אולי הספיקו לתקן,
אבל אני רואה שכתוב לרכוב...
לגבי נסיון וסטטיסטיקה, בד"כ זה לא מקביל...
(אלא אם אתה חוקר תאונות, או חוקר ביטוח...)
נ.ב.
לגבי אופנוע שעשה 360,
זה בהחלט יכול לקרות מתאונה עצמית.
(וחא שאני חס וחלילה רומז שזה מה שקרה, אבל הטיעון שהבאת לא קשור למקרה).
מהמציאות סביבי (אני, לצערי, וחברים) אני יכול להגיד שרוב התאונות שנתקלתי בהן היו באשמה של הרוכב. גם אם לא בלעדית (בלי קשר למה שמשטרה רשמה או לא. אבל זה מחזיר אותי לאמירה של נסיון וסטטיסטיקה.
יש משהו בדברי Strokes 2 , אם כי לא באופן כה גורף.
כל תאונה עם רכב שרוכב נהרג בה ולא מצולמת\עדי ראייה והנהג החליט לברוח..
בוא נהייה ריאליים.. אני חותם שרושמים תאונה עצמית.
אף שוטר לא יגדיל ראש ויתחיל לעשות חקירות קשות כשאפשר לסגור את התיק בשנייה.
גם אם הנהג לא ברח, נשארת רק הגרסה שלו ללא צילומים ולמעט מקרים חריגים ונדירים מאוד - זה יירשם כאשמת הרוכב.
זה החיים.
בשביל לטעון לעיוות שיטתי של סטטיסטיקת התאונות צריך קצת יותר מהנסיון האישי והעגום שלך.
בין לבחור להאמין לתיאוריית הקונספירציה שלך (שמבוססת על מקרה או מקרים בודדים לכל היותר) או להאמין לפולגז, אני בוחר להאמין לפולגז.
ואם כבר בניסיון אישי עסקינן - אני עברתי לא מעט נפילות ברבע מיליון קילומטרים שרכבתי. בעיקר בחצי הראשון
התאונה ששלחה אותי לשיקום, הייתה עצמית פר סה. לא היה מגע ביני לרכב אחר, כן היה הרבה טמטום והערכת סיכונים לקויה מצידי.
עוד 4 נפילות שסיימתי עם חבלות קלות מאוד - היו תאונות עצמיות: חריגה ממעטפת היכולות של האופנוע בקורס רכיבה, החלקה בכביש רטוב, החלקה על כתם סולר, ומקרה בגיאורגיה שבו "יישרתי את היציאה" מעיקול בכביש כורכר - לשדה הקרוב, כי נכנסתי מהר מדי לעיקול, והייתי צמוד מדי לחבר שרכב מלפני ובלם.
עוד אחת (הראשונה) - נכנסתי מאחור במשאית שנסעה בנתיב הימני. אשמתי המלאה, גם אם לא תאונה עצמית לפי הגדרה.
בכל השנים האלה, היו פעמיים שנוצר מגע בין האופנוע שלי לרכב - פעם אחת עיקר האשמה היא על הרכב, פעם אחרת חצי חצי. שתי הפעמים קרו במהירות זחילה, בשתיהן נשארתי על הגלגלים ולא נפגעתי כלל.
אז בניסיון האישי שלי - אני נושא באשמה הבלעדית לכל התאונות שבהן נפצעתי ברמה כלשהי כמעט ב-100% מהמקרים.
הסטטיסטיקה של חברי הרוכבים (ויש לא מעט) דומה - הרבה תאונות עצמית, והשאר ברובן תאונות עם אשם תורם מצד נהג רכב, שיכלה להימנע אילו הרוכב היה זהיר יותר.
יש יוצאי דופן, אבל לא הרבה.
בניגוד לטענה שלך, זאת לא תמונת מציאות שמסתמכת על מקרה יחיד, יהיה תראומטי ככל שיהיה.
אגב, לקינוח: היום בבוקר כמעט הוריד אותי XMAX בדרך אם המושבות. עליתי מכביש 4 דרום והשתלבתי בתנועה עומדת לאחר המחלף, עמדתי מאחורי רכב, בדקתי עד כמה שניתן שהמרווח בין הטורים פנוי, וכשהייתי כבר עם קלאץ' חצי משוחרר כדי להיכנס בין הטורים - הספקתי לשמוע את המנוע שלו כשהו טס על הגז בין שני נתיבים צרים ועומדים. הספקתי לסגור את הקלאץ' בחזרה ולהפסיק את הזינוק. הליצן עבר פחות מחצי מטר ממני, במהירות של להערכתי לא פחות מ-60 קמ"ש. אני לא בטוח שהוא הספיק בכלל להבין כמה הוא היה קרוב לתאונה. משם הוא המשיך ברכיבה פרועה בין הנתיבים ונעלם אל האופק.
אז סבבה, אפשר להמשיך לטעון שהרוכבים הם מקצועיים, זהירים וחושבים קדימה - בעוד שנהגי הרכב ה"רעים" מורידים אותם.
נוח לך לחיות בהכחשה, תחיה. רק בבקשה אל תנסה להציג את האשליות שלך בתור תמונת מצב עובדתית.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
צריך גם לספור כמעטים- מצב שבמקרה או מזל לא הסתיים בתאונה.
כל התאונות שעשיתי על דו"ג (3) היו באשמת נהגות.
הרוב מכל עשרות הכמעטים שהגעתי אליהם (בצעירותי בעיקר) היו באשמתי.
אני בטוח שיש תאונות אופנוע באשמת נהגים שהוגדרו כתאונות עצמיות.
אני גם בטוח שמדובר בחלק שולי מתאונות הדו"ג.
אני יודע שרוב הרוכבים לא טרחו לעבור קורס רכיבה מתקדם.
אני יודע שרוב הנהגים ורוב הרוכבים לא מצייתים לחוקי הכביש בכל פעם שהם עולים לכביש.
התוצאה (המצערת) בתאונות הדו"ג למיטב הבנתי היא נס גלוי. פלא שלא מתים כאן אלפי רוכבים בכל שנה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
לספור (או, ליתר דיוק, לנתח ולהסיק מסקנות מכל "כמעט") - אתה תשתפר כרוכב ובסופו של יום, תהיה רוכב בטוח יותר.
אבל אם הדיון סובב סביב הביטוח ויחס המדינה לאופנועים - אז מה שמעניין הוא סטטיסטיקת ההרוגים וסטטיסטיקת הפצועים, כי זאת פגיעה בתוצר, הפסד מיסים ועומס על מערכת הבריאות, ולמדינה צריך להיות אינטרס ברור לצמצם את התופעה. כדאי לזכור את הפרספקטיבה הזאת כשדנים ביחס המדינה לאופנועים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
עשיתי שטויות בתור רוכב צעיר, ללא ספק.
.
קורסים לרכיבה מתקדמת, אכיפה נרחבת, חינוך ותמריצי מעבר לדו"ג הם השילוב הנכון שיועיל למדינה.
הבעיה העיקרית היא החינוך. משרד התחבורה והרשות למניעת תאונות דרכים אימפוטנטים בהקשר הזה. אולי הפיילוט של הקורסים יפיל כמה אסימונים.
המודל צריך להיות כזה.
המדינה מסבסבדת רכישת אופנועים ואביזרי בטיחות או בעצם מפחיתה מיסוי.
הרוכב "מקבל" יתרת סכום לעשות קורסים ולבטח את עצמו.
המדינה משקיעה באכיפה וחינוך. *למה אין לנו דן דן הכבאי בעברית?
הכסף שנחסך מהתאונות שנמנעו- מממן את ההשקעה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021