אואה רחוק האמת אני רוצה לבוא רק כדי להכיר אותך המון תודה על כל העזרה.
מחר יהיה לי קצת לחוץ מקווה אבל שבהמשך
אואה רחוק האמת אני רוצה לבוא רק כדי להכיר אותך המון תודה על כל העזרה.
מחר יהיה לי קצת לחוץ מקווה אבל שבהמשך
היי לכולם הגיע הבוכנה סוף סוף ואני בא לחבר את המנוע בחזרה.
אני לא מבין את הספר רכב בשפה האנגלית אני לא מצליח להבין מה הוא מתכוון.
https://www.manualslib.com/manual/13...page=88#manual
Turn the flywheel so that the "T" mark on
the flywheel aligns with the index mark on the
crankcase.
Keep the round hole on the camshaft gear
facing up and align the punch marks on the
camshaft gear with the cylinder head surface
(Position the intake and exhaust cam lobes
down.) and install the camshaft onto the
cylinder head.
Install the cam chain over the camshaft gear.
הבנתי שצריך לשים את 2 העיגולים הקטנים מקבילים לפס של הראש אבל חוץ מזה בקושי...
אני חושב שהסתדרתי, ראיתי סרטון מעולה שמסביר, אבל קלטו את הבחור הזה
https://www.youtube.com/watch?v=o4BFAQm8OaM&t=2s
דקה 5:50 הוא אומר לשים את הגלגל שיניים בדיוק הפוך, זה יכול להרוס את המנוע לא? מה אתם חושבים הוא בכוונה מנסה לגרום לאנשים לשבור את המנוע? העלה לי את החשד בגלל שהוא כיבה את התגובות
טוב סיימתי לחבר את המנוע, עכשיו אני מחבר אותו לקטנוע חזרה, הפין של הבוכנה לא רצה להכנס לטלטל, גם עם פטיש לא נכנס, הברגתי אותו בעזרת לחץ עם 2 אומים מכל כיוון והרבה שמן, פחדתי שישרוט משהו או יעשה נזק אבל נראה שנכנס בלי יותר מידי נזק, נגלה אחרי שאני אחבר את המנוע. אני יודע שזה אמור להכנס ככה רגיל, אבל הוא לא רצה להכנס
פעם הבאה תקפיא אותו בפריזר איזה כמה שעות לפני.
הקטנוע מניע ונוסע אחלה,
יש את החלק של הוואקום בקרבורטור בצד ימין שתמיד נשבר הוא נשבר לי גם, אבל הכל עובד, מעניין למה הוא אחראי אבל בנתיים הוא מנותק ועובד אחלה , נשאר לחבר את הפלסטיקה וזהו.
תודה רבה רבה על העזרה
היום נכבה לי הקטנוע בנסיעה , גמגם כאילו נגמר הדלק, נעצר ואז לא הניע כ20 שניות.
עד שהניע ואז נכבה כשנתתי פול גז, אבל כשהתחלתי נסיעה לאט לאט הוא נסע עד שגם נסע בפול גז בלי להכבות, מה זה יכול להיות? בנוסף הוא עושה הרבה רעש, החלפתי אגזוז ואטם אגזוז וזה לא זה
ראיתי סרטון ביוטיוב וזה המקורות שראיתי שצריך לבדוק. חוץ מזה יש עוד משהו?
תקתוקים- לבדוק עם מברג
מותחן
וריאטור - למעלה למטה שמאלה ימינה לבדוק אם ישנה בעיה
משקולות משולשים
אגזוז
שסתומים
קפיץ שסתום שבור או קאמשפט לבדוק ע״י הורדת הלחץ מהשרשרת ואז לנסות משחק
סטרטר קלאץ אסמלי
קונקטינג רוד
טוב אז לאחר שהמנוע חזר לעבוד, נסע יומיים עם רעש שהייתי בטוח שזה מהאגזוז, החלפתי אגזוזים עם חבר והרעש נשאר הבנתי שמדובר ברעש תקתוקים, לאחר 3 ימים של נסיעה הלך המנוע שוב (חחחח). כניראה שזה בגלל שהתעצלתי להקשיב לTRIBAL. לא פתחתי את הראש ולא את הבלוק.
כניראה שאין ברירה וצריך לפתוח את הבלוק והראש. אני אעשה את זה הפעם אפרק הכל אין ברירה.. הכנתי לעצמי חדר בתוך הבית שיהיה אפשר לפרק שם את המנוע בכיף עם מזגן מקום נקי ומסודר.
אשמח להתייחסות תודה רבה
הכי סביר שהתקתוקים היו מהשרשרת טימינג.
כנראה שלא הרכבת נכון את המותחן תוריד מכסה ראש תבדוק אם השרשרת בכלל במקום.
או שאולי התקתוק הוא בגלל שהמרווח שסתומים מכוון באופסט של 180 מעלות.
המקרה השני הוא לא סכנה מידית ולא הורס את המנוע כל כך מהר לעומת המקרה הראשון שהוא קריטי.
זה לא שייך לפתיחת הבלוק אלא אם הלחץ שמן היה מאוד נמוך והמנוע שוב עבד כמעט בלי שמן בגלל שלא אבחנת את המשאבה או לפחות את המסנן בכניסה אליה שהוא פתוח ולא חסום בשבבים (בורג ריקון במרכז הבלוק מלמטה).
זה גם יכול להסביר את הכיבוי - רינגים התחממו והתכווצו ואז כשהתקררו התרחבו שוב.
או שהצינור וואקום המדובר מפעיל את משאבת הדלק - גם זה מכבה את המנוע.
המגנט לא אמור להוציא ניצוצות או שעיקמת את הקראנק או שעיקמת את הפיקאפ והוא נוגע ברגש על המגנט.
אולי אפילו גלגל התנופה מעוות.
1 שרשמתי מנוע הלך התכוונתי שהוא נתפס, הסטרטר לא עושה כלום, והקיק גם לא זז. (היה שמן פול)
פתחתי ראש מנוע לפני שפירקתי את המנוע להסתכל אם זה משהו פשוט אבל הכל נראה שם תקין.
אז כבר פירקתי את המנוע מהקטנוע והכנסתי אותו לבית. פעם שעברה עקצו אותי יתושים בלי סוף וכל פעם להוציא ולהכניס את הכלים לבית כדי שלא יגנבו עייף אותי.
עכשיו אני אתחיל לדעתי אם אני לא טועה לפרק את הפולי לראות שלא נתפס שם הקיק או משהו.
2 לגבי המגנט ראיתי פעם אחת שיצא מישם ניצוץ. חשבתי ללכת לקנות פולר ולהוציא ולבדוק אם מישם הבעיה אבל מכונאי חבר בדק ואמר שהרעש הוא של תיקתוקים מהמנוע וזה לא רעש של מגנט או משהו.
אז ניראלי שאחרי הפולי אני אתחיל לפתוח את המנוע לראות איפה הבעיה והפעם גם נפתח את הבלוק ונבדוק את המשאבת שמן ואנקה הכל.
לגבי מה שרשמת.
3. איך יודעים אם אני באופסט של 180? אני הבנתי מהספר רכב שצריך T במקום ו2 חורים עיגולים קטנים מקבילים לראש+ חור עיגול גדול יושב בחוץ באמצע ולא בפנים וככה עשיתי
4. איך אפשר לא להרכיב נכון מותחן? שמתי לו את 2 הברגים ומתחתי. לא עשיתי משהו מעבר
5 אבחנתי את המסנן והיה לו שבבים אבל לא ממש הרבה וניקיתי אותם ( היה גם בתחתית של הבורג ריקון)
6 רגע הכיבוי היה בסרק שעמדתי ברמזור, נשמע בום קטן כמו של חלק שנשבר, ומאז תפוס
טוב אז אחרי שבדקתי שהכל טוב בפולי וכל זה. פתחתי את הראש מנוע ומצאתי את הבעיה. שסתום אחד נשבר ושסתום אחר התעקם.
בדרך בדקתי אם המנוע לא תפוס והוא זז לצד אחד סיבוב וחצי בערך ואז נתקע ושוב לצד השני סיבוב וחצי ונתקע שוב.
1 אז למה אתם חושבים זה קרה? יכול להיות שזה כבר היה בעיה ממיקודם כי לא היה שימון או שזה בגלל שהמשאבה לא עובדת?
2 ומה צריך לעשות לקנות ראש חדש ומשאבה חדשה? אולי מספיק רק שסתומים חדשים?
3 הבוכנה גם חטפה מלא שריטות אני מקווה שלא צריך חדשה..
ואחת התמונות מהסרטון מראה על איזה חלק סדוק שראיתי מלמעלה מהפתח של הINTAKE נראה לי שזה חלק מהשסתום או משהו.
הנה כל התמונות:
https://youtube.com/shorts/3ZHGtwYD2...zxxyq46Qyh3dq5