עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 23 מ 23

אשכול: מחיר ביטוח החובה יעלה – וההשלכות מסוכנות

  1. #16
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אולי הספיקו לתקן,
    אבל אני רואה שכתוב לרכוב...
    לגבי נסיון וסטטיסטיקה, בד"כ זה לא מקביל...
    (אלא אם אתה חוקר תאונות, או חוקר ביטוח...)

    נ.ב.
    לגבי אופנוע שעשה 360,
    זה בהחלט יכול לקרות מתאונה עצמית.
    (וחא שאני חס וחלילה רומז שזה מה שקרה, אבל הטיעון שהבאת לא קשור למקרה).

    מהמציאות סביבי (אני, לצערי, וחברים) אני יכול להגיד שרוב התאונות שנתקלתי בהן היו באשמה של הרוכב. גם אם לא בלעדית (בלי קשר למה שמשטרה רשמה או לא. אבל זה מחזיר אותי לאמירה של נסיון וסטטיסטיקה.

  2. #17
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    קודם כל, יש שיגאות כתיב בכתבה בראשית העמוד: אומרים לרכב ולא לרכוב (זו הצורה התקנית).
    פלאשבק של עשרים(!) שנה אחורה לימי תפוז העליזים עם טל"ש ז"ל והוקעת ה חחחחח
    אז עוד ידעו מה זה רוטפל

    לגבי שאר הטעויות שלך למשל זו -

    בואו נשאל כך,
    למה הביטוח בכלל מתייקר ?
    התשובה היא כמובן תאונות.
    נסכים שלא להסכים.
    אני זקן מדי בשביל לריב בפורומים

  3. #18
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    יש משהו בדברי Strokes 2 , אם כי לא באופן כה גורף.
    כל תאונה עם רכב שרוכב נהרג בה ולא מצולמת\עדי ראייה והנהג החליט לברוח..
    בוא נהייה ריאליים.. אני חותם שרושמים תאונה עצמית.
    אף שוטר לא יגדיל ראש ויתחיל לעשות חקירות קשות כשאפשר לסגור את התיק בשנייה.
    גם אם הנהג לא ברח, נשארת רק הגרסה שלו ללא צילומים ולמעט מקרים חריגים ונדירים מאוד - זה יירשם כאשמת הרוכב.
    זה החיים.

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    אני לא טועה ולא מטעה.
    אתה טועה ומטעה.

    אני אחדש לך משהו.
    כשאני הייתי על ערש דווי, החוקר הגיע אליי עד למיטה.
    הוא ניסה לשכנע אותי שהמקרה שקרה לי הוא "תאונה עצמית".
    הוא גם שאל אותי מספר פעמים בצורה עקומה: "אתה יודע, יש אנשים שעושים תאונה עצמית ומפחדים להודות".
    אחי, הוציא אותו החוצה לאופנוע והראה לו שכל מטומטם מבין שהאופנוע התהפך 360 ולא נגרר על הצד וזאת בגלל מכה שהוא קיבל מרכב.

    למעשה השוטר לא האמין לי.
    חוקר אחר שלא קשור למחלקת חקירות כפר-סבא דיבר איתי על המקרה, שלא לרקורד, ואמר לי: "יותר קל להם לרשום תאונה עצמית ולסגור את התיק ככה, גם אם אתה לא אשם".


    אז הסטטיסטיקה שאתה / פול-גז מציגים כאן היא שגויה.
    המשטרה סוגרת עשרות תיקים על "תאונה עצמית" כי הם לא באמת רוצים לחקור עד הסוף מה היה בתאונה.
    לכן גם רשמתי: "תשאל את עצמך מי היה הגורם ברוב התאונות הללו" - משמע, תחקור לבד.
    לאחר שתחקור לבד, תגלה סטטיסטיקה מאוד שונה - מניסיון.
    בשביל לטעון לעיוות שיטתי של סטטיסטיקת התאונות צריך קצת יותר מהנסיון האישי והעגום שלך.
    בין לבחור להאמין לתיאוריית הקונספירציה שלך (שמבוססת על מקרה או מקרים בודדים לכל היותר) או להאמין לפולגז, אני בוחר להאמין לפולגז.
    ואם כבר בניסיון אישי עסקינן - אני עברתי לא מעט נפילות ברבע מיליון קילומטרים שרכבתי. בעיקר בחצי הראשון
    התאונה ששלחה אותי לשיקום, הייתה עצמית פר סה. לא היה מגע ביני לרכב אחר, כן היה הרבה טמטום והערכת סיכונים לקויה מצידי.
    עוד 4 נפילות שסיימתי עם חבלות קלות מאוד - היו תאונות עצמיות: חריגה ממעטפת היכולות של האופנוע בקורס רכיבה, החלקה בכביש רטוב, החלקה על כתם סולר, ומקרה בגיאורגיה שבו "יישרתי את היציאה" מעיקול בכביש כורכר - לשדה הקרוב, כי נכנסתי מהר מדי לעיקול, והייתי צמוד מדי לחבר שרכב מלפני ובלם.
    עוד אחת (הראשונה) - נכנסתי מאחור במשאית שנסעה בנתיב הימני. אשמתי המלאה, גם אם לא תאונה עצמית לפי הגדרה.
    בכל השנים האלה, היו פעמיים שנוצר מגע בין האופנוע שלי לרכב - פעם אחת עיקר האשמה היא על הרכב, פעם אחרת חצי חצי. שתי הפעמים קרו במהירות זחילה, בשתיהן נשארתי על הגלגלים ולא נפגעתי כלל.

    אז בניסיון האישי שלי - אני נושא באשמה הבלעדית לכל התאונות שבהן נפצעתי ברמה כלשהי כמעט ב-100% מהמקרים.
    הסטטיסטיקה של חברי הרוכבים (ויש לא מעט) דומה - הרבה תאונות עצמית, והשאר ברובן תאונות עם אשם תורם מצד נהג רכב, שיכלה להימנע אילו הרוכב היה זהיר יותר.
    יש יוצאי דופן, אבל לא הרבה.
    בניגוד לטענה שלך, זאת לא תמונת מציאות שמסתמכת על מקרה יחיד, יהיה תראומטי ככל שיהיה.

    אגב, לקינוח: היום בבוקר כמעט הוריד אותי XMAX בדרך אם המושבות. עליתי מכביש 4 דרום והשתלבתי בתנועה עומדת לאחר המחלף, עמדתי מאחורי רכב, בדקתי עד כמה שניתן שהמרווח בין הטורים פנוי, וכשהייתי כבר עם קלאץ' חצי משוחרר כדי להיכנס בין הטורים - הספקתי לשמוע את המנוע שלו כשהו טס על הגז בין שני נתיבים צרים ועומדים. הספקתי לסגור את הקלאץ' בחזרה ולהפסיק את הזינוק. הליצן עבר פחות מחצי מטר ממני, במהירות של להערכתי לא פחות מ-60 קמ"ש. אני לא בטוח שהוא הספיק בכלל להבין כמה הוא היה קרוב לתאונה. משם הוא המשיך ברכיבה פרועה בין הנתיבים ונעלם אל האופק.

    אז סבבה, אפשר להמשיך לטעון שהרוכבים הם מקצועיים, זהירים וחושבים קדימה - בעוד שנהגי הרכב ה"רעים" מורידים אותם.
    נוח לך לחיות בהכחשה, תחיה. רק בבקשה אל תנסה להציג את האשליות שלך בתור תמונת מצב עובדתית.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #20
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    צריך גם לספור כמעטים- מצב שבמקרה או מזל לא הסתיים בתאונה.
    כל התאונות שעשיתי על דו"ג (3) היו באשמת נהגות.
    הרוב מכל עשרות הכמעטים שהגעתי אליהם (בצעירותי בעיקר) היו באשמתי.
    אני בטוח שיש תאונות אופנוע באשמת נהגים שהוגדרו כתאונות עצמיות.
    אני גם בטוח שמדובר בחלק שולי מתאונות הדו"ג.
    אני יודע שרוב הרוכבים לא טרחו לעבור קורס רכיבה מתקדם.
    אני יודע שרוב הנהגים ורוב הרוכבים לא מצייתים לחוקי הכביש בכל פעם שהם עולים לכביש.
    התוצאה (המצערת) בתאונות הדו"ג למיטב הבנתי היא נס גלוי. פלא שלא מתים כאן אלפי רוכבים בכל שנה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  6. #21
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    צריך גם לספור כמעטים- מצב שבמקרה או מזל לא הסתיים בתאונה.
    כל התאונות שעשיתי על דו"ג (3) היו באשמת נהגות.
    הרוב מכל עשרות הכמעטים שהגעתי אליהם (בצעירותי בעיקר) היו באשמתי.
    אני בטוח שיש תאונות אופנוע באשמת נהגים שהוגדרו כתאונות עצמיות.
    אני גם בטוח שמדובר בחלק שולי מתאונות הדו"ג.
    אני יודע שרוב הרוכבים לא טרחו לעבור קורס רכיבה מתקדם.
    אני יודע שרוב הנהגים ורוב הרוכבים לא מצייתים לחוקי הכביש בכל פעם שהם עולים לכביש.
    התוצאה (המצערת) בתאונות הדו"ג למיטב הבנתי היא נס גלוי. פלא שלא מתים כאן אלפי רוכבים בכל שנה.
    אז מה אם כל הכמעטים שהנהגים לידך החסירו פעימה ואתה התייחסת אליהם כמו עוד יום בכביש?

  7. #22
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    צריך גם לספור כמעטים- מצב שבמקרה או מזל לא הסתיים בתאונה.
    כל התאונות שעשיתי על דו"ג (3) היו באשמת נהגות.
    הרוב מכל עשרות הכמעטים שהגעתי אליהם (בצעירותי בעיקר) היו באשמתי.
    אני בטוח שיש תאונות אופנוע באשמת נהגים שהוגדרו כתאונות עצמיות.
    אני גם בטוח שמדובר בחלק שולי מתאונות הדו"ג.
    אני יודע שרוב הרוכבים לא טרחו לעבור קורס רכיבה מתקדם.
    אני יודע שרוב הנהגים ורוב הרוכבים לא מצייתים לחוקי הכביש בכל פעם שהם עולים לכביש.
    התוצאה (המצערת) בתאונות הדו"ג למיטב הבנתי היא נס גלוי. פלא שלא מתים כאן אלפי רוכבים בכל שנה.
    לספור (או, ליתר דיוק, לנתח ולהסיק מסקנות מכל "כמעט") - אתה תשתפר כרוכב ובסופו של יום, תהיה רוכב בטוח יותר.
    אבל אם הדיון סובב סביב הביטוח ויחס המדינה לאופנועים - אז מה שמעניין הוא סטטיסטיקת ההרוגים וסטטיסטיקת הפצועים, כי זאת פגיעה בתוצר, הפסד מיסים ועומס על מערכת הבריאות, ולמדינה צריך להיות אינטרס ברור לצמצם את התופעה. כדאי לזכור את הפרספקטיבה הזאת כשדנים ביחס המדינה לאופנועים.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #23
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי tree צפיה בהודעה
    אז מה אם כל הכמעטים שהנהגים לידך החסירו פעימה ואתה התייחסת אליהם כמו עוד יום בכביש?
    עשיתי שטויות בתור רוכב צעיר, ללא ספק.

    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    לספור (או, ליתר דיוק, לנתח ולהסיק מסקנות מכל "כמעט") - אתה תשתפר כרוכב ובסופו של יום, תהיה רוכב בטוח יותר.
    אבל אם הדיון סובב סביב הביטוח ויחס המדינה לאופנועים - אז מה שמעניין הוא סטטיסטיקת ההרוגים וסטטיסטיקת הפצועים, כי זאת פגיעה בתוצר, הפסד מיסים ועומס על מערכת הבריאות, ולמדינה צריך להיות אינטרס ברור לצמצם את התופעה. כדאי לזכור את הפרספקטיבה הזאת כשדנים ביחס המדינה לאופנועים.
    .
    קורסים לרכיבה מתקדמת, אכיפה נרחבת, חינוך ותמריצי מעבר לדו"ג הם השילוב הנכון שיועיל למדינה.
    הבעיה העיקרית היא החינוך. משרד התחבורה והרשות למניעת תאונות דרכים אימפוטנטים בהקשר הזה. אולי הפיילוט של הקורסים יפיל כמה אסימונים.
    המודל צריך להיות כזה.
    המדינה מסבסבדת רכישת אופנועים ואביזרי בטיחות או בעצם מפחיתה מיסוי.
    הרוכב "מקבל" יתרת סכום לעשות קורסים ולבטח את עצמו.
    המדינה משקיעה באכיפה וחינוך. *למה אין לנו דן דן הכבאי בעברית?
    הכסף שנחסך מהתאונות שנמנעו- מממן את ההשקעה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


אשכולות דומים

  1. חוק ביטוח החובה עבר בכנסת
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 19-06-2018, 13:23
  2. ביטוח החובה לאופנועים יירד בכ-15%!
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 37
    הודעה אחרונה: 21-09-2017, 16:38
  3. חשיבות ביטוח החובה
    על ידי רותם_מ בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 08-03-2016, 18:51
  4. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 26-12-2015, 15:59
  5. מחאת ביטוח החובה, לאן היא נעלמה ?
    על ידי Mortar בפורום כללי
    תגובות: 27
    הודעה אחרונה: 03-11-2015, 14:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO