקשר בין סוג הכלי לבין כשירות הנהג?
    הרי פעם לא היו רכבים אוטומטיים, ויותר מזה - פעם לא היו מכוניות בכלל. הנהגים הראשונים במכוניות הראשונות, דהרו על סוסים לפני שנהגו. לדעתך מי שלא יודע לרכב על סוס, גם הוא לא כשיר לנהוג?
    נו ברור, הרי לנהוג זה פשוט. גז, ברקס, גז, ברקס, הגה שמאלה, הגה ימינה, ברקס, בום.
    בשביל מה להתאמץ אם גם ככה הכל עוד כמה שנים יהיה אוטונומי, וסוף כל סוף לא יהיה צריך להסיח את הדעת מהטלפון כדי להסתכל מה קורה בכביש...

    ועכשיו בנימה קצת יותר רצינית.
    אופנוע זה כלי שדורש הרבה המון ממי שמפעיל אותו, כדי לשמור על רמת בטיחות סבירה.
    מיומנות השליטה באופנוע מורכבת משני חלקים עיקריים:
    - תפעול - שדורש בין היתר יכולת קואורדינציה סבירה, שיווי משקל, ראיה מרחבית.
    - אסטרטגית רכיבה - שדורשת יכולת ריכוז, חשיבה כמה מהלכים קדימה, יכולת לנתח כמות גדולה של נתונים בזמן קצר, ויכולת לנתח כל מקרה עבר שבו משהו לא הלך כמתוכן לטובת הסקת מסקנות ועדכון האסטרטגיה.

    שני הדברים האלה נדרשים מהרגע הראשון על האופנוע כדי להגיע בשלום, ולכן החצי שנה-שנה הראשונה על האופנוע זה פרק אינטנסיבי וקשה.
    עם הזמן, שני הדברים הנ"ל הופכים לטבע שני וכבר אינם דורשים מאמץ כה גדול.
    הדבר הראשון שתצטרך להחליט הוא האם בא לך ללכת בכיוון הזה.
    אם כן - אני לא רואה סיבה שלא תצליח, סה"כ אני מכיר אדם שהוציא רישיון לדו"ג לפני שהיה לו רישיון לרכב, והגיע לטסט הראשון לדרגה B עם סופרספורט 1000 (ואז נכשל בטסט...).
    אולי יקח לך יותר זמן וכסף מאחרים.
    האתגר האמיתי, כאמור, מתחיל אחרי השיעורים והטסט, כשאתה צריך להשתלט בו זמנית על הן על התפעול והן על נושא האסטרטגיה, כשאתה נמצא בכביש הישראלי - שרחוק מאוד מתנאי מעבדה ולא נותן לך דקה אחת של גרייס.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #12
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2022
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    נו ברור, הרי לנהוג זה פשוט. גז, ברקס, גז, ברקס, הגה שמאלה, הגה ימינה, ברקס, בום.
    בשביל מה להתאמץ אם גם ככה הכל עוד כמה שנים יהיה אוטונומי, וסוף כל סוף לא יהיה צריך להסיח את הדעת מהטלפון כדי להסתכל מה קורה בכביש...

    ועכשיו בנימה קצת יותר רצינית.
    אופנוע זה כלי שדורש הרבה המון ממי שמפעיל אותו, כדי לשמור על רמת בטיחות סבירה.
    מיומנות השליטה באופנוע מורכבת משני חלקים עיקריים:
    - תפעול - שדורש בין היתר יכולת קואורדינציה סבירה, שיווי משקל, ראיה מרחבית.
    - אסטרטגית רכיבה - שדורשת יכולת ריכוז, חשיבה כמה מהלכים קדימה, יכולת לנתח כמות גדולה של נתונים בזמן קצר, ויכולת לנתח כל מקרה עבר שבו משהו לא הלך כמתוכן לטובת הסקת מסקנות ועדכון האסטרטגיה.

    שני הדברים האלה נדרשים מהרגע הראשון על האופנוע כדי להגיע בשלום, ולכן החצי שנה-שנה הראשונה על האופנוע זה פרק אינטנסיבי וקשה.
    עם הזמן, שני הדברים הנ"ל הופכים לטבע שני וכבר אינם דורשים מאמץ כה גדול.
    הדבר הראשון שתצטרך להחליט הוא האם בא לך ללכת בכיוון הזה.
    אם כן - אני לא רואה סיבה שלא תצליח, סה"כ אני מכיר אדם שהוציא רישיון לדו"ג לפני שהיה לו רישיון לרכב, והגיע לטסט הראשון לדרגה B עם סופרספורט 1000 (ואז נכשל בטסט...).
    אולי יקח לך יותר זמן וכסף מאחרים.
    האתגר האמיתי, כאמור, מתחיל אחרי השיעורים והטסט, כשאתה צריך להשתלט בו זמנית על הן על התפעול והן על נושא האסטרטגיה, כשאתה נמצא בכביש הישראלי - שרחוק מאוד מתנאי מעבדה ולא נותן לך דקה אחת של גרייס.
    אוקיי תודה רבה על ההבהרה
    אין ספק שזה דורש המון תשומת לב וריכוז

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    לדעתי מה שמאוד עזר לי בלימודים על אופנוע, זה רכיבה נכונה על אופניים רגילים עם הילוכים. לפני שהתחלתי ללמוד על אופנוע, כבר באופניים הייתי דואג לשמור על יחס תמסורת (הילוך מתאים) נוח לשרירי הרגליים, לפני עצירה מוריד הילוכים, כדי להתחיל בקלות אחר כך, וגם שימוש בשני בלמים (קדמי ואחורי) ולא רק באחורי. אימצתי את ההרגלים האלה הרבה לפני שחשבתי אפילו על אופנוע, מתוך נוחות ובטיחות.

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    תתחיל מלהוציא רישיון לרכב ידני.
    לא מבין את האופנה החדשה הזאת להוציא רישיון לאוטומט בלבד. מצטער, מבחינתי מי שלא מסוגל להשתלט על 3 דוושות וידית אחת לא כשיר לעלות על הכביש.
    זאת לא אופנה, אין שום צורך לימודים על רכב ידני יותר.
    הרוב המוחלט של הרכבים בארץ הם אוטומטיים וזה לא שפתאום נראה חזרה אחורה לרכב ידני.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    זאת לא אופנה, אין שום צורך לימודים על רכב ידני יותר.
    הרוב המוחלט של הרכבים בארץ הם אוטומטיים וזה לא שפתאום נראה חזרה אחורה לרכב ידני.
    חבל.
    כמובן, שככל שיותר אנשים ילכו בעצתך, ככה ימכרו כאן פחות רכבים ידניים.
    זה נקרא "נבואה שמגשימה את עצמה".
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. התייעצות לגבי רישיון A1
    על ידי wrx450 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 31-03-2022, 09:58
  2. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 27-09-2019, 08:16
  3. התייעצות לגבי רישיון על אופנוע
    על ידי IdanM בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 14-03-2017, 23:57
  4. תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 30-03-2016, 22:46

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO