תוצאות 1 עד 12 מ 12

אשכול: התלבטות לגבי מערכות אלקטרוניות, אדוונצ'ר 250 (אופנוע ראשון)

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    36

    התלבטות לגבי מערכות אלקטרוניות, אדוונצ'ר 250 (אופנוע ראשון)

    קצת התרשלתי וקיבלתי תחושה שאופנוע ששמתי את עיני עליו מאובזר בכל טוב הבקרות האלקטרוניות שיש להציע:
    משיכה TCS
    ABS להטיה
    יציבות ASC

    בנוסף לכמה דברים שאוכל להתפשר עליהם כמו תצוגה, MY RIDE וכן מצערת אלקטרונית ואפשרות לקוויקשיפטר.
    עד כמה כל אחד מאלה משמעותי? בדגש על בטיחות.
    המטרה היא לקבל טעימה מהתחום מבלי לפרוץ יותר מדי את התקציב.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי eily צפיה בהודעה
    קצת התרשלתי וקיבלתי תחושה שאופנוע ששמתי את עיני עליו מאובזר בכל טוב הבקרות האלקטרוניות שיש להציע:
    משיכה TCS
    ABS להטיה
    יציבות ASC

    בנוסף לכמה דברים שאוכל להתפשר עליהם כמו תצוגה, MY RIDE וכן מצערת אלקטרונית ואפשרות לקוויקשיפטר.
    עד כמה כל אחד מאלה משמעותי? בדגש על בטיחות.
    המטרה היא לקבל טעימה מהתחום מבלי לפרוץ יותר מדי את התקציב.
    טעימה מאיזה תחום אתה מנסה לקבל? מתחום האלקטרוניקה היי-אנד? או מתחום הרכיבה על אופנועים?

    רוב אופנועי ה-250 לא מצויידים (עדיין) במערכות אלקטרוניות מתקדמות פרט ל-ABS (פשוט) ומסך TFT (כי זה באופנה).
    כך שאני לא בטוח שאני יודע על מה שמת עין.

    לשאלתך מה "משמעותי" - אני אישית מעדיף את האופנוע שלי כמה שיותר אנאלוגי. רוכב על אופנועים ללא ABS (שלא לדבר על כל שאר הקיצורים שמנית) כבר 12 שנה, נהנה מכל רגע ועדיין חי כדי לספר על זה.
    כמובן שיש המון אנשים שאוהבים קדמה ואלקטרוניקה, ויגידו שהם לא מסכימים איתי - וזה בסדר.
    עובדתית, למי שאוהב אופנועים ורכיבה - גם DR650 (דינוזאור שאין בו אלקטרוניקה, רק חשמל) - יספק הרבה כיף והנאה בתור אופנוע ראשון.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,339
    בגדול מסכים עם KKatkov.
    מערכת ABS היא בהחלט חשובה, בעיקר לרוכבים פחות מנוסים, אבל בכל מקרה זו מערכת חובה לפי תקן. ב-250 אדוונצ'ר אין ABS להטיה אלא ABS רגיל, ויש לו אופציית ניתוק גלגל אחורי. לא צריך יותר מזה.
    מערכת בקרת אחיזה ומערכת בקרת יציבות אינן נדרשות בכלי בנפח כזה.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    36
    הרושם הראשוני שלי היה שהאופנוע המדובר התברך בכל המערכות האלה, והוא לא.

    שמע, ברכב הראשון שנהגתי בו היה קרבורטור וארבעה הילוכים, ולא היה מזגן. היום לא יעלה על דעתי לקנות רכב לשימוש יומיומי ללא abs, esp כריות אוויר ומזגן.

    ברור לי שעולם הדו"ג לא מציע את התנאים האלה, אבל ההמלצות שנתקלתי בהן בפורום הן להעדיף כלי עם abs לפחות.
    רציתי לשאול מה היתרון המעשי של יתר המערכות שציינתי.

    ברור לי שאפשר להנות גם בDR מיושן.


    תודה רבה על ההתייחסות!

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    138
    עדיין לא הבנתי איזה אופנוע זה, אבל באופן כללי כמה שיותר "קטן" הכלי (סמ"ק/מחיר) ככה יהיה בו פחות שיט. 250ים יגיעו בד"כ עם ABS ולפעמים עם בקרת אחיזה. דעתי כרוכב חדש(ish) לרוכב חדש על כמה משמעותית כל תוספת מהרשימה שציינת:
    * ABS: מאד. נדיר שיופעל בעצירה בקו ישר או בזווית סבירה, אבל כשתעלה על משהו חלקלק ותדפוק ברקס כנראה שזה ימנע נפילה (למי שפעם עלה על קרטון או פלקט...).
    * בקרות אחיזה (על מגוון השמות הרחב שלהן): משמעותית, אבל גם תלוי ברוכב ותלוי בכלי. הרושם שלי שכמה שיותר קטן הכלי ככה יותר סיכוי שתזדקק למערכת. כשרכבתי על וספה (24 סוס על 160 קילו) הצלחתי להפעיל אותה כמה פעמים וזה הציל כמה החלקות, בגוצי (76 סוס על 230 קילו) לא משנה כמה גז אני מרביץ (עד גבול מסויים, כן?) הצמיגים דבוקים לכביש כמו שליכטה.
    * תצוגה וניווט: זניח. מהירות, סל"ד והילוך, כל השאר הפלאפון שלך יכול להשלים לך.
    * מצערת אלקטרונית: זניח. הרעיון העיקרי פה הוא מיפוי גז (?; Throttle map), מה שמאפשר מצב ספורט וגשם וכו'. נחמד על הנייר, אבל בכלים קטנים יותר יש מספיק מרווח סיבוב לתפעל אופנוע בביטחון על כביש רטוב וספורט אתה (כנראה) לא הולך לעשות עם 250 סמ"ק.
    * Quickshifter: תלוי בכלי, אבל בגדול נמוכה. אני בלי יותר מדי ניסיון פה, אבל שני הסנט שלי - יכול למנוע קפיצות ונעילה של הגלגל האחורי בייחוד כשמעבירים למטה בהילוכים נמוכים, אבל אם כבר אז שיהיה Slipper clutch. תפעול חלק ומהיר של הילוכים זה חלק אינטגרלי מרכיבה על אופנוע, ועם ניסיון והיכרות עם הכלי אתה אמור להגיע לרמה שאולי לא מייתרת QS, אבל לא מצריכה אותו. עם זאת, לא היה לי, לא ניסיתי, כרוכב חדש על הילוכים אציין שבינתיים זה בעיקר קוץ בתחת ואני רואה הרבה היגיון ונוחות במערכת.

    אני חושב שת'כלס מלבד ABS ובקרת אחיזה מה שתורם הכי הרבה לבטיחות ברכיבה זו השתלמות רכיבה ועירנות.
    Vespa GTS SuperSport 300 HPE Blu Energia 2020
    Moto Guzzi V85 TT Evocative Rosso Uluru 2022
    Saucony Triumph 2024
    "עודדו את הילדים שלכם לקנות אופנוע, לא ישאר להם כסף לסמים!"

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    יש דבר כזה adventure 250cc?

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    36
    יש לבנלי וסוזוקי כנראה עוד כמה תלוי סיווג ואני התכוונתי לכלי של קטמ שנקרא בפשטות אדוונצ'ר 250 ומיוצר בהודו.
    אביעד קלע לכוונתי אבל השאלה בכל מקרה הייתה כללית ולא על דגם מסוים.

    תודה על מגוון הדיעות!

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    36
    פתוח גם לביקורת על האדוונצ'ר בנפח שהביטוח מאפשר.

    כביש בעיקר, סופשבוע אולי מעט שבילים קצרים שכל רכב עובר בהם, מעט מאוד הרכבה אם בכלל.

    המטרה העיקרית היא כביש בינעירוני מהיר קצר (20 כיוון) עם נתיבים צרים ללא שוליים, ופקוק.

    האם זהו הכלי החזק ביותר כיום עד 250?
    איך הצמיגים המתלים והמבנה שלו בכביש? בהנחה שהתנוחה שלו יותר נעימה מזו של אחיו הערום.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי eily צפיה בהודעה
    פתוח גם לביקורת על האדוונצ'ר בנפח שהביטוח מאפשר.

    כביש בעיקר, סופשבוע אולי מעט שבילים קצרים שכל רכב עובר בהם, מעט מאוד הרכבה אם בכלל.

    המטרה העיקרית היא כביש בינעירוני מהיר קצר (20 כיוון) עם נתיבים צרים ללא שוליים, ופקוק.

    האם זהו הכלי החזק ביותר כיום עד 250?
    איך הצמיגים המתלים והמבנה שלו בכביש? בהנחה שהתנוחה שלו יותר נעימה מזו של אחיו הערום.
    כחדשים, יש לך רק 3 דגמים לבחור מהם: DL250 ויסטרום, TRK251 של בנלי והאדוונצ'ר של KTM.
    מבין שלושתם, האדוונצ'ר הוא היחיד שמגיע עם צמיגים במידות דו"ש (19'' מלפנים) בעוד שהשניים האחרים מגיעים עם צמיגים במידות כביש טהורות.
    על הנייר, הק.ט.מ הוא גם בעל המנוע החזק ביותר (בקטגוריה הזאת זה מאוד חשוב אם יש לך כוונה לצאת מהעיר).
    בקיצור, נראה שהבחירה שלך הגיונית.
    אם היית מוכן לשלם את התוספת עבור 251+ סמ"ק בביטוח, היה נפתח לך מבחר גדול של כלים.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #10
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    36
    בתור התחלה גם ככה קשה לי מחשבתית עם העלויות הנוספות.
    בהמשך אני ממש לא שולל.

    האם נפגעת חוויית הכביש בשל החתך של הצמיגים?

    אין כוונות לעשות פסים בהשכבות בצור הדסה, מצד שני אין יותר מדי יומרות שטח.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי eily צפיה בהודעה
    בתור התחלה גם ככה קשה לי מחשבתית עם העלויות הנוספות.
    בהמשך אני ממש לא שולל.

    האם נפגעת חוויית הכביש בשל החתך של הצמיגים?

    אין כוונות לעשות פסים בהשכבות בצור הדסה, מצד שני אין יותר מדי יומרות שטח.
    חווית הרכיבה בכביש לא נפגעת.
    לא מדובר בצמיגי שטח קרביים אלא בצמיגי דו"ש מוטי כביש.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    אופנוע ראשון זה כיף וזוכרים טוב. קח קורס רכיבה מתקדמת לפני כל שאר הדברים שדיברת עליהם.
    תרכב יותר מהר ויותר בטוח, באחריות.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


אשכולות דומים

  1. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 04-04-2017, 14:36
  2. התלבטות לגבי כלי ראשון.
    על ידי Mantra בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 16-05-2016, 09:01
  3. התלבטות לגבי אופנוע כביש ראשון
    על ידי popi195 בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-02-2016, 02:04
  4. התלבטות לגבי קטנוע 125 ראשון
    על ידי zalmi בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 11-10-2015, 22:55
  5. התלבטות לגבי אופנוע גדול ראשון.
    על ידי alexsupreme בפורום כללי
    תגובות: 37
    הודעה אחרונה: 26-07-2015, 11:36

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO