עמוד 3 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 31 עד 45 מ 52

אשכול: כמה שאלות על שמן מנוע מסוג 10w-40

  1. #31
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי AntiVirus צפיה בהודעה
    ג'ק היקר

    עובדתית, הפורום פתוח לכל גולש באינטרנט, וזה בגדר רשות הרבים. דבריו הטעייה ברבים, ולכן כתבתי מה שכתבתי.
    לא התכוונתי לרגע וגם לא בצחוק לגשת ולתבוע אותו, אבל יש עוד אנשים שקוראים את הדברים...

    בקשתי ממנו שיביא סימוכין לטענות הממוחזרות האלו, באותה מידה אני יכול לכתוב את מה שהוא כתב על חברות אחרות, האם זה יהפוך לנכון? והאם לא אהיה חשוף לתביעת דיבה? אני נזהר לא להכפיש ולהטעות אחרים.

    ולמה אני צריך להציג לדבר כזה קביעות סותרות עם סימוכין? למה שמי שטוען מה שטוען לא יציג את הסימוכין לאמת את טענותיו? לכל אדם ולכל אחד קיימת חזקת חפות, כולל לחברות שמנים יפניות, חוק לשה"ר נועד לאכוף זאת.

    בתקווה להבנה
    לילה טוב
    אתה יותר ויותר פונה לכיוון פורום עו"ד, והתשובה היא בגוף השאלה. אני בטוח שאתה יכול לקרוא את ההודעה שלי ולדעת מילה במילה למה כתבתי את כל מה שכתבתי, והמניע מאחורי זה הוא פשוט: בדיון אתה משתמש בטקטיקות שלא מקובלות בפורום הזה גם כשאתה צודק, על כמה וכמה כשאתה טועה (וגם אם בדיון הזה אתה צודק, יהיה דיון אחר בו אתה תטעה). אין לטענות "דברי הטעיה ברבים" אפילו חצי דבר לעשות כאן, כל עוד אתה לא נציג חוקי של מי מהצדדים ה"נפגעים" כביכול. אם אתה כזה, אתה מוזמן לרשום גילוי נאות. אם אתה לא כזה, אז אתה מוזמן להימנע כליל מהטיעון הספציפי הזה תחת איום חוזר וממשי הרבה יותר של הרחקה מהפורום. תיצמד לטיעונים הטכניים ולא למסביב.

    מקווה שזה סוגר סופית את הנושא הנ"ל ומאפשר לפנות את השרשור לדברים מועילים יותר, למרות הסיכויים.
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 08-07-2016 בשעה 00:20.

  2. #32
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    מישהו כתב 80₪ ל4 ליטר שמן איכותי?
    אתה יכול למצוא לי 15w-50 של מוטול במחיר הזה?
    אולי 300V?
    גם המחירים בחול לשמנים האלה לא תואמים מציאות
    נ.ב
    300v=269
    לאופנוע שמאבד חצי ליטר ל500 ק״מ...עם ממוצע של 10K בשנה וטיפול כל 3
    תעשה את החישוב לבד ותבין שחיפשתי הרבה דרכים להוזיל עלויות שמן
    אבל אני לא מוכן להחליף את ה300 במשהו אחר
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  3. #33
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    אתה יותר ויותר פונה לכיוון פורום עו"ד, והתשובה היא בגוף השאלה. אני בטוח שאתה יכול לקרוא את ההודעה שלי ולדעת מילה במילה למה כתבתי את כל מה שכתבתי, והמניע מאחורי זה הוא פשוט: בדיון אתה משתמש בטקטיקות שלא מקובלות בפורום הזה גם כשאתה צודק, על כמה וכמה כשאתה טועה (וגם אם בדיון הזה אתה צודק, יהיה דיון אחר בו אתה תטעה). אין לטענות "דברי הטעיה ברבים" אפילו חצי דבר לעשות כאן, כל עוד אתה לא נציג חוקי של מי מהצדדים ה"נפגעים" כביכול. אם אתה כזה, אתה מוזמן לרשום גילוי נאות. אם אתה לא כזה, אז אתה מוזמן להימנע כליל מהטיעון הספציפי הזה תחת איום חוזר וממשי הרבה יותר של הרחקה מהפורום. תיצמד לטיעונים הטכניים ולא למסביב.

    מקווה שזה סוגר סופית את הנושא הנ"ל ומאפשר לפנות את השרשור לדברים מועילים יותר, למרות הסיכויים.

    מצטער, לא יודע איך הגעת לקביעות ולמסקנות שכתבת.
    שמישהו משמיץ מוצר, גוף, אדם וכו', אני לא אמור להיות נציג שלו או קשור אליו כדי להדוף את ההשמצות.
    אני אמור להתייחס טכנית ואובייקטיבית להשמצות ולבקש אסמכתאות. בהכירי חברות יפניות וגרמניות ועל סמך נסיון מצטבר אני חושב שהמוצרים שלהם אמינים וטובים, זה מה שכתבתי.
    טענות כמו מיחזור שמנים? מאיפה זה? ולמה זה? זה טענות טכניות?

    איומי הרחקה וכד', בגלל שהבעתי את דעתי בצורה מכובדת ומנומקת, ודרשתי סימוכין להשמצות חסרות שחר, ואולצתי להבהיר את עצמי ולהכנס איתך לקטנות בשעה שהדברים ברורים לכל, לא מקובלים עלי וגורמים לי לחשוד במניעים לא כשרים של המרחיק/ים. חוק לשה"ר הוא חוק לשה"ר, ולא משנה העובדה באיזה פורום הפתוח לכולם נכתבים הדברים, מי מנהל את הפורום ומה הוא מסוגל לעשות למי שמעיר על כך.

    בגלל שבקשת גילוי נאות, אכתוב שוב, מעולם לא עסקתי במכירת/בשיווק/בהפצה וכל מה שתרצה סביב שמן מנוע, גם לא שמן זית

    בנוגע לשאלות הטכניות של פותח השרשור, לא היה לי מה להוסיף על עצם השאלות, אלא על עוד סוגיות שהשואל לא שאל, היות ואחרים התייחסו כבר לשאלות ומה שמסביב כולל אתה. הסכמתי לגמרי עם הדברים שלך וציינתי זאת, רק עם תוספת לדברים, ישפטו הגולשים מה נכון בדברים ומה לא נכון בדברים.

    הייתי חייב להבהיר את דעתי לאור דבריך, ואם הרסתי לך את "המילה האחרונה", אני מתנצל

  4. #34
    ציטוט נכתב במקור על ידי R86 צפיה בהודעה
    מישהו כתב 80₪ ל4 ליטר שמן איכותי?
    אתה יכול למצוא לי 15w-50 של מוטול במחיר הזה?
    אולי 300V?
    גם המחירים בחול לשמנים האלה לא תואמים מציאות
    נ.ב
    300v=269
    לאופנוע שמאבד חצי ליטר ל500 ק״מ...עם ממוצע של 10K בשנה וטיפול כל 3
    תעשה את החישוב לבד ותבין שחיפשתי הרבה דרכים להוזיל עלויות שמן
    אבל אני לא מוכן להחליף את ה300 במשהו אחר

    לדעתי החברה שציינת נחשבת בין הטובות והיקרות
    אני מכיר חברה גרמנית ידועה בשם liqui moly ושמן 4 ליטר שלהם 10W 40 עולה סביב מה שכתבת
    בצמיגות 15W 50 אני לא יודע ולא רוצה לכתוב סתם

    לגבי השאר אני לא מתמצא מספיק כדי לחוות דעה.
    שמעתי שיש תוסף דבש לשמן מנוע שמונע מהשמן לברוח אבל יש טוענים שהוא עושה נזק יותר מאשר תועלת לך תדע מה נכון, אין חכם כבעל הנסיון ואין לי נסיון בזה

  5. #35
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    סתם קטע דפוק
    בגיל 12 הייתי בטוח שliqui moly זאת החברה של מולי מאופנועי השרון
    אני משתמש בה בכמה מהמנועים (נפחים קטנים-בינוניים) שלי ועדיין משלם 130 ל4 ליטר
    יש לך קישור לאתר או חנות שמוכרת בפחות מ100?
    יצאתי פרייאר?
    לגבי התוסף
    שיוכל שמן,אין לי בעיה,לא מכניס דברים שאני לא מכיר למנוע,הוא מאוד רגיש מאז השיפוץ האחרון ואני כבר במרדף אחרי חלקים לשיפוץ הבא.
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  6. #36
    חחחחח
    פעם הייתי קונה שמן מאתרים, בשנים אחרונות אני קונה מחנויות אם תרצה אשלח לך בהו"פ (אני לא מתמצא בכללי הפורום אם מותר לפרסם או לא)
    את החברה הזו קניתי ממזמן כמה פעמים ושלמתי 70 או 80 כבר לא זוכר, אני יודע שהמחיר היום עומד על 80 ל 4 ליטר
    היום אני קונה שמנים קוריאנים/יפנים, חבל שאני לא זוכר את השמות במדוייק אבל שמנים טובים וזולים
    נערך לאחרונה על ידי AntiVirus; 08-07-2016 בשעה 01:41.

  7. #37
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    אני יותר מאשמח
    נ.ב
    איך אתה קובע אם שמן הוא טוב או לא?
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  8. #38
    טוב שם משמן טוב

    אני קובע על סמך מספר דברים

    א. מראה וצבע טבעי, אם נראה נוזלי מידי או צמיגי ביחס לשמנים אחרים ידועים ומוכרים ומה צבעו הטבעי ביחס למוכרים.
    ב. כאשר הוא בשימוש, או שהוא מוחלף אחרי שימוש X קילומטרים, מה מצבו. נמדד במספר פרמטרים, מצב צמיגות, מצב צבע.
    ג. האם יש על השמן חותמות עם התקנים הרלוונטים, והאם הכל כתוב ברור ללא עגולי פינות.

    והחשוב מכל, והעיקר, איך המנוע "מסתדר" איתו. נמדד בכמה פרמטרים בינהם הרגשת ושמיעת המנוע כמה מתאמץ ומתחכך יחסית לכל שמן, צריכת דלק, כמה CC "נבלעים" לכל 1000 ק"מ במיוחד בנסיעות ארוכות, המדידות צריכות להיות מדוייקות עם אותו מנוע באותה רמת תחזוקה, לאורך זמן, ועם כמה שמנים כדי לדעת מה טוב ומה פחות, אם זה שמן גרוע במיוחד רואים את זה מייד.

    טוב שם משמן טוב

    שלחתי לך הו"פ
    נערך לאחרונה על ידי AntiVirus; 08-07-2016 בשעה 02:58.

  9. #39
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי AntiVirus צפיה בהודעה
    מסכים איתך בגדול.

    איך הגענו לאמריקאיות?
    כתבתי בהתחלה ששמן של חברות יפניות וגרמניות נחשב לטוב ואמין ובזה אני משתמש, זהו
    אין שמן ביפן אתה לא יכול לשים שמן יפני כשהו לא קיים שם.
    כמו שאין ברזל ואלומיניום ואת האופנועים היפנים מייצרים דרך קניית מתכות ממזבלות ברוסיה ומחזור.

    שמן יפני זה מחזור שמן אירופאי או שמן אמיריקאי

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  10. #40
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי AntiVirus צפיה בהודעה
    אני קובע על סמך מספר דברים

    א. מראה וצבע טבעי, אם נראה נוזלי מידי או צמיגי ביחס לשמנים אחרים ידועים ומוכרים ומה צבעו הטבעי ביחס למוכרים.
    ב. כאשר הוא בשימוש, או שהוא מוחלף אחרי שימוש X קילומטרים, מה מצבו. נמדד במספר פרמטרים, מצב צמיגות, מצב צבע.
    ג. האם יש על השמן חותמות עם התקנים הרלוונטים, והאם הכל כתוב ברור ללא עגולי פינות.

    והחשוב מכל, והעיקר, איך המנוע "מסתדר" איתו. נמדד בכמה פרמטרים בינהם הרגשת ושמיעת המנוע כמה מתאמץ ומתחכך יחסית לכל שמן, צריכת דלק, כמה CC "נבלעים" לכל 1000 ק"מ במיוחד בנסיעות ארוכות, המדידות צריכות להיות מדוייקות עם אותו מנוע באותה רמת תחזוקה, לאורך זמן, ועם כמה שמנים כדי לדעת מה טוב ומה פחות, אם זה שמן גרוע במיוחד רואים את זה מייד.
    אנטיוירוס (אפשר לקרוא לך מקאפי?) – יש מצב שאתה פשוט עושה נזק למנוע שלך, כי אף אחד מהפרמטרים שציינת אינו מהווה מדד לטיב השמן.
    תפקידי השמן במנוע הם (בעיקר) לשמן, כלומר, להקטין חיכוך בין חלקים נעים וסילוק מזהמים הנוצרים תוך כדי עבודת המנוע (כמו פיח ותחמוצות שונות). [במנועי קירור אוויר-שמן יש לו גם תפקיד בסילוק החום]. שמן טוב, כזה ששומר על המנוע, יחזיק בתכונות הניקוי והשימון שלו זמן ארוך יותר. תכונות השימון תלויות בצמיגות. מצד אחד אתה צריך זרימת שמן טובה, כלומר שמן דליל שיזרום היטב גם דרך מעברים קטנים, מצד שני מניעת החיכוך טובה יותר כשהשמן סמיך. זו הסיבה שלכל מנוע יש את צמיגות השמן המומלץ בטמפרטורות סביבה שונות. חבילת התוספים בשמן אחראית ליכולת הניקוי שלו. עכשיו, בוא נסתכל על הפרמטרים שציינת להערכת טיב השמן.
    א. מראה וצבע טבעי וצמיגות נכונה: המראה והצבע מושפעים מחבילת התוספים. מכיוון שיש כאן הרבה סודות מסחריים, אתה אף פעם לא ממש יודע מה מכיל השמן. יכול יצרן לתכנן חבילת תוספים מעולה שיש לה צבע כחול ותיתן גוון תכלת לשמן. לפיכך, הצבע לא אומר כלום. צמיגות השמן מצוינת ע"י המספרים. כך, לדוגמה, שמן 10W50 יהיה בטמפרטורת החדר פחות צמיג משמן 20W50 אבל תהיה להם אותה צמיגות בטמפרטורה גבוהה. כל השמנים בעלי אותה צמיגות אמורים להיות אותו דבר, ואם לא, הכיתוב על האריזה לא נכון. שוב, אין לזה שום קשר לטיב השמן. אתה צריך לשים שמן בצמיגות מתאימה להוראות היצרן.
    ב. מצב השמן תוך כדי ואחרי שימוש: נתחיל עם צבע: שמן שיוצא נקי בהחלפה (בצבע דומה לשמן חדש) כנראה לא עושה את תפקיד הניקוי שלו. אני אומר "כנראה" כי אני יכול לחשוב על תוספים שהופכים את הלכלוך לחסר צבע, אבל לא יודע אם משתמשים בהם. שמן שיוצא שחור לאחר שימוש אולי עשה את עבודת הניקוי שלו (שמן טוב) אבל אולי נשרף בתנאי העבודה (שמן גרוע). ספר לנו איך אתה מבחין בין שניהם. באשר לצמיגות, זה נכון אך ורק אם המנוע לא אוכל שמן ולא הוספת שמן טרי במהלך העבודה (זה ארוך מדי להסביר עכשיו למה) אבל מעניין אותי איך אתה מודד צמיגות של שמן משומש יחסית לאותו שמן חדש, ולא, תשובה של הרגשה לא מתקבלת.
    ג. נכון. אין ויכוח.
    איך המנוע "מסתדר" אתו – שוב, נכון אבל קשה לי להאמין שאתה מעלה אותו על דיינו לבדיקה אובייקטיבית ותחושות לא מתקבלות כאן. כמה CC נבלעים שייך לצמיגות השמן ולא לטיבו – ככל שהשמן דליל יותר הוא "ייבלע" יותר, בין אם זה שמן טוב או גרוע.

    המבחן היחיד האובייקטיבי לטיב שמן הוא לקחת מנועים חדשים, לשים בהם שמנים שונים, להריץ אותם בתנאי מעבדה – אותם תנאים לכל המנועים ולבדוק שחיקה לאחר זמן עבודה שווה ערך ללפחות 50,000 ק"מ. לא נראה לי שעשית את זה, ולכן אין שום בסיס לקביעותיך הנחרצות לגבי טיב השמנים.

  11. #41
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    ציטוט נכתב במקור על ידי AntiVirus צפיה בהודעה
    ...לא מומלץ לקנות אריזת ליטר, המחיר של הליטר כמו מחיר של 4 ליטר, שחיטה לשמה...
    ציטוט נכתב במקור על ידי הפלג הצפוני צפיה בהודעה
    60-70 ש"ח ל- 4 ליטר?
    אולי של רכב,לא לאופנועים.
    פעם הייתי קונה שמן (מותג מוכר ביותר) לאופנוע ומוכר לחברים כאן,
    27 עד 28 ש"ח לליטר, בארגז של 12 יחידות.
    חבר פורום זיין אותי ואת האחרים ודאג שזה לא יקרה יותר,
    המחיר היה יותר זול ממה שנמכר למוסך בו עבד, והם התלוננו.
    אז אני לא מוכר יותר לחברים...אבל קונה לעצמי.

    ציטוט נכתב במקור על ידי AntiVirus צפיה בהודעה
    ...
    איומי הרחקה וכד', בגלל שהבעתי את דעתי בצורה מכובדת ומנומקת, ודרשתי סימוכין להשמצות חסרות שחר, ואולצתי להבהיר את עצמי ולהכנס איתך לקטנות בשעה שהדברים ברורים לכל, לא מקובלים עלי וגורמים לי לחשוד במניעים לא כשרים של המרחיק/ים...
    הייתי חייב להבהיר את דעתי לאור דבריך, ואם הרסתי לך את "המילה האחרונה", אני מתנצל
    גם אני רוצה להבהיר את דבריי,
    אני למשל לא יכול להכנס לקטגוריית חשוד במניעים לא כשרים של המרחיק.
    למה? כי אני לא צריך להסביר כלום לאף אחד, אבל תמיד עושה את זה וטורח להסביר.
    הפורום אמנם פתוח לדיון ולציבור, אך אינו דמוקרטי.
    אי לכך ובהתאם לזאת, אם אחליט שאתה "סובל" מחוסר התאמה - לפי שיקול דעתי...
    אשלח אותך לדרכך - אל תמשוך לאריה בזקן או בזנב.
    אי לכך ובהתאם לזאת, למנהלים כאן, תמיד תהיה "המילה האחרונה"

    ציטוט נכתב במקור על ידי AntiVirus צפיה בהודעה
    אני קובע על סמך מספר דברים

    א. מראה וצבע טבעי, אם נראה נוזלי מידי או צמיגי ביחס לשמנים אחרים ידועים ומוכרים ומה צבעו הטבעי ביחס למוכרים.
    ב. כאשר הוא בשימוש, או שהוא מוחלף אחרי שימוש X קילומטרים, מה מצבו. נמדד במספר פרמטרים, מצב צמיגות, מצב צבע.
    ג. האם יש על השמן חותמות עם התקנים הרלוונטים, והאם הכל כתוב ברור ללא עגולי פינות.

    והחשוב מכל, והעיקר, איך המנוע "מסתדר" איתו. נמדד בכמה פרמטרים בינהם הרגשת ושמיעת המנוע כמה מתאמץ ומתחכך יחסית לכל שמן, צריכת דלק, כמה CC "נבלעים" לכל 1000 ק"מ במיוחד בנסיעות ארוכות, המדידות צריכות להיות מדוייקות עם אותו מנוע באותה רמת תחזוקה, לאורך זמן, ועם כמה שמנים כדי לדעת מה טוב ומה פחות, אם זה שמן גרוע במיוחד רואים את זה מייד.
    אחרי שאני יודע מה אתה חושב על ידיות מומט ואיך לבדוק את בציר שמן המנוע...
    לא הייתי רוצה שתיגע לי באופנוע - אפילו בחינם, אפילו לא עם מקל...אפילו לא עם ציין-לייזר.
    אבל אין סכנה כזו, אני מטפל בכל האופנועים שלי בעצמי.
    נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 08-07-2016 בשעה 11:28.

  12. #42
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    עוז עם כל הצער גם אני הייתי משיג שמן לחברים במחיר טוב ועכשיו בגלל שאיזה מוסך התלונן שזה זול ממה שהוא קונה . הייתי משלם 28 לליטר בחבילות של ליטר בארגזים של12. המחיר היום עלה כי משהו קנה וסיפר למוסך ומוסך התלונן.
    אז מעכשיו אני קונה לעצמי בלבד

    ואדום אנטיוירוס שמן בודקים במעבדה , לא לפי צבע ורעש

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    נערך לאחרונה על ידי strelok89; 08-07-2016 בשעה 12:40.
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  13. #43
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    אנטיוירוס (אפשר לקרוא לך מקאפי?) – יש מצב שאתה פשוט עושה נזק למנוע שלך, כי אף אחד מהפרמטרים שציינת אינו מהווה מדד לטיב השמן.
    תפקידי השמן במנוע הם (בעיקר) לשמן, כלומר, להקטין חיכוך בין חלקים נעים וסילוק מזהמים הנוצרים תוך כדי עבודת המנוע (כמו פיח ותחמוצות שונות). [במנועי קירור אוויר-שמן יש לו גם תפקיד בסילוק החום]. שמן טוב, כזה ששומר על המנוע, יחזיק בתכונות הניקוי והשימון שלו זמן ארוך יותר. תכונות השימון תלויות בצמיגות. מצד אחד אתה צריך זרימת שמן טובה, כלומר שמן דליל שיזרום היטב גם דרך מעברים קטנים, מצד שני מניעת החיכוך טובה יותר כשהשמן סמיך. זו הסיבה שלכל מנוע יש את צמיגות השמן המומלץ בטמפרטורות סביבה שונות. חבילת התוספים בשמן אחראית ליכולת הניקוי שלו. עכשיו, בוא נסתכל על הפרמטרים שציינת להערכת טיב השמן.
    א. מראה וצבע טבעי וצמיגות נכונה: המראה והצבע מושפעים מחבילת התוספים. מכיוון שיש כאן הרבה סודות מסחריים, אתה אף פעם לא ממש יודע מה מכיל השמן. יכול יצרן לתכנן חבילת תוספים מעולה שיש לה צבע כחול ותיתן גוון תכלת לשמן. לפיכך, הצבע לא אומר כלום. צמיגות השמן מצוינת ע"י המספרים. כך, לדוגמה, שמן 10W50 יהיה בטמפרטורת החדר פחות צמיג משמן 20W50 אבל תהיה להם אותה צמיגות בטמפרטורה גבוהה. כל השמנים בעלי אותה צמיגות אמורים להיות אותו דבר, ואם לא, הכיתוב על האריזה לא נכון. שוב, אין לזה שום קשר לטיב השמן. אתה צריך לשים שמן בצמיגות מתאימה להוראות היצרן.
    ב. מצב השמן תוך כדי ואחרי שימוש: נתחיל עם צבע: שמן שיוצא נקי בהחלפה (בצבע דומה לשמן חדש) כנראה לא עושה את תפקיד הניקוי שלו. אני אומר "כנראה" כי אני יכול לחשוב על תוספים שהופכים את הלכלוך לחסר צבע, אבל לא יודע אם משתמשים בהם. שמן שיוצא שחור לאחר שימוש אולי עשה את עבודת הניקוי שלו (שמן טוב) אבל אולי נשרף בתנאי העבודה (שמן גרוע). ספר לנו איך אתה מבחין בין שניהם. באשר לצמיגות, זה נכון אך ורק אם המנוע לא אוכל שמן ולא הוספת שמן טרי במהלך העבודה (זה ארוך מדי להסביר עכשיו למה) אבל מעניין אותי איך אתה מודד צמיגות של שמן משומש יחסית לאותו שמן חדש, ולא, תשובה של הרגשה לא מתקבלת.
    ג. נכון. אין ויכוח.
    איך המנוע "מסתדר" אתו – שוב, נכון אבל קשה לי להאמין שאתה מעלה אותו על דיינו לבדיקה אובייקטיבית ותחושות לא מתקבלות כאן. כמה CC נבלעים שייך לצמיגות השמן ולא לטיבו – ככל שהשמן דליל יותר הוא "ייבלע" יותר, בין אם זה שמן טוב או גרוע.

    המבחן היחיד האובייקטיבי לטיב שמן הוא לקחת מנועים חדשים, לשים בהם שמנים שונים, להריץ אותם בתנאי מעבדה – אותם תנאים לכל המנועים ולבדוק שחיקה לאחר זמן עבודה שווה ערך ללפחות 50,000 ק"מ. לא נראה לי שעשית את זה, ולכן אין שום בסיס לקביעותיך הנחרצות לגבי טיב השמנים.
    א הזקן והיקר,
    השם המיוחד שבחרת מורה על סבלנות ומתינות
    אולי הטעות היא שלי שמחקתי (תוך כדי עריכה ובכוונה מסויימת) מההודעה כי הדברים שכתבתי הם על קצה המזלג ולא הכל, ואם יהיה זמן ארחיב וכו', ולכן בנית תילי תילים על דברים קצרים שכתבתי ולא פרטתי יותר מידי, ולכן יש לך שאלות, קביעות, מסקנות, זכותך.

    אני לא מתכוון לפרט את דבריי ולספר על נסיוני בכל דבר ובמגילות ארוכות וטרחניות לטרחנים בפורום זה (אם תרצה, אולי בהו"פ) מכיוון שאצטרך על כל דבר לפרט עוד יותר, ועוד יותר, עד שהדברים "יובנו" לכל הטרחנים, וכבר נכוותי באשכול של הידית מומנט מאנשים שלא יודעים לקרוא את מה שהשני כתב ולהבין דברים כפשוטם וללא התפלפלויות סרק, ולכבד אחרים כולל מי שהם לא מסכימים איתו (עיין הודעה אחת למעלה לדוגמא ותגעל מהסגנון המבזה והמשפיל) לעומת אנשים אחרים (רוב מכריע גולשי הפורום) שכן יודעים לכבד כולל את מי שחושב אחרת מהם, וכן את מי שמסכים עם דעתי וטורח לציין זאת.

    מי שהבין באופן כללי מה שכתבתי, הבין.
    אני אישית מכבד כל אדם, כולל את האדם שיורד לגופו של אדם ולא לגופם של דברים, בגלל "מעמדו", עיין למעלה. גלגל חוזר בעולם.


    מה שכן, רציתי כן להתייחס כללית לדברים שכתבת והסקת מסקנות מדברים שלא כתבתי, ולכתוב למען כולם כי:

    א. המדדים שרשמתי הם לא הכל ולא סוף פסוק, גם מה שרשמתי לא פרטתי הכל, הפלפולים והמסקנות של המפלפל הם על אחריותו בלבד, אני לא אחראי לדברים. אולי טרחנים אחרים ייתנו מזמנם, וירשמו בכנות וללא אינטרסים כאלו ואחרים את מה שהם כן יודעים לטובת כולם, ויקיימו את המאמר נאה דורש נאה מקיים, אולי.

    ב. צבע טבעי לפני שימוש זה כן מדד למדוד איכות השמן לפי נסיוני, רוצה לא להסכים? אני לא בא לשכנע אף אחד ולא פורט לפרטי פרטים את דברי מהסיבה שכבר צייינתי.

    ג. צבע שמן לאחר שימוש זה כן מדד לדעת, רוצה לא להסכים? כנ"ל. כמובן אין ברשותי מעבדה שבה אני יכול לבדוק את השמן ולציין מה המצב של כל אחד ממרכיביו לאחר השימוש ולכל סוג של שמן, אך בסופו של דבר יש הבדל במראה, בצמיגות ועוד, של שמן איכותי ושל ופחות, כמובן באותו סוג של בדיקה ועל אותו מנוע.

    ד. לא טענתי ששמן דליל לא עובר טוב יותר במעברים, הרשה לי לגלות לך שנפט או מים לדוגמא, יותר דלילים משמן דליל ועוברים יותר טוב במעברים, ואז?! בגלל זה קיים מדד צמיגות. ובנוגע למדד הצמיגות שכתבת, לפי המדד שלך תדע שיש חברות שלא מדייקות במה שרושמות על האריזה. דע לך שמצאתי שמן של חברה מסויימת שהיה דליל ממשית ביחס לכל השמנים שהכרתי וזאת בזמן שהמנוע היה רותח לאחר עבודה של כמה דקות, אני לא יכול לציין את שם החברה כדי שדבריי לא יתפרשו כהוצאת דיבה.

    ה. בנוגע למבחן שציינת, אני לא מכיר כאן מישהו בפורום שיכול לעשות זאת בגלל עלות בדיקה גבוהה. אם יש, אשמח אם תציין מי יכול לבדוק. עוד דבר ששכחת, יש שמנים פחות טובים ביחס להכי טובים שקיימים בשוק, שיודעים להסתדר היטב עם מנועים בנפחים קטנים-בינוניים, בגלל עבודה בטמפרטורות יותר נמוכות יחסית, על הבדיקה הזו חשבת?

    ו. לא צריך להעלות על דיינו אם אתה "מכיר" את המנוע שלך, מכיר זה לוקח זמן ארוך, לא שבוע וגם לא חודשיים, "מכיר", זה מתחזק בעצמך את הכל, יודע ושם לב לכל שינוי הכי קטן, עוקב על כל פסיק הכי קטן הקשור לשינויים שבצעת, ולשינויים שהמנוע עבר בפועל, כל פסיק הכי קטן ושולי. שתגיע למצב כזה, תבין ותחסוך ממי שמכיר את הפליאות על היכרות.

    ז. כמה CC נבלעים, זה כמעט נכון מה שכתבת, אבל לא לגמרי בגלל ששמן טוב וגם דליל, פחות בורח. רוצה לא להסכים? כנ"ל. הדברים נכונים עובדתית ומנסיון שלי, אינני מדען וגם אני לא מתיימר להיות כזה, קראתי כמה הסבריים מדעיים למה שמן איכותי פחות בורח, לא אכנס לזה כדי לא לגרור את הטרחן/ים שיאריכו את השרשור הזה לוויכוח אין סופי ללא נסיון להבין לפחות מה השני כתב, ועל סמך מה הוא כותב ומנמק את דבריו, אין לי זמן מיותר לוויכוחי סרק, למי שיש זמן שיערב לו. לוויכוח על נתונים מנסיון, סברות, או על עובדות אני כן נכנס ומציין בכבוד מה שאני חושב ויודע, גם אם זה לא ערב למאן דהוא.

    ח. לסיום, תודה רבה על הדאגה שלך למנוע/ים שלי. אני מרגיע אותך ואומר לך ששלומם מצויין ואף יותר טוב ממה שהיו בהתחלה, בזכות תחזוקה נכונה ושימוש בשמנים טובים. עובדה, המנועים לא משקרים.

  14. #44
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    עוז עם כל הצער גם אני הייתי משיג שמן לחברים במחיר טוב ועכשיו בגלל שאיזה מוסך התלונן שזה זול ממה שהוא קונה . הייתי משלם 28 לליטר בחבילות של ליטר בארגזים של12. המחיר היום עלה כי משהו קנה וסיפר למוסך ומוסך התלונן.
    אז מעכשיו אני קונה לעצמי בלבד

    ואדום אנטיוירוס שמן בודקים במעבדה , לא לפי צבע ורעש

    Sent from mTalk using windows 10 mobile

    לא הצלחתי להבין מה שכתבת, אם אתה הצלחת תסביר לי בבקשה:

    א. ציינת שהיית משיג שמן לחברים במחיר טוב, 28 ש"ח לליטר וכו'. רציתי לדעת ולהבין מה קשור המוסך שהתלונן, האם יש למוסך המתלונן בעלות על השמנים שקנית/או עליך/או על חברים שלך?! אם אני משיג בורקסים במחיר טוב, אנג'ל לדוגמא, יתלוננו נגדי לשר הכלכלה/לראש הממשלה? דבריך דורשים הסבר כדי שאבין.

    ב. לידיעתך, כל אדם שעושה/קושר קשר לביצוע קרטל מחירים, עובר עבירה פלילית ותזכור שהייתה כבר חקירה ומעצרים לבעלי מאפיות לחם שהיו מתאמים מחירים, והרשימה ארוכה.

    ג. הרשה לי לגלות את דעתי האישית שאני לא קונה כל כך את הסיפור הזה.

    ד. מי אמר שצריך לקנות שמן דווקא ממוסכים, היצרנים של השמנים לא אמרו זאת בוודאות ועם זה גם אתה תסכים איתי.

    ה. מי אמר שאין מקומות רבים שמוכרים שמנים טובים בזול.
    נערך לאחרונה על ידי AntiVirus; 08-07-2016 בשעה 13:36.

  15. #45
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ANTI VIRUS

    עזוב תגדל קצת תבין תרכב כמה מאות אלפי ק"מ, תשפץ איזה מנוע ותבין מה הולך ואיך הולך.

    בנתים אתה מדבר דברים די לא מבוססים, צבע שמן? נו באמת.... אתה מרגיש איך המנוע עובד? זה שווה ערך לזה "שהאילם סיפר לחרש , שהעיוור ראה את ישו הולך על המים"
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. (כ"ע) אני רוכב מתחיל ויש לי כמה שאלות
    על ידי Yaniv בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 29
    הודעה אחרונה: 27-12-2016, 21:09
  2. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 20-07-2016, 19:16
  3. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 01-06-2016, 15:54
  4. Ktm390 כמה שאלות
    על ידי carolinor בפורום כללי
    תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 20-02-2016, 23:15
  5. x max 400 כמה שאלות
    על ידי nati321 בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 29-11-2015, 12:23

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO