כשיצאתי עם האופנוע לחו"ל היה לי ברור שאיפשהו לאורך הדרך אני אזדקק לשירות מוסך, היית לי אמונה מלאה באופנוע ומערכותיו המכאניות
קצת פחות במחשב (בעיקר בגללי ובגלל המוגבלות שלי) ידעתי דבר או שתיים על מגבלותיו הדינמיות אבל עיקר הספקות היה המסע אל הלא נודע.
שם ניסיתי לראשונה את מערכת הקרוז קונטרול, את חימום הידיות, ואת היכולות העמסה שלו של משקל גדול נוסף, היצרן מגביל את משקל העמסה
על הכלי (אמתי לחלוטין תבדקו בספר הרכב) יצרנית הארגזים כנ"ל, כשכל אחד לוקח מקדמי בטיחות גדולים להימנע מתביעות נזיקין.
דבר נוסף היו תנאי הדרך הפיזיים, גשם (הרבה מאד גשם) שלג, קרח, וכבישים מחוספסים למניעת החלקה שנמצאים באזורים המועדים לשלג.
עם המשקעים ניתן להתמודד בעזרת ציוד טוב בעיקר חליפות סערה (שנגנבו ממני בדרך חזרה של האופנוע לארץ) נעלים טקטיות משופרות, ולבוש
תרמי. הכבישים והמשקל גבו מחיר יקר מאד מהצמיגים (בעיקר האחורי אבל לא רק) ומרפידות הבלם, כן רכיבה עם משקל של כמעט חצי טון בירידה
מטורפת תוך וויסות הרכיבה למהירות שניתן לשלוט על האופנוע מאכלת את הרפידות במהירות. חלקים שמחליפים אין שום בעיה והחלפת רפידות
בלם או צמיג לא מצריכה מומחיות מיוחדת אבל הפרוצדורה בחו"ל היא שונה ולא מוכרת ולכן מצריכה סוג אחר של היערכות.
כשגיליתי שהצמיג האחורי שלי כבר גמר את חייו חיכיתי לרגע המתאים ונכנסתי למוסך קאוואסקי המקומי בצרפת מתוך ידיעה שאשלם מחיר של...
מוסך מרכזי, זה זהו שלא, למרות שקיבלו אותי כלקוח מזדמן ובלי תור, הטיפול היה מהיר מקצועי והמחיר הוגן 120 אירו להחלפת צמיג אחורי
כולל עבודה והצמיג אם נכפיל ב-4 (אז זה היה קצת פחות) נקבל 480 ש"ח.
היום קיבלתי הצעה ממוסך נחמד בירושלים של החלפת צמיג קדמי מאותו הסוג (להזכירכם צמיג קדמי זול יותר מאחורי ופחות עבודה) סך של...
תחזיקו חזק...מוכנים?
1200 ש"ח לא כולל מע"מ....
למען ההגינות במוסך אחר קיבלתי הצעה של 900 ש"ח...ועדיין כיף להיות אופנוען פה בישראל.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
20230421133949_IMG_2278.jpg
15200 ק"מ
אחד הדברים שאני מאד אוהב זה לנסות להתאים את האופנוע שלי למצב הרוח, עד הטיול כמעט ולא שיחקתי עם מצבי הרכיבה
החלטתי שעל מנת להשיג את מלוא השליטה באופנוע ולהתרגל אליו הכי טוב זה לרכוב איתו בדיוק בתנאים שהוא יעשה איתנו בחו"ל.
עכשיו אחרי שחזרנו אני יותר פנוי להבין את האופנוע במצבים שונים.
לאופנוע ישנם אפשריות כיוון רבות ולהפתעתי הן שם לא רק בשביל הרושם אלה אשכרה גם עושות את מה שהן נועדו לעשות ומשנות
את התנהגות האופנוע.
מצב "גשם" - מפעיל את כל מערכות העזר והבקרות למקסימום התערבות ומפחית את כוח המנוע ל-75% תפוקה. (לא משתמש בכלל)
מצב "כביש" - הבקרות נשארות עם עם מצב התערבות מלא, כוח המנוע עולה ל-100% בעצם מקבלים אופנוע במצב סטנדרט.
מצב "ספורט" - הבקרות מצומצמות לשליש, המתלים מתכננים למצב קשה ומנתק ההצתה מאחר את ההתערבות שלו לתוך הקו האדום.
מצב "רוכב" - פה הענייניים מתחילים להיות מעניינים, ניתן למפות ל-3 סגנונות רכיבה (1-3) ולקבוע עצמאית את שיכוך המתלים, כיווץ
ופריקה, התערבות המערכות והבקרות עד ניתוק מלא, ואפשר לכבות את ה-ABS לרכיבה על עפר. בפועל אני יכול לקבוע 3 תוכנית שונות
רוכב-1 רוכב-2 ורוכב-3 כל אחת שונה מהשנייה.
עכשיו תוסיפו על כל זה אפשרות נפרדת לאחר בחירת תוכנית הרכיבה לקבוע בנפרד אם אני רוכב סולו, רוכב עם מטען, רוכב עם הג'ינג'ית,
או רוכב עם הג'ינג'ית ומטען - כל תוכנית כזאת מביאה את המתלים על פי מצב הרכיבה לנקודה האופטימלית של המתלים לעבודה.
את כל הטוב הזה אני יכול לבחור מהבית בטלפון להתחבר לאופנוע לאשר בכפתור הסלקט עם ההתנעה והאופנוע יעשה הכל לבד.
כמאותגר טכנולוגית פחדתי להתעסק עם הכיוונים האלה אבל בתקופה האחרונה התגברתי על הפחד והמשחק הזה הפך לאחד מהשעשועים
האהובים עלי.
עברתי לרכוב במצב ספורט אבל עם כיוון מתלים "רך" יותר ככה שבעצם אני מקבל את כל כוח המנוע המלא כולל גלישה המנוע מעלה, לכיוון
הקו האדום החלפת ההילוכים מהירה יותר והגיר מרגיש שם טוב יותר, אבל נוחות הרכיבה שלי לא נפגעת, כאשר הג'ינג'ית מצטרפת אני עובר
למצב כביש, משנה את תוכנית ל-2 רוכבים +מטען ורוכב תיור.
כיוון המתלים גם משפיע על גובה האופנוע כך שבפועל אני יכול לקבוע כמה מכף הרגל שלי תגיע לרצפה, לצורך תמרונים במהירות נמוכה מאד
עם משקל זה מקל מאד על רוכבים מתחת ל-175 ס"מ.
הטיפול האחרון שעשיתי כולל כיוון המנוע ופילטר אוויר "פתוח" נותן לאופנוע תוספת בשרנית של כוח, וכרגע נישאר לי רק להתאים צמיגים לסגנון
הרכיבה שלי שעבר מתיור כבד לקצת יותר מהיר וספורטיבי.
האופנוע מרגיש שלם יצוק ללא קרקושים מיותרים נוח לכל משימה ויש לו המון רזרבות של כוח - תענוג.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
סיבוב עיוור אי שם לא פה בסביבה...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
15450 ק"מ
בער לי לרכוב קצת, הפרחתי בלון ניסוי לאוויר לראות מי יצטרף ושמעתי המון תירוצים, הג'ינג'ית העדיפה שבת מזגן וסדרות אז יציאתי לבד, האמת כשאני
רוכב אני אף פעם לא לבד, יש אותי, יש את הורסיס, ויש לאת את המידלנד החדשה עם מערכת השמע המצוינת ויש לי פלייליסט של כחמש שעות נגינה, פאק איט...
מפרק את הורסיס מאסוריו, מתחת לכיסוי בורח החתול התורן, מכניס מפתח, בוחר מפת רכיבה:
1. ספורט
2. עומס קפיצים קשה.
3. התערבות בקרות מינימלית.
משהו מעורפל קצת מרגיש לי בכידון, סמן הדלק מאותת לי ריבוע 1 זמן מילוי...
המנוע עובד בסל"ד גבוה קצת על לטמפרטורת עבודה, פיצוצי בק-פייר קטנים ומנומסים נשמעים מהאגזוז, תופעה חדשה מאז כיוון המנוע האחרונה,
מחבר את הדיבורית לטלפון ולרצועת ההשמעה הנבחרת, הסל"ד יורד קצת טמפרטורת עבודה 58 מעלות, קליק, הילוך ראשון מיישב במקום, נורית
ה-ABS עדיין דולקת, היא תישאר ככה על המטר השני בנסיעה, יציאה זהירה לחניה והתחברות לכביש הראשי, רוכב על גבול השיוט הילוכים נמוכים
עד אחרי הכיכר השנייה, טמפרטורת עבודה 85 מעלות יד ימין סוחטת את המצערת עד לסוף הווסיס צובר מהירות בטירוף קו אדום, שלישי, המחוג
מטפס, הכביש ריק זהו הגענו לרמזור הראשון, תופס את כל הרמזורים בירוק, עובר את מחסום המנהרות ולוקח ימינה לכיוון יישובי ההר עצירה ראשונה
בתחנת דלק ממלא מיכל מלא, עובר למשאבת האוויר הקדמי נזקק לחצי דקת מילוי להגיע ל-36, האחורי פחות אבל ל-42, תחושת הכידון השתפרה
פלאים הפידבק מכביש עולה מוריד קצת מלחץ הקפיצים הקדמיים..בול!
יוצא לכיוון בר בהר ומשתעשע בדרך עם כמה רוכבים מזדמנים ורכב אספנות אחד, תענוג בבר כמות עצומה של רוכבים מכל המינים והסוגים גם רכבי
ספורט ופוזה, וכמה חברים, ביקור קצר בשירותים חם לי, משעמם לי אז החלטתי להמשיך הלאה, מפה לשם מוזיקה נשפכת לי לאוזניים בדיוק המוסיקה
שאני אוהב ובחרתי בפינצטה הכביש ריק בהפתעה והכל מתחבר לרכיבה מהירה וזורמת כפי שכבר הרבה מאד זמן לא חוויתי, פשוט תענוג צרוף אחת
הכי טובות שהיו לי בזמן האחרון...
שבת.jpg
שבת 1.jpg
שבת 2.jpg
שבת 3.jpg
שבת 5.jpg
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
נשמע כיף. עכשיו תחשוב כמה כיף היה יכול להיות אם היה לך טרייסר.
היית מעדכן (לא ניסית את הרוכבים הנכונים.. יש כאלו יוצאים כל שבת על הבוקר), אולי הייתי בא לבקר/להיפגש אתך בהר (הייתי בג'וברין), למרות ששונא לעלות לבר בהר בשבתות (אין איפה לשים את האופנוע, צפוף לעייפה מטיילים מכוניות אופניים ועוד אופנועים)
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
המשאית בפעולה:
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בסדר בסדר
היה לי סמיטריילר GTR1400 גם היה עובר שם
זה עדיין משאית.
לפחות בGTR יש באמת מנוע מופלא ואם קוואסאקי (לפחות שלי ) לא היה חרא של מותג אולי הייתי מחזיק אותו הלאה.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI