ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
אני לא טועה ולא מטעה.
אתה טועה ומטעה.

אני אחדש לך משהו.
כשאני הייתי על ערש דווי, החוקר הגיע אליי עד למיטה.
הוא ניסה לשכנע אותי שהמקרה שקרה לי הוא "תאונה עצמית".
הוא גם שאל אותי מספר פעמים בצורה עקומה: "אתה יודע, יש אנשים שעושים תאונה עצמית ומפחדים להודות".
אחי, הוציא אותו החוצה לאופנוע והראה לו שכל מטומטם מבין שהאופנוע התהפך 360 ולא נגרר על הצד וזאת בגלל מכה שהוא קיבל מרכב.

למעשה השוטר לא האמין לי.
חוקר אחר שלא קשור למחלקת חקירות כפר-סבא דיבר איתי על המקרה, שלא לרקורד, ואמר לי: "יותר קל להם לרשום תאונה עצמית ולסגור את התיק ככה, גם אם אתה לא אשם".


אז הסטטיסטיקה שאתה / פול-גז מציגים כאן היא שגויה.
המשטרה סוגרת עשרות תיקים על "תאונה עצמית" כי הם לא באמת רוצים לחקור עד הסוף מה היה בתאונה.
לכן גם רשמתי: "תשאל את עצמך מי היה הגורם ברוב התאונות הללו" - משמע, תחקור לבד.
לאחר שתחקור לבד, תגלה סטטיסטיקה מאוד שונה - מניסיון.
בשביל לטעון לעיוות שיטתי של סטטיסטיקת התאונות צריך קצת יותר מהנסיון האישי והעגום שלך.
בין לבחור להאמין לתיאוריית הקונספירציה שלך (שמבוססת על מקרה או מקרים בודדים לכל היותר) או להאמין לפולגז, אני בוחר להאמין לפולגז.
ואם כבר בניסיון אישי עסקינן - אני עברתי לא מעט נפילות ברבע מיליון קילומטרים שרכבתי. בעיקר בחצי הראשון
התאונה ששלחה אותי לשיקום, הייתה עצמית פר סה. לא היה מגע ביני לרכב אחר, כן היה הרבה טמטום והערכת סיכונים לקויה מצידי.
עוד 4 נפילות שסיימתי עם חבלות קלות מאוד - היו תאונות עצמיות: חריגה ממעטפת היכולות של האופנוע בקורס רכיבה, החלקה בכביש רטוב, החלקה על כתם סולר, ומקרה בגיאורגיה שבו "יישרתי את היציאה" מעיקול בכביש כורכר - לשדה הקרוב, כי נכנסתי מהר מדי לעיקול, והייתי צמוד מדי לחבר שרכב מלפני ובלם.
עוד אחת (הראשונה) - נכנסתי מאחור במשאית שנסעה בנתיב הימני. אשמתי המלאה, גם אם לא תאונה עצמית לפי הגדרה.
בכל השנים האלה, היו פעמיים שנוצר מגע בין האופנוע שלי לרכב - פעם אחת עיקר האשמה היא על הרכב, פעם אחרת חצי חצי. שתי הפעמים קרו במהירות זחילה, בשתיהן נשארתי על הגלגלים ולא נפגעתי כלל.

אז בניסיון האישי שלי - אני נושא באשמה הבלעדית לכל התאונות שבהן נפצעתי ברמה כלשהי כמעט ב-100% מהמקרים.
הסטטיסטיקה של חברי הרוכבים (ויש לא מעט) דומה - הרבה תאונות עצמית, והשאר ברובן תאונות עם אשם תורם מצד נהג רכב, שיכלה להימנע אילו הרוכב היה זהיר יותר.
יש יוצאי דופן, אבל לא הרבה.
בניגוד לטענה שלך, זאת לא תמונת מציאות שמסתמכת על מקרה יחיד, יהיה תראומטי ככל שיהיה.

אגב, לקינוח: היום בבוקר כמעט הוריד אותי XMAX בדרך אם המושבות. עליתי מכביש 4 דרום והשתלבתי בתנועה עומדת לאחר המחלף, עמדתי מאחורי רכב, בדקתי עד כמה שניתן שהמרווח בין הטורים פנוי, וכשהייתי כבר עם קלאץ' חצי משוחרר כדי להיכנס בין הטורים - הספקתי לשמוע את המנוע שלו כשהו טס על הגז בין שני נתיבים צרים ועומדים. הספקתי לסגור את הקלאץ' בחזרה ולהפסיק את הזינוק. הליצן עבר פחות מחצי מטר ממני, במהירות של להערכתי לא פחות מ-60 קמ"ש. אני לא בטוח שהוא הספיק בכלל להבין כמה הוא היה קרוב לתאונה. משם הוא המשיך ברכיבה פרועה בין הנתיבים ונעלם אל האופק.

אז סבבה, אפשר להמשיך לטעון שהרוכבים הם מקצועיים, זהירים וחושבים קדימה - בעוד שנהגי הרכב ה"רעים" מורידים אותם.
נוח לך לחיות בהכחשה, תחיה. רק בבקשה אל תנסה להציג את האשליות שלך בתור תמונת מצב עובדתית.