
נכתב במקור על ידי
AntiVirus
אני לא מתכוון לפרט את דבריי ולספר על נסיוני בכל דבר ובמגילות ארוכות וטרחניות לטרחנים בפורום זה (אם תרצה, אולי בהו"פ) מכיוון שאצטרך על כל דבר לפרט עוד יותר, ועוד יותר, עד שהדברים "יובנו" לכל הטרחנים, וכבר נכוותי באשכול של הידית מומנט מאנשים שלא יודעים לקרוא את מה שהשני כתב ולהבין דברים כפשוטם וללא התפלפלויות סרק, ולכבד אחרים כולל מי שהם לא מסכימים איתו (עיין הודעה אחת למעלה לדוגמא ותגעל מהסגנון המבזה והמשפיל) לעומת אנשים אחרים (רוב מכריע גולשי הפורום) שכן יודעים לכבד כולל את מי שחושב אחרת מהם, וכן את מי שמסכים עם דעתי וטורח לציין זאת.
מי שהבין באופן כללי מה שכתבתי, הבין.
אני אישית מכבד כל אדם, כולל את האדם שיורד לגופו של אדם ולא לגופם של דברים, בגלל "מעמדו", עיין למעלה. גלגל חוזר בעולם.
מה שכן, רציתי כן להתייחס כללית לדברים שכתבת והסקת מסקנות מדברים שלא כתבתי, ולכתוב למען כולם כי:
א. המדדים שרשמתי הם לא הכל ולא סוף פסוק, גם מה שרשמתי לא פרטתי הכל, הפלפולים והמסקנות של המפלפל הם על אחריותו בלבד, אני לא אחראי לדברים. אולי טרחנים אחרים ייתנו מזמנם, וירשמו בכנות וללא אינטרסים כאלו ואחרים את מה שהם כן יודעים לטובת כולם, ויקיימו את המאמר נאה דורש נאה מקיים, אולי.
ב. צבע טבעי לפני שימוש זה כן מדד למדוד איכות השמן לפי נסיוני, רוצה לא להסכים? אני לא בא לשכנע אף אחד ולא פורט לפרטי פרטים את דברי מהסיבה שכבר צייינתי.
ג. צבע שמן לאחר שימוש זה כן מדד לדעת, רוצה לא להסכים? כנ"ל. כמובן אין ברשותי מעבדה שבה אני יכול לבדוק את השמן ולציין מה המצב של כל אחד ממרכיביו לאחר השימוש ולכל סוג של שמן, אך בסופו של דבר יש הבדל במראה, בצמיגות ועוד, של שמן איכותי ושל ופחות, כמובן באותו סוג של בדיקה ועל אותו מנוע.
ד. לא טענתי ששמן דליל לא עובר טוב יותר במעברים, הרשה לי לגלות לך שנפט או מים לדוגמא, יותר דלילים משמן דליל ועוברים יותר טוב במעברים, ואז?! בגלל זה קיים מדד צמיגות. ובנוגע למדד הצמיגות שכתבת, לפי המדד שלך תדע שיש חברות שלא מדייקות במה שרושמות על האריזה. דע לך שמצאתי שמן של חברה מסויימת שהיה דליל ממשית ביחס לכל השמנים שהכרתי וזאת בזמן שהמנוע היה רותח לאחר עבודה של כמה דקות, אני לא יכול לציין את שם החברה כדי שדבריי לא יתפרשו כהוצאת דיבה.
ה. בנוגע למבחן שציינת, אני לא מכיר כאן מישהו בפורום שיכול לעשות זאת בגלל עלות בדיקה גבוהה. אם יש, אשמח אם תציין מי יכול לבדוק. עוד דבר ששכחת, יש שמנים פחות טובים ביחס להכי טובים שקיימים בשוק, שיודעים להסתדר היטב עם מנועים בנפחים קטנים-בינוניים, בגלל עבודה בטמפרטורות יותר נמוכות יחסית, על הבדיקה הזו חשבת?
ו. לא צריך להעלות על דיינו אם אתה "מכיר" את המנוע שלך, מכיר זה לוקח זמן ארוך, לא שבוע וגם לא חודשיים, "מכיר", זה מתחזק בעצמך את הכל, יודע ושם לב לכל שינוי הכי קטן, עוקב על כל פסיק הכי קטן הקשור לשינויים שבצעת, ולשינויים שהמנוע עבר בפועל, כל פסיק הכי קטן ושולי. שתגיע למצב כזה, תבין ותחסוך ממי שמכיר את הפליאות על היכרות.
ז. כמה CC נבלעים, זה כמעט נכון מה שכתבת, אבל לא לגמרי בגלל ששמן טוב וגם דליל, פחות בורח. רוצה לא להסכים? כנ"ל. הדברים נכונים עובדתית ומנסיון שלי, אינני מדען וגם אני לא מתיימר להיות כזה, קראתי כמה הסבריים מדעיים למה שמן איכותי פחות בורח, לא אכנס לזה כדי לא לגרור את הטרחן/ים שיאריכו את השרשור הזה לוויכוח אין סופי ללא נסיון להבין לפחות מה השני כתב, ועל סמך מה הוא כותב ומנמק את דבריו, אין לי זמן מיותר לוויכוחי סרק, למי שיש זמן שיערב לו. לוויכוח על נתונים מנסיון, סברות, או על עובדות אני כן נכנס ומציין בכבוד מה שאני חושב ויודע, גם אם זה לא ערב למאן דהוא.