
נכתב במקור על ידי
DeeKay
היי.
ה-tl;dr:
א. האם Versys 650 שנתון 2020 טוב בתור אופנוע ראשון אחרי שנתיים על קטנוע במשקל 170 ק״ג?
ב. האם יש אופנוע טורינג בנפח בינוני עם טכנולוגיה של אופנוע ליטר (בקרת אחיזה, Cruise Control, בולמים אלקטרוניים וכו׳)?
הסיפור:
אני כמעט שנתיים על קטנוע בנפח 300 סמ״ק (בחתימה) ורוצה עוד ת׳כלס מהכל: מושב, מיגון רוח, ארגזים, בולמים, בלמים וסוסים. לאמיתו של דבר, מיציתי את הוספה תוך ארבעה חודשים, אבל ההבדל מאז לעכשיו הוא שאני רוכב כ-500 ק״מ בשבוע והרוב על כבישים מהירים.
מניסיון חיים הגעתי למסקנה שאני לא אוהב מסעות שדרוגים (CBR500, ואז 650, ואז איזה גוצי, ואז MT-09 ואז אפריקה ובסוף לקנח באיזה דוקאטי). אם זה היה תלוי בי, הייתי קופץ מפה ל-V4S או H2 SX, אבל ממה שלמדתי בפורום, עם הניסיון שיש לי עכשיו אני באותה קלות יכול לקפוץ ראש מהחלון לתוך הבטון 20 קומות מתחתי.
מה שאני ת׳כלס רוצה, זה אופנוע נוח ליום-יום (150 ק״מ), שיהיה גם נוח לטיולים של 300-400 ק״מ בסופ״ש. פרקטית, אני לא צריך מס׳ תלת-ספרתי של כ״ס, אבל אני כן רוצה נוחות בישיבה, מיכל דלק מכובד, מיגון רוח טוב, בולמים נוחים (אלקטרוניים?), Cruise Control, בקרות מודרניות (לי אישית זה חשוב, אני יודע שהדעות חלוקות), אופציה לאחסון, מספיק כוח להגיע זריז ל-140 כשצריך וכל זה לא בחבילה של Gold Wing.
הלכתי וחיפשתי והמסקנה שהגעתי אליה היא ש-Versys 1000 SE הוא בחירה סה״כ דיי טובה; העניין הוא שקפיצה מקטנוע בינוני לאופנוע ליטר היא כנראה לא מעשה נבון. לכן, השאלה היא האם יש אופנוע יותר, אה, נעים לרוכב המתחיל (Ish) בנפח בינוני עם כל הפיצ׳רים שציינתי, ואם לא, על מה כדאי לי לרכב חצי שנה-שנה בשביל שארגיש בנוח על משהו בסגנון של ה-Versys הגדול?
סופר תודה וערב טוסט.