
נכתב במקור על ידי
AntiVirus
אני קובע על סמך מספר דברים
א. מראה וצבע טבעי, אם נראה נוזלי מידי או צמיגי ביחס לשמנים אחרים ידועים ומוכרים ומה צבעו הטבעי ביחס למוכרים.
ב. כאשר הוא בשימוש, או שהוא מוחלף אחרי שימוש X קילומטרים, מה מצבו. נמדד במספר פרמטרים, מצב צמיגות, מצב צבע.
ג. האם יש על השמן חותמות עם התקנים הרלוונטים, והאם הכל כתוב ברור ללא עגולי פינות.
והחשוב מכל, והעיקר, איך המנוע "מסתדר" איתו. נמדד בכמה פרמטרים בינהם הרגשת ושמיעת המנוע כמה מתאמץ ומתחכך יחסית לכל שמן, צריכת דלק, כמה CC "נבלעים" לכל 1000 ק"מ במיוחד בנסיעות ארוכות, המדידות צריכות להיות מדוייקות עם אותו מנוע באותה רמת תחזוקה, לאורך זמן, ועם כמה שמנים כדי לדעת מה טוב ומה פחות, אם זה שמן גרוע במיוחד רואים את זה מייד.