אני מעוניין להחליף את מסנן האוויר המקורי של דוקאטי מולטיסטרדה ב-K&N. מקריאה באינטרנט קצת חושש שזה עלול לפגוע בבריאות המנוע. האם זה חשש מוגזם בהנחה שהפילטר יטופל וישומן בזמן?
בזמנו, כשחקרתי את הנושא, הגעתי למסקנה ש-K&N מסנן משמעותית פחות טוב מפילטר נייר סטנדרטי.
משהו בסגנון של פילטר נייר מסנן 99.99 אחוז מהחלקיקים, בעוד שה-K&N מסנן 99.9.
זה נראה כמו פער קטן, אבל בפועל - זה אומר פי 10 חלקיקים שיכולים לחדור למנוע.
מצד שני, יש אנשים שמשתמשים ב-K&N במשך שנים ארוכות, והמנוע נשאר בריא. גם אני השתמשתי בו, ובאיזושהי נקודה אותו אופנוע דרש החלפת מנוע עקב צריכת שמן מוגזמת.
לא יודע עד כמה הפילטר תרם לזה, כי המנוע היה עם קילומטראז' לא ידוע (כ-100 אלף ק"מ על שעון שהוחלף אי שם לפני, אלוהים יודע כמה בפועל) והוחלף אחרי עוד כ-80 אלף נוספים כשצריכת השמן התקרבה כבר לליטר לאלף ק"מ.
האם הייתי פוסל אופנוע משומש עקב פילטר K&N מותקן? כנראה שלא, אם הפילטר נראה מתוחזק כראוי.
האם אני משתמש עכשיו ב-K&N בדוקאטי הפרטי שלי? לא. אני מחליף פילטר אוויר מקורי כל 24 אלף בקירוב, והמנוע (טפו, טפו) בריא וכמעט לא צורך שמן ב-174 אלף ק"מ שלו.
אתה תצטרך לעשות מחקר באינטרנט, תראה הרבה דעות מנוגדות - ואז תחליט למי להאמין.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual