היי לכולם
במהירות של כ20 קמ"ש + - ישנה דפיקה כאשר עוזבים את הגז.
בנוסף יש רעש שריקה כאשר מאיצים.
https://youtube.com/shorts/7FOI2U3bf...DlnhSFAqEKqbFj
2014 66 אלף קילומטר
היי לכולם
במהירות של כ20 קמ"ש + - ישנה דפיקה כאשר עוזבים את הגז.
בנוסף יש רעש שריקה כאשר מאיצים.
https://youtube.com/shorts/7FOI2U3bf...DlnhSFAqEKqbFj
2014 66 אלף קילומטר
בד"כ שריקה שמגיעה מהגיר (הינע סופי) ולא מהוריאטור, מראה שגלגלי השיניים שחוקים, ובדבכ גם מייצרים עומס בכיוון הדוחף אותם זה מזה.
יכול להיות שתוכל לנסוע כך אלפים רבים של קילומטרים, ויכול להיות שהם יתפרקו מחר ויקחו את ההינע הסופי איתם.
נשאלת השאלה אם השריקה היא מהגיר, או מהוריאטור.
אכן שאלה לא יודע איך לבדוק אותה . מניח שאתחיל בכך שאפתח את הווריאטור.
יש לי כבר את כל החלקים יש קטנוע לחלקים שעומד בצד
אתה צריך עוד חבר.
אחד נותן גז, על ג'ק אמצע ובלם קדמי לחוץ (אני מכחיש שנתתי את ההמלצה הזאת), השני מקשיב. אם יש ספק, עם סטטוסקופ או מברג ארוך (אם כי מעולם לא יצא להקשיב ככה לשריקות, אלא רק לנקישות. לא יודע איך זה מתנהג מבחינת העברת הצליל לחלקי הקטנוע האחרים).
פתחתי את הכל שם, בוריאטור הרצועה הייתה שחוקה, ובגיר השמן היה מאוד סמיך ומיסב סיכות שבור בשני הצדדים, ועוד מיסב רגיל שמסתובב בקושי רק אם מתאמצים. הגלגלי שיניים נראים די טוב אבל אני לא יודע אם הם שחוקים, כל השיניים נמצאות ולא שבור.
מניח שאחליף את המיסבים והרצועה
שיניים שחוקות הן משהו שצריך לדעת לאבחן. סה לא קופץ לעין.
בסדר אז אני אחליף את הגלגלי שניים מהקטנוע השני..
שיהיה בשורות טובות לכולם, יום עצוב.
יש שם איזה מיסב סיכות שאני לא מצליח להוציא,
ניסיתי הכל בהתחלה עם גומי, אחר כך לחם בפנים ודפיקות פטיש, בדרך חטפתי פטיש ליד על הבלוק ונחתכתי, חיממתי שם עם ברנר/אקדח חום. החלק הפנימי של המיסב עם הסיכות יצא החוצה.
אחר כך הכנתי חולץ עם בורג חתוך וחתיכת ברזל שנכנסת באמצע , אחר כך שזה לא עבד כי זה פשוט יצא החוצה ושבר קצת את הפינות של המיסב (שבסוף שלו הם קצת יותר צרות), הכנתי בורג חתוך והברזה בצד עם בורג שמתברג ומרחיב את המרחק בין שתי החלקים, נשבר הבורג.
בקיצור זה לא יוצא החוצה . בקושי יש בשר בסוף המיסב בשביל לתקוע שם איזה משהו, אולי 2-3 מילימטר. והעודף כבר חצי שבור.
https://youtube.com/shorts/uMuqf9Okc...QMytYsqjbHbDMA
כרגע אני חושב לנסות שוב את הקטע של הבורג חתוך והברזה שמרחיבה את הרווח אחרי שמכניסים והפעם עם בורג יותר עבה
(הקודם היה 1/2 אינץ ועכשיו 5/8)
אבל אשמח לעצות
מציע לעבוד בצורה נכונה ולא להגיע למצב שצריך להחליף בלוק מנוע.
אתה צריך חולץ מיסבים עיוור - blind bearing puller.
הערכות הזולות מתחילות מאזור ה 400 שקלים.
לדעתי כלי חובה למכונאי.
יש אלתורים שאפשר לעשות אבל צריך רתכת.
בשביל להשתיל את המיסבים החדשים צריך פרס אבל זה תלוי בסוג האלומיניום.
יש בלוקים שאפשר להשתיל לתוכם מיסבים קפואים (היו 24 שעות במקפיא) אחרי חימום של בית המיסב למשך 5 דק' עם פן תעשייתי \ גזייה או להביור קמפינג (צריך לשים לב לא לשרוף את הבית של המיסב).
המיסבים נכנסים כמעט בלי התנגדות.
מומלץ מאוד להשכיב את הקטנוע ולהשחיל מלמעלה.
הכנסה מהזווית שצילמת בדרך כלל היא בעייתית.
מומלץ לעבוד באזור בלי רוח.
אגב אם אין נזק ויזואלי בגלגלי שיניים אין צורך להחליף אותם מה שעושה את הרעש הוא המיסבים.
צריך להחליף את כל המיסבים בגיר.
בנוסף מומלץ להוציא ולהחזיר את גלגלי השיניים באותו הסדר - מבחינת נק' המגע בשיניים.
לסמן ולהחזיר באותו הסדר.
היי
יש לי רתכת אבל לא משנה ירדתי מהעניין של להכין לבד
לא יודע איך זה מוזר מאוד ראיתי מלא סרטונים של אנשים שזה עבד להם מצוין.
הניסיון האחרון שהיה עם בורג 5/8! גם הוא נשבר.
https://youtu.be/Cmdiw7ddczk?si=nEcByqM828dmc0TV
2. דעתכם על הסט מלחצי מיסבים הבא?
₪105.23 51% Off | WALGUN Bike Hub Bearing Remover Tools Kit Inner Diameter 10mm To 25mm Hand Repair Tool For Motorcycle Bicycle Repair Tool Sets
https://a.aliexpress.com/_Ez60Ih5
או שעדיף ממש סט אירופאי?
הביקורות טובות וזה עשוי מפלדת אל חלד חזקה.
3. למה להחליף את כל המיסבים? יש חלק שמסתובבים חלק.
תודה
תקנה סט חולץ בדפיקה.
המיסב שניטחן מילא את השמן בשבבי מתכת והשמן הכניס אותם לכל המיסבים.
לכן מומלץ להחליף את כל המיסבים בשיפוץ.
הבנתי תודה.
אני לא מוצא את המחלצים האלה התקשרתי להמון חנויות בארץ ואין להם.
וגם באליאקספרס חיפשתי עם המשקולת באמצע ולא מצאתי מלבד אחד שהוא בלי ביקורות.
הסט הזה נראה לי די טוב ויש לו ביקורות טובות. אבל אם יש לך חלופה טובה שאתה ממליץ וכדאי. אין לי בעיה להשקיע עוד
טוב אחרי הרבה זמן עכשיו התפניתי לזה שוב.
הגיע לי סט חולץ מעפן שלא הצליח להוציא. נסעתי לחנות עד למרכז שאמרו לי שיש להם ובסוף נגמר להם.
התיאשתי מיזה כבר והחלטתי שאני מסיים את זה. לקחתי דרמל ופירקתי את המיסב לחתיכות .
עכשיו הזמנתי מיסב חדש.
איך נהוג לדחוף את המיסב החדש, שאמרתי שיש מיסבים שנכנסים ללא התנגדות לאחר חימום הבית והקפאת המיסב הכוונה לדחוף פשוט בעזרת הידיים? או עם פטיש?
טוב המיסב בפנים הכל תקין,
ניקיתי הכל עם מכונת לחץ מים/אדים שיש לי בבית היא מרתיחה את המים ואז זה כמו גרניק כזה קטן, ואז שימנתי מחדש.
לצערי כאשר הברגתי את הפולי הוא פשוט נשבר.. אין לי את המחזיק שלו בשביל לעשות עם מומנט אז עשיתי עם מפתח רטיטה כניראה חזק מידי.
יכולה להיות סיבה אחרת שבגללה שברתי אותו ?
https://ibb.co/7ts6rfc