סימפטומים די קלאסיים לצ'וק אוטומטי לא מתפקד. שרשור נעוץ "לא מניע - מה עושים" מטפל בזה גם.
שלום לכולם
אז כפי הכתוב בכותרת
הקטנוע במצב נסיעה מצויין ורוכב מדי יום נסיעה של כמה עשרות קילומטרים לפחות. הנסיעה כשהמנוע חם מצויינת.
לאחרונה אני מתקשה איתו בהנעות וגם לאחר שמניע לעיתים רחוקות מתקשה ואף מדומם ואז מיד מניע שנית.
בנוסף בתחילת נסיעה לאחר הנעה כשהמנוע קר גם כשאני מחכה כמה דקות להתייצבות והתחממות, אז הוא מתקשה בכמה דקות ראשונות ומרגיש כמו חוסר תזמון עם המצערת. מיד לאחר התחממות (שאורכת מספר דקות\נסיעה קצרה מאוד) נכנס לפעולה ומגיב טוב מאוד.
סהכ:
1. קושי בהנעה כשמנוע קר (דימום כשמנוע חם והנעה מחדש מגיב מצויין)
2. השתנקויות בפתיחת מצערת- ממש בתחילת נסיעה כשמנוע קר וחולפות מהר
הקרבורטור עבר ניקוי טוב לפני 5K קילומטר, הוחלף מסנן אוויר, הוריאטור נכנס טוב לפעולה כך שלא שם הייתי חושד ואני נוסע איתו לא מעט וכשהמנוע חם הוא מתוזמן ומגיב ממש טוב. כיוון שסתומים לא עבר הרבה זמן וחוץ מזה החשד העיקרי שלי הוא הפלאג (וזה גם בדיוק הזמן להחליף אותו), רק לפני שאני מחליף חשבתי אם יכול להיות קשר למערכת החשמל אם אני מתייחס רק לעניין של התזמונים לאחר ההנעה (בהנעה הגיוני שאם הניצוץ לא מספיק איכותי אז יקשה על הקטנוע להניע)
אודה להצעות רעיונות וניתוח הממצאים שכתבתי.
תודה רבה
סימפטומים די קלאסיים לצ'וק אוטומטי לא מתפקד. שרשור נעוץ "לא מניע - מה עושים" מטפל בזה גם.
עדכון מנסיעה בגשם היום -
לא היו קשיים בהנעה על אף מזג האוויר החורפי, לאחר כחמש דקות נסיעה כולל כביש מהיר, הרגשתי ברמזורים בתחילת נסיעה כמו החלקה של הרצועה, כלומר פתחתי קצת מצערת ולא הייתה תגובה מיידית אך לאחר מספר שניות התגובה באה במלואה כקפיצה. רעש המנוע היה נשמע תקין - כלומר כן הרגיש כמו החלקת רצועה (מוזר לא היו בעיות כאלו קודם), לאחר דקה נוספת של נסיעה הקטנוע דומם. כשניסיתי להניע מיד קיבלתי פיצוץ מכיוון האגזוז . בדקתי סביב וחוץ מאדים מכיוון המנוע ואגזוז לא היה נראה משהו חשוד (המים הגיעו מהגשם- שלוליות וכו'). הייתי בטוח שבשלב הזה לא יניע אז חיכיתי מספר דקות ולאחר מכן ניסיתי להניע והניע בלי בעיה - מאז המשכתי בנסיעה כרגיל (משהו כמו רבע שעה) והכל הרגיש כאילו לא היה כלום.
מקווה שההסבר ממחיש ולא מחסיר בפרטים. JACK תודה לתגובתך, בהחלט כיוון שמצריך בדיקה בהקשר ההנעות. אני לא בטוח אם יש קשר לצ'וק האוטומטי לתיאורים בהודעה הראשונה של אי תזמון מצערת מנוע לאחר ההנעה, כלומר אם בכלל לצ'וק האוטומטי יש חלק לאחר ההנעה?
אודה להבהרה.
שוב תודה :-)
לאחר שבוע נסיעה - הדימומים מגיעים מהמים. מספר פעמים שעברתי בשלולית ששטפה את המנוע גרמה לדימום מוחלט (לא מכוון כמובן אבל קורה בימים גשומים כאלה).
השאלה המתבקשת היא - מה גורם לדימום / מה יכול לגרום לדימום? מה התרחיש הסביר לדעתכם? יתכן ונכנסים מים לפלאג? אגזוז נסתם?
פילטר האוויר לא נסתם הוא מאחור ומים לא מגיעים אליו כלל, הדימום קורה כשמים פוגעים בחזית ואל אף מגן הבוץ שעל הצמיג ומסיכת החזית המים כנראה מחלחלים.
כמה הערות חשובות
1. בכל פעם שהיה דימום ראיתי שטיפה כמעט מוחלטת של מערכת הפליטה, לא מדובר בנסיעה בתוך שלולית עמוקה אלא רק השפרצת מים שגורמת לדימום
2. מיד לאחר כמה שניות אחרי הדימום מניע בקלות.
3. אין בעיות ולא מתגלות בעיות במערכת החשמל.
4. המנוע חם לאחר נסיעה ארוכה יחסית ובכבישים מהירים. לא היה מדומם בקלות למעט סתימה במים של אחת המערכת- הסקרנות לדעת מי מהן.
תודה !!!
מים שנכנסים בין הפלאג לבין הכובע בדרך כלל זה הבעיה
ו/או חוט הצתה ישן וסדוק. בריחת ניצוץ.
אותה סיבה כמו שטריבל כתב, רק יותר במעלה החוט.
תודה על התשובות המצויינות!!
ממה נובעים הפיצוצים בניסיונות ההנעה ולפעמים במהלך נסיעה לפני דימום?
יש ממש רעש פיצוץ ממנגנון הפליטה בניסיונות ההנעה, כשזה קורה אני משחרר ראש פלאג וממתין שיתייבש. אני חושב לאטום עם סיליקון \ סופר 7 או כל דבר כזה ואחר. מישהו ניסה בעבר? איזה חומר מומלץ, כזה שיעמוד בטמפרטורות הגבוהות+ אטימת גזים+ לא קשיח מדי שיוכל לצאת בעוד שנה למשל כשארצה להחליף פלאג?
אתה צריך לתקן את ההברגה בראש או להחליף את הראש מפה בסבירות טובה גם הבעיות בהתנעה ועוד תופעות לא רצויות.
האזור של הפלאג יכול להגיע ל 1,000 מעלות אין חומר אטם שיכול להיות תחליף לאלומיניום בטח לא לאורך זמן.
אתה מבזבז את הזמן לדעתי.
אני מכבד את התייחסותך ואני גם מסכים בכך שאין תחליף לתיקון. עם זאת, אני במקום קצת אחר - לא רוצה להשקיע בכלי, גם לא מאמץ של פירוק ותוספת הסיכון שאוסיף נזק ושהקטנוע לא יהיה זמין לי גדולה מבחינה מהפתרונות שאני מביא בינתיים.
אני כן חושב ולומד מתיקונים זמניים שעד כה הביאו תוצאות לא רעות (למעט במקרי קיצון שאני מוכן לחיות איתם), ויתרה מכך, הלימוד יותר משמעותי מבחינתי בהיבט הסיכון והנזק שיכול להיגרם.
העניין הזה שהתבריג נשחק הוא שכיח, במקרה שלי התבריג נשחק בקושי שזה רק מוסיף לעקשנות שלי לחיות עם זה.
אז כן אני חושב על דרכי התמודדות יעילים (לא קסם אך עובדים), ומאז עברתי יותר מ 20K קילומטרים והרוב טוב סהכ.
התכוננתי מראש ליום ויש אצלי כבר בלוק רזרבי כשלא תישאר ברירה ויהיה לי קצת זמן אחליף ביניהם.
שוב, אני מעריך את הניסיון והידע שאתה מביא, אני לא חושב שאפשר לנצח או להתווכח עם המגבלות הקיימות, מנסה למשוך עם פתרונות זמניים וללמוד מהתופעות המעניינות :-)