ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
צריך גם לספור כמעטים- מצב שבמקרה או מזל לא הסתיים בתאונה.
כל התאונות שעשיתי על דו"ג (3) היו באשמת נהגות.
הרוב מכל עשרות הכמעטים שהגעתי אליהם (בצעירותי בעיקר) היו באשמתי.
אני בטוח שיש תאונות אופנוע באשמת נהגים שהוגדרו כתאונות עצמיות.
אני גם בטוח שמדובר בחלק שולי מתאונות הדו"ג.
אני יודע שרוב הרוכבים לא טרחו לעבור קורס רכיבה מתקדם.
אני יודע שרוב הנהגים ורוב הרוכבים לא מצייתים לחוקי הכביש בכל פעם שהם עולים לכביש.
התוצאה (המצערת) בתאונות הדו"ג למיטב הבנתי היא נס גלוי. פלא שלא מתים כאן אלפי רוכבים בכל שנה.
לספור (או, ליתר דיוק, לנתח ולהסיק מסקנות מכל "כמעט") - אתה תשתפר כרוכב ובסופו של יום, תהיה רוכב בטוח יותר.
אבל אם הדיון סובב סביב הביטוח ויחס המדינה לאופנועים - אז מה שמעניין הוא סטטיסטיקת ההרוגים וסטטיסטיקת הפצועים, כי זאת פגיעה בתוצר, הפסד מיסים ועומס על מערכת הבריאות, ולמדינה צריך להיות אינטרס ברור לצמצם את התופעה. כדאי לזכור את הפרספקטיבה הזאת כשדנים ביחס המדינה לאופנועים.