בארץ השוק שונה ואני רוצה לחדד, רוב האנשים הממוצעים (ואני לא מדבר על אלה עם כסף שיכולים להרשות לעצמם הכל) מחזקים
בקושי אופנוע, מהמון סיבות.

קהל הרוכבים אינו אחיד ובטח שלו נובע מאותן הסיבות שכל רוכב רוכש את האופנוע שלו אבל המכנה המשותף הרחב ביותר והרדוד
ביותר הוא הצורך לצלוח את הפקקים למצוא חנייה נוחה ולהקל על החיים במדינת עולם שלישי והאופנוע עצמו משמש ככלי רכב יומי.

קהל הרוכבים (שים לב שאני מדבר על מאסה ולא על בודדים ומכוון נמוך!) מורכב גם מרוכבים בגילאים שונים ואל תצחקו רוכבים שרכבו
באלף הקודמת וצמחו עם סצנת האופנועים בארץ, יש להם תפיסה קצת שונה על הרכיבה, מהותה והצורך בגימיקים, שלצעירי דור האלפיים+
נראים הכרחיים ובלתי מתפשרים, הרוכבים של הדור הבא לא יבינו איך אפשר לרכוב עם אופנוע שלא מתחבר לטלפון, ורוכבי החשמל (השם יקום דמם)
לא יבינו איך חיינו עם מנועי בנזין, זאת האבולוציה וזאת הקדמה אבל באיזה מחיר?

מסכים סטייל אייפוד באופנוע זה נהדר, אבל רוכב שמוכוון להתעסק ברכיבה, צריך בעצם רק 2 שעונים עיקריים מול העיניים וכמה נורות אזהרה וזהו.
רוב בוחני האופנועים אומרים את זה בחצי פה כיוון שקריאת שעון אנלוגי אפילו בזווית העין מהירה נכונה ומשמעותית הרבה יותר מהמסכים הדיגיטליים.
מערכות בטיחות נהדרות ומצילות חיים, אין שום טענה אליהם והן מבורכות, אבל היום חימום ידיות נעשה הכרח, חימום המושב וטוסיק חשוב,
ואיך לעזאזל אפשר להסתדר בלי משקף עם 1999 מצבי כיוונון דרך התודעה. (פעם, לדגמי סוזוקי אם אני לא טועה, היה משקף מתכנן חשמלית וואוו)

וזה בא עם תג מחיר כי כל הפיצ'פקס האלה עולים בכסף, חלקם במשקל נוסף, ובעצם משמשים את הרוכב כי הם שם ולא כי הוא באמת צריך אותם.
שלא תבינו לא נכון זה נחמד שהם שם אבל תמיד צריך לזכור את המחיר.

הרוכב של היום מפונק, אני לא מאשים אני רק מציין עובדה, הוא חייב לברור לו את הסט-אפ הנכון לרכיבה, להתעסק עם מערכות מתוחכמות ומשלם
מחיר בגלל מרוץ החימוש בין היצרנים שרוצים להיתפס כנוצצים ביותר, מישהו קובע רף הזוי וכולם מיישרים קו.

איפה נמצאת הרכיבה הטהורה והמזוקקת, כל אחד ואחת מהרוכבים והרוכבות קובע את זה לעצמו, אבל בשביל להבין מה יש שם, צריך לטעום מהמבחר
מי שלא רכב על הארלי מימיו, ברכיבת מומנט עתירת וויברציות, לא יוכל לטעון שהרכיבה על האפריליה שלו היא תמצית האלוהות. לא כי הוא טועה או
לא מבין ,פשוט הוא טעם רק מעט מהמגוון.

כל קניית אופנוע היא אוסף של פשרות, מי שקונה אופנוע ספורט מאבד משהו, בעוד מי שקונה מפלצת שטח עם מקום לחצי בית מאבד משהו אחר,
צרצרי השטח מרווחים במדבר ומפסידים במכולת בקיצור בעולם מושם היו לנו כמה אופנועים והיינו משתמשים איתם לפאן על פי מטרתם.

אבל זה לא קורה ה- BMW1000XR החדש והנוצץ שעלה 156000 שקל + לוקח את בעליו 5 ימים בשבוע באיילון הפקוק לעבודה ויומיים (באישור
האישה) הוא יוצא קצת למרחבים לנשום אדי אספלט- למה? כי ישראל!

אבל אופנוע פשוט נטול כל הגימיקים שיושב על מערכת מתלים טובה מערכות בטיחות הכרחיות צמיגים טובים יכול להיות אידאלי, כי הוא יהיה זול
שימושי ומתאים היטב לתנאים והצרכים של רוב הרוכבים בפלח הנמוך והרדוד במכנה המשותף. עכשיו מה שעוצר את זה מלקרות זה בדיוק,
הדור שמחפש את הנוצץ המהיר אינסטנט של הריגוש כי הוא לא מכיר משהו אחר.

וכן השוק הוא חסר היגיון, כי אופנוע קונים מרגש מתשוקה ולא ע"י רשימת מכולת של צרכים יתרונות וחסרות (תשאלו את לוקי).

ממליץ לכולם גם אלה שחושבים שהם יודעים דבר או שתיים על רכיבה לנסות "אופנוע של פעם" נקי, מזוקק ולרכוב על כמה שיותר אופנועים.