עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 24

אשכול: למה אופנוע בעל צילינדר אחד רועד יותר?

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    89

    למה אופנוע בעל צילינדר אחד רועד יותר?

    שלום לכולם, אז אחרי שעשיתי נסיעת מבחן על ktm smc-r690, ניסיתי להבין משהו בזמן שאני חוזר לאסוף את הסתימות שנפלו לי לכביש. למה אופנוע בעל צילינדר אחד רועד בצורה כל כך אכזרית ומענישה?
    אני מחפש לעבור לסופרמוטו קצת יותר רציני והsmc נראה לי כברירה טבעית. אין מצב שאני הולך על זה עכשיו. אבל בכל זאת אשמח לדעת מה גורם לתופעה והאם יש משהו שאפשר לעשות בנידון?

  2. #2
    Member הסמל האישי של shaig
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    434
    תראה לדוגמא איך הכוח מופעל מכל הכיוונים של הציר במנוע 4 בשורה

    לעומת כוח שמופעל רק מכיוון אחד בסינגל, הויברציות (אם אני לא טועה) הן ממכות הכוח של הצילינדר על הקראנק





  3. #3
    Junior Member הסמל האישי של CookieMonster
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    17
    תשובה כללית מנומקת אך לא מוסמכת, אם אני טועה תקנו/ חדדו את דבריי:
    מדובר בבוכנה אחת עם מסה אחת גדולה שנעה ולכן יש לה אינרציה גדולה,
    ומאחר שמדובר בתנועה מחזורית כיוון התנועה שלה משתנה ובגלל האינרציה נוצרים בחזרה כוחות גדולים יחסית.
    במנוע מרובה צילינדרים באותו הנפח כל בוכנה (וטלטל) קטנים
    יותר, וסדר ההצתה מסוים מאפשר לאזן בין הכוחות שגורמות התנועות שלהם.
    מה ניתן לעשות בנידון: יש את האפריליה sxv - סופרמוטו עם מנוע טווין.

  4. #4
    Member הסמל האישי של shaig
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    434
    אפשר גם פשוט להתרגל. יש כאלה שאפילו נהנים/ות מזה.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    לא אישה אבל סינגל מווברץ לא מפריע..

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    אפשר להיסתכל על הרעידות כמו על גלי קול ועל כל בוכנה כמקור שיוצר את הגל.
    כשרוצים ליצור דממה הפרש זווית מופע בין הגלים צריך להיות שווה ל 180 (גבעה לגבעה תהום לתהום) מצב שקשה מאוד ליצור במנוע סינגל.
    פתרון טוב למנועי סינגל יהיה להוריד מהמשקל של הטלטל והבוכנה.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 11-10-2015 בשעה 23:07.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    אפשר להיסתכל על הרעידות כמו על גלי קול ועל כל בוכנה כמקור שיוצר את הגל.
    כשרוצים ליצור דממה הפרש זווית מופע בין הגלים צריך להיות שווה ל 180 (גבעה לגבעה תהום לתהום) מצב שקשה מאוד ליצור במנוע סינגל.
    פתרון טוב למנועי סינגל יהיה להוריד מהמשקל של הטלטל והבוכנה.
    ...
    חוסר האיזון במנוע סינגל לא קשורים באיכות ודיוק הייצור של חלקי הקראנק הבוכנה והטלטל, כיוון שלא חוסר הדיוק הוא הגורם העיקרי של חוסר האיזון אלא פעימת הכח (המופיעה כל סיבוב שני של הקראנק).
    אי אפשר לאזן פעימת כח עם משקל נוסף בקראנק כי פעימת כח הוא תהליך דינמי - יש פעימות כח חזקות יש חלשות יותר תלוי במצב המצערת בעוד משקל ומונמט האנרציה של הקראנק נקבע בעת הייצור.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    בגדול מאוד לא נכון.
    זה תלוי במבנה המנוע, יש 2 סוגי תהודה שזה מה שבעצם גורם לויברציות מורגשות.
    תהודה ראשונית שהיא בעצם איזון חלקים נעים משמע אם יש לך בוכנה שיורדת למטה כדי לאזן אתה רוצה מסה זהה שעולה ודוחסת.


    יש תהודה משנית שזה בעצם כוחות הפיתול שנגרמים כתוצאה מבחינה ותאוצת הבוכנה.

    נניח מנוע 4 בשורה עם 180 בקראנק אין תהודה ראשונית כי על כל בוכנה שמבצעת שריפת דלק יש בוכנה שעולה ודוחסת.
    אבל בגלל שכידוע הבוכנה משתמשת ב180 מעלות מהקראנק שזה בין נקודה מתה עליונה לתחתונה.
    בנקודה מתה העליונה הבוכנה מואצת כלפי מטה בעזרת אנרגיה משריפת הדלק. הבוכנה מגיע לנקודה מתה תחתונה במהירות גבוהה אבל היא חייבת לעצור עצירה מוחלטת ואז להאיץ שוב למעלה.

    הדבר הזה גורם לתהודה משנית

    אם נחזור למנוע ה4 בשורה שלנו בסידור 180 הרי איזנו לחלוטין מאסות נעות אבל חילקנו את ה720 מעלות הפעולה לחלקים זהים של 180 מעלות ויצרנו תהודה משנית חזקה מאוד. איך מתגברים על זה? משקולות איזון! או תכנון מנוע.

    נגיד אצלי זה מנוע עם 2 צלינדרים של במוו 800 סמק שעולים ויורדים יחדיו. ב180 מעלות לצלינדרים מחוברת משקולת.

    המשקולת מאזנת את תנועת הבוכנות.
    את התהודה המשנית פתרו עם סדר הצטה של 360 מעלות שלא יוצר תאוצות אלימות כמו 4 בשורה. שיטה דומה מיושמת בטימקס.

    יש סינגלים עם משקולות מחושבות יותר שמווברצים פחות מ4 בשורה מסויימים.

    זה לא רק כמות הבוכנות שמשפיעה
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    בגדול מאוד לא נכון.
    זה תלוי במבנה המנוע, יש 2 סוגי תהודה שזה מה שבעצם גורם לויברציות מורגשות.
    תהודה ראשונית שהיא בעצם איזון חלקים נעים משמע אם יש לך בוכנה שיורדת למטה כדי לאזן אתה רוצה מסה זהה שעולה ודוחסת.


    יש תהודה משנית שזה בעצם כוחות הפיתול שנגרמים כתוצאה מבחינה ותאוצת הבוכנה.

    נניח מנוע 4 בשורה עם 180 בקראנק אין תהודה ראשונית כי על כל בוכנה שמבצעת שריפת דלק יש בוכנה שעולה ודוחסת.
    אבל בגלל שכידוע הבוכנה משתמשת ב180 מעלות מהקראנק שזה בין נקודה מתה עליונה לתחתונה.
    בנקודה מתה העליונה הבוכנה מואצת כלפי מטה בעזרת אנרגיה משריפת הדלק. הבוכנה מגיע לנקודה מתה תחתונה במהירות גבוהה אבל היא חייבת לעצור עצירה מוחלטת ואז להאיץ שוב למעלה.

    הדבר הזה גורם לתהודה משנית

    אם נחזור למנוע ה4 בשורה שלנו בסידור 180 הרי איזנו לחלוטין מאסות נעות אבל חילקנו את ה720 מעלות הפעולה לחלקים זהים של 180 מעלות ויצרנו תהודה משנית חזקה מאוד. איך מתגברים על זה? משקולות איזון! או תכנון מנוע.

    נגיד אצלי זה מנוע עם 2 צלינדרים של במוו 800 סמק שעולים ויורדים יחדיו. ב180 מעלות לצלינדרים מחוברת משקולת.

    המשקולת מאזנת את תנועת הבוכנות.
    את התהודה המשנית פתרו עם סדר הצטה של 360 מעלות שלא יוצר תאוצות אלימות כמו 4 בשורה. שיטה דומה מיושמת בטימקס.

    יש סינגלים עם משקולות מחושבות יותר שמווברצים פחות מ4 בשורה מסויימים.

    זה לא רק כמות הבוכנות שמשפיעה
    שים לב שמשקולת איזון באופנוע שלך וביחוד במנוע של טימקס זה כמו להוסיף בוכנה במהלך של 180 בניגוד לבלנסר סטנדרטי שיש באופנועי שטח.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 12-10-2015 בשעה 06:41.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    בגדול מאוד לא נכון.
    זה תלוי במבנה המנוע, יש 2 סוגי תהודה שזה מה שבעצם גורם לויברציות מורגשות.
    תהודה ראשונית שהיא בעצם איזון חלקים נעים משמע אם יש לך בוכנה שיורדת למטה כדי לאזן אתה רוצה מסה זהה שעולה ודוחסת.


    יש תהודה משנית שזה בעצם כוחות הפיתול שנגרמים כתוצאה מבחינה ותאוצת הבוכנה.

    ....
    זאת לא תהודה אלא חוסר איזון.
    חוסר איזון מסדר ראשון.
    חוסר איזון מסדר שני.
    חוסר איזון מסדר שלישי....

    חוסר איזון מסדר ראשון הוא חוזר איזון המופיע בכל סיבוב של הקראנק - מכיוון שמנוע 4 פע' חד צילנדר מבצע עבודה כל סיבוב שני של מנוע, חוסר איזון מסדר ראשון הוא לא תוצאה של פעימת העבודה.
    נערך לאחרונה על ידי Jonathan; 12-10-2015 בשעה 10:59.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  11. #11
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    זאת לא תהודה אלא חוסר איזון.
    חוסר איזון מסדר ראשון.
    חוסר איזון מסדר שני.
    חוסר איזון מסדר שלישי....

    חוסר איזון מסדר ראשון הוא חוזר איזון המופיע בכל סיבוב של הקראנק - מכיוון שמנוע 4 פע' חד צילנדר מבצע עבודה כל סיבוב שני של מנוע, חוסר איזון מסדר ראשון הוא לא תוצאה של פעימת העבודה.
    תקרא את מה שרשמתי , חוסר איזון או תהודה או גורם ויברציות תקרא לזה איך שבא לך הוא בעצם תוצאה של איזון מכאני של חלקים נעים. ללא קשר לעבודה, השני זה קשור לעבודה שבה מתבצעים האצות ובלימות של מסות זזות

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    תקרא את מה שרשמתי , חוסר איזון או תהודה או גורם ויברציות תקרא לזה איך שבא לך הוא בעצם תוצאה של איזון מכאני של חלקים נעים. ללא קשר לעבודה, השני זה קשור לעבודה שבה מתבצעים האצות ובלימות של מסות זזות
    בידידות ואני לא מנסה להתנצח רק להיות ברור.


    אתה עושה סלט ממושגים.
    תהודה וחוסר איזון הם שני מושגים נפרדים.
    אתה יוכל להחליט "לקרוא לזה איך שאתה רוצה" אבל לא אני ולא אתה הם הראשונים שחקרו (למדו) את הנושא כתבו מאמרים בתחום, חקרו את התחום וכך הלאה.
    בכל תחום הנדסי לא משתמשים במושגים שאתה "קורא להם איך שאתה רוצה" אלא משתמשים במה שעשו לפניך מתוך הכרה ש- 1. היו כאלה שהיו לפניך ו-2.מונע ממך לעשות שימוש בעבודתם המקדימה 3. זה מבלבל את הקורא שלא לצורך את זה ומונע ממנו לבצע השוואה או להבין מה שני כותבים אהההה....כותבים.
    ההגדרה של תהודה ותדר תהודה של מערכת מכנית (או אחרת) מוגדרת בספרות ואין צורך (וזאת טעות) להמציא אותה מחדש.


    ברור שחוסר איזון מכל סדר (ראשון שני...) הוא תוצאה של מסות וכוחות הרי לא מדובר בהתערבות של רוח הקודש אז כן אני מסכים עם המשפט האחרון שלך למרות שהוא לא מוסיף שום מידע מועיל.






    נ.ב.
    אני עשיתי טעות וההגדרה של חוסר איזון מסדר שני הוא הפרעה המופיעה פעמיים בכל סיבוב של המנוע (כלומר תדר כפול מהסלד). בהתאמה לחוסר איזון מכל סדר אחר.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    89
    זהו, עלתה בי המחשבה של משקולות כידון, לכיוון המרכז.
    השאלה כמה זה משפיע?
    אני לא זר לרעידות, גם הדרוזי רועד. אבל זה היה משהו לא נורמלי. משהו שאני ממש לא רוצה להתרגל אליו. אחרי נסיעה של חצי שעה, גם כשירדתי מהאופנוע עוד הרגשתי חשמל בידיים.

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    אני די בטוח שהוא התכוון לגל איזון בתוך המנוע. כמו גל ארכובה רק עם משקולות במקום בוכנות

    Sent from my SM-G355H using Tapatalk

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    הוא התכוון למשקולות על הקראנק. על כל קראנק יש משקולות איזון גם אם הוא סינגל.
    ואתה גם צודק בזה שיש מנועים עם גל נגדי שמסתובב מול הקראנק והתפקיד שלו זה לאזן ויברציות (קיים היום כמעט בכל סינגל) בעיקר כדי למנוע מהמנוע עומסים מיבניים גבוהים שיהיו בלי משקולת איזון נגדית, ובאותה הזדמנות גם לקבל הפחתה יחסית בויברציות הכלליות שמועברות מהמנוע אל האופנוע.
    בקטום שפות"ש רכב עליו יש גל איזון נגדי.
    נערך לאחרונה על ידי Shasha127; 12-10-2015 בשעה 00:34.

אשכולות דומים

  1. Ktm 250 1998 שתי פעימות, צילינדר ניקסיל שרוט.
    על ידי dudi בפורום פורום טכני
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 06-12-2015, 01:52
  2. צילינדר הפוך לימאהה wr450f החדש
    על ידי אביעד אברהמי בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 01-11-2015, 00:15
  3. אופנוע רועד במהירות
    על ידי xEvo250 בפורום כללי
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 04-10-2015, 13:15
  4. הגדלת צילינדר,אוברול, והחוק.
    על ידי 4x4 בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 06-06-2015, 00:22
  5. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 02-06-2015, 11:09

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO