תראה...
אתה מתכוון לשים על האופנוע 50 אלף ק"מ בשנתיים. זה הרבה וכמעט בוודאות יפגע במחיר המכירה, כך שצפויה לך ירידת ערך גבוהה יחסית.
1500 שקל בחודש לירידת ערך, ביטוח וטיפולים זה כמעט לא ריאלי בקילומטראז'ים האלה.
לדוגמה - אלה המספרים שהערכתי לפני כמה שנים, לפני שעלו מחירי הביטוחים, הדלק והחלפים - ובאחזקה עצמית של האופנוע, ללא שירותי מוסך.
מבחינה כלכלית, כנראה שהכי נכון זה לקנות אופנוע או קטנוע 250 סמ"ק (סליחה - 249, ותודה לרגולטור על כך) עם ק"מ נמוך, ובעוד שנתיים למכור אותו באלפים בודדים.
פתרון יותר מורכב (אבל ריאלי) זה לרכוש אופנוע עמיד ואמין משנתון לא חדש כל כך (למשל, SV650 16-17 או הונדה 500 כלשהו משנתון 13-17) אבל עם קילומטראז' אפסי, ובעוד שנתיים למכור אותו עם קילומטראז' "סטנדרטי" לשנתון. עדיין תצטרך להוריד ממחיר המחירון, כי השוק מלא בכלים שנסעו משמעותית פחות - אבל לפחות תצליח למכור ולא תפסיד הון.
אז מה הדגמים שיכולים להיות רלוונטיים?
קטנועים - ג'וימקס/פורצה 250 (אם אתה רוצה להישאר בביטוח בנמוך, ומוכן לספוג את הפגיעה ביכולת הבינעירונית). אולי גם איקסמקס 250 או איקסאיבו, אם תמצא כלי שנסע מעט וטופל היטב.
בוורלי 350 (קטנוע עירוני ובין-עירוני מעולה. ניתן להשיג כלים שלא נסעו הרבה במחירים מפתים, סביר להניח שעם קילומוטראז' גבוה יקנו אותו ממך רק לפירוק).
כל שאר הקטנועים.
אופנועים:
SV650 - אמין מאוד, כיף לרכיבה, לא יקר לקניה. לא הכי נוח בבינעירוני אבל סביר. יש גרסה מוגבלת ל-A1.
סדרת ה-500 של הונדה - כלים אמינים, די נוחים. לטעמי מעט יקרים ביחס לתמורה. לא הכי מעניינים ומהנים לרכיבה, יותר כלים של א' ל-ב'.
MT-07 טרייסר - כמעט מושלם בתור אופנוע ליומיום. נוח בעיר ומחוץ לעיר, יחסית מהנה לרכיבה, אמין, לא יקר לאחזקה (אם לא נכנסים למוסך היבואן שגובה כמעט אלפיה על החלפת שמן ללא פילטר ו"בדיקה כללית").
CRF250 RALLY - לצערי היבוא של הדגם הופסק. כלי עם יכולת עירונית-פרברית מעולה, ויכולת שטח קלה לטיולים. בבין-עירוני מהיר הוא לא מצטיין, בלשון המעטה. אמור להיות הכי זול לתחזוקה שאוופנוע יכול להיות, ובו זמנית אמין.




ציטוט ההודעה בתגובה