שלום וברוך הבא!

כדי להינות מכל אמצעי הבטיחות החדשים תצטרך להתחיל בנפח 300 סמ״ק שם שני הכלי הקטנים ביותר, הימאהה טריסיטי 300 והפיאג׳יו אם פי 3 300. לשניהם, כמו לתלת-נוטים הגדולים יותר, יש מערכת למניעת נעילת הגלגלים בבלימה, בקרת החלקה ובלימה משולבת.

אני רוכב כ-35 שנים, וכמוך חיפשתי משהו מעט יותר בטוח. לאחר הרבה שנים בהן, אני מודה, זילזלתי בתלת-נוטים, התנסתי ברכיבה עליהם וזה שינה את דעתי. קל לבקר מבלי לנסות אבל אין חכם כבעל ניסיון.

כן, יותר קל להשתחל בתנוע עם קטנוע 125 קטן וזריז אבל התלתים עדיין קטנים מהרבה אופנועים ובסך הכל אני לא מרגיש יותר מידי מוגבל בהשתחלויות, מה גם שאני כבר לא בגיל שמחייב להגיע ראשון לכל רמזור. אין לי שום בעיה לעלות או לרדת ממדרכות ותמרוני חנייה קלים יותר בזכות העובדה שאפשר לנעול את הקטנוע במצב עומד ולדחוף אותו אחורה או קדימה מבלי לשבת עליו. תוספת הגלגל הקדמי מורגשת לטובה בסיבובים ובבלימות חירום ובמקנה המון ביטחון מבלי לפגוע כלל בהתנהגות הכביש בעת רכיבה. כן, יש קטנועים זריזים מהם אבל גם יש קטנועים כבדים ואיטיים מהם. המדרס צפוף בחלקם (בעיקר בפיאג׳יו) אבל שוב - יש קטנועים צפופים יותר, זו אינה תכונה מאפיינת לתלת-נוטה. בפיג׳ו מטרופוליס למשל, מדרס הרגליים מרווח. לגבי התחזוקה, עד כה בשלושת השנים בהן אני רוכב על תלת-נוטה לא יצא לי לבצע כלום מעבר לטיפולים הרגילים כך שהמחיר לא היה יקר יותר. כמובן שהחלפת צמיגים תעלה 50% יותר, וישנה עוד מערכת שיכולה להתקלקל אך בנתיים, טוי טוי טוי, זה לא קרה.

רכבתי על כל התלת-נוטים שנמכרים בארץ פרט לטריסיטי 125, בחנתי אותם עבור פולגז ותוכל לקרוא את חוות הדעת שלי באתר. בעיני, למי שיכול לשלם את ההפרש זה בהחלט שווה.
תתחיל מהמבחן ההשוואתי, אמנם שני דגמים כבר הוחלפו (אם פי 3 צמח לנפח 400 ויש גם מטרופוליס חדש) אבל זה ייתן לך מושג טוב על איך זה לרכב על תלת-נוטה. כמובן שרכיבת מבחן תיתן לך מושג טוב יותר.


אתה מוזמן לשאול כל שאלה.