
נכתב במקור על ידי
KKatkov
עד כמה אתה באמת הולך לרדת לשטח שהוא מעבר לשביל קק"ל עביר לפרייבט?
הטנרה 660 הוא אופנוע מגניב, אבל הוא די גבוה (בדגם ABS) או גבוה מאוד (דגם ללא ABS). בנוסף לזה הוא גם כבד ומרכז הכובד שלו למעלה.
כמה גבוה? אני בגובה 1.77 מ', עם ניסיון על אופנועי אנדורו ודו"ש כגון הק.ט.מ 690, הרגשתי שהגובה של הדגם ללא ABS גבולי בשבילי (הגעתי עם קצות האצבעות בשני הצדדים. בשילוב עם המשקל - לא הצלחתי לעשות רוורס בשיפוע קטנטן ונאלצתי לרדת מהאופנוע ולדחוף, למשל). התחושה ברכיבה הייתה דווקא מדהימה - כמו לשבת על סיפון של יאכטה, עם שדה ראיה גבוה מעל כולם, ומתלים רכים שמשכיחים כל דבר שנמצא מתחת לגלגלים.
דגם ה-ABS כבר הרגיש לי נמוך משמעותית מכלים מקצועיים, ולא איתגר אותי בכלל מבחינת גובה. הוא יכול להתאים לך (דגמי 2015+), אבל כדאי לך לבדוק לפני שאתה ננעל על הדגם.
מבחינת נוחות, יכול להיות שהטנרה דווקא לא יפנק אותך בנסיעות ארוכות כפי שחשבת. מנוע חד-צילינדרי גדול נוטה לווברץ בסל"ד גבוה, וממה ששמעתי - המהירות הנוחה על גבי הטנרה היא 120-130.
אם זאת, מדובר בכלי טיולים אמין, עמיד ועם יכולת שטח לא מבוטלת בידיים הנכונות. אני אישית, מאוד מחבב את הדגם.
במידה ואין לך צורך ביכולת השטח של הטנרה, או חיבה מיוחדת לסגנון הפריז-דקאר שלו, ואתה מחפש אופנוע משיקולים פרקטיים בעיקר - כנראה שעדיף לרכוש הונדה CB500X מהדור האחרון (עם גלגל 19' מלפנים) או סוזוקי ויסטרום מוגבל. ההונדה הוא אול-ארואנדר מעולה, ויקח אותך במידת הצורך לקפה ביער בן שמן (אם זאת ההגדרה ל"שטח" - אז כל אופנוע יגיע לשם, כולל R1). על הדרך - זה אופנוע מאוד אמין, ולא יקר לתחזוקה. הויסטרום הוא מכונת כיסוי מרחקים משובחת, עם מושב כורסתי, מנוע נעים ומרווח מחיה ראוי לשני אנשים + ציוד. גם הוא נחשב מאוד אמין.