הen כמו הגיפיזי והkle נרשם כחמישים בארץ.
דווקא אתה אמור להיות זה עם הגישה הקלה למידע הזה אם אני זוכר נכון.
אם בקרוזרים חשקה נפשך - יש בסוזוקה ויראגו 250 עם טווין יפה יושב בליבו.
יש להם גם טנרה 97 נדיר.
מצאתי בחור נחמד שרוצה למכור את ה אי אן שלו. שנת 2002 עם 150 אקמ. יד 4. הוא טוען שמבחינה מכאנית הוא מצוין ושאצלו הוא לא עבר תאונות. קוסמטית... כנראה יש מקום לשיפור.
אני חושב שקרוזרים זה לא בשבילי, אבל עונה לי החשק להתנסות בסוגים שונים של אופנועים.
במקומות מסוימים כתוב שהוא 46 כ"ס ובאחרים כתוב 50. לא מצאתי מידע מהימן ולכן אני שואל על סמך נסיונכם.
היות וצריך לבנות מחדש מאגרי מידע, אתם מוזמנים לשפוך מה שיש לכם על האופנוע.
דיזל, למרות שקרוזרים זה לא בשבילך, שתף גם פה בחוויות.
Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
הen כמו הגיפיזי והkle נרשם כחמישים בארץ.
דווקא אתה אמור להיות זה עם הגישה הקלה למידע הזה אם אני זוכר נכון.
אם בקרוזרים חשקה נפשך - יש בסוזוקה ויראגו 250 עם טווין יפה יושב בליבו.
יש להם גם טנרה 97 נדיר.
אומרים שהדגם עם הרצועה יותר מוצלח.
עשיתי לא מעט קילומטראז' על האופנוע הזה. לא היה בבעולתי אך תחזקתי לחבר לתקופה ארוכה.
1- המראה:
מראה קרוזרי "מלא", שאיכשהוא, ועם קצת דימיון מפותח, מזכיר את ההארלי נייט-טריין, אך אפשר להבחין בקלות שזה בסופו של דבר קרוזק קטן וזול ונחסך בו המון בתהליך התכנון והעיצוב. בכל זאת, מושך המון מבטים והרבה יחשבו שהוא יותר גדול ממה שהוא בפועל. קיצר, את מבחן "בית הקפה" יעבור כמו גדול.
2- מנוע ותמסורת:
אותו מנוע של ה- gpz וה- kle אכן, אך עבר קצת שינויים להתאמה לתפקיד. מדובר במנוע טווין מקבילי אמין (ויש שיגידו שקרוזר ללא מנוע וי-טווין הוא לא קרוזר) המפיק 50 כ"ס, אז לא לצפות לכוח מתפרץ והרי מומנט. הכוח עובר דרך תיבה 6 הילוכים מעט נוקשה, אך החלטית ולא מפספסת. משם הכוח עובר לגלגל דרך גלגש"ים ושרשרת, מה שאותי ביעס האמת. לא נורא, עם שני תיקי צד מעור (על זה בהמשך) ניתן כמעט להעלים את השרשרת.
3- התנהגות:
האופנוע קל וצר, זריז מאוד, אפשר למשוך הילוכים בגבול הטעם הטוב ולהנות מתאוצה יפה מאוד. החגיגה נגמרת בסביבות ה- 100-110 קמ"ש, אז הרוח תפריע מאוד. הבולמים הותקנו בשביל הפרוטוקול בלבד, אין למה לצפות (קדמי מזלג רגיל, אחורי זוג קפיצים) שיכוך בינוני-מינוס, במיוחד מהקדמי, ובריבאונד יתנדנדו-עד מאוד על כבישים גליים, הפעם האחוריים נכנעים קודם. הבלמים גם כנ"ל, הקדמי דיסק יחיד עם יכולת בלימה סמלית בגלל הגאומטריה והצמיג הדק מלפנים, האחורי תוף. חובה לתכנן מרחקי בלימה, במיוחד במהירויות מעל 90 קמ"ש.
4- שימושיות:
בעיר הכלי מאוד מהנה ויעיל, אפשר לעלות ולרדת מדרכות בכיף, המשקל הקל עוזר מאוד. כמעט חובה להתקין זוג תיקי עור או דמויי-עור (עלות סביב 600-1000 שקל) ליכולת אחסון. על הכביש המהיר כל העסק פחות מזהיר, בגלל שילוב של תנוחת מפרש, בולמים בסיסיים מאוד ובלמים מאותגרי יכולת. כל עוד המהירות סביב ה- 100 קמ"ש העסק יתפקד סבבה, מעל אתה כבר מפספס את הפואנטה.
5- תנוחה:
יחסית נוח. תנוחה כמעט זקופה, כידון צר ונמוך (יחסית) ובמבט מהצד לא תראה את הקוף האופייני. המושב עבה אך לא שוקע ואפשר לרכב על גביו שעה עד שעה וחצי עד הצורך במנוחה, שזה נתון יפה לקרוזר. למורכב/ת יש מספיק מקום והמושב כנ"ל. עם הוספת משענת גב, בכלל תענוג.
6- אחזקה ותוספות:
אין משהו חריג באחזקה, כמו כל 500 בגילו ומצבו. כמעט חובה להוסיף תיקים ומשענת גב למורכב/ת לשיפור משמעותי באיכות החיים, אפשר גם לחשוב על מגן רוח מתאים שיוריד לחץ מפלג הגוף העליון. כל שאר הקשקושים שבעלי קרוזרים אוהבים להוסיף תעיף כבינימט.
לסיכום:
אופנוע מתוק(!), כמו נער מתבגר שמשתדל להיראות גבר-גבר, מעלה כמה חיוכים, לפעמים אפילו מצליח, אך בסופו של דבר כולנו יודעים שהוא בסה"כ ילד חמוד. לעיר הוא מצוין, מציע הרבה "אופי" (פוזה), בזמן שמחוצה לה יש צורך להיות מודע למגבלות ולקחת אותו באיזי. עם קרוזר אף פעם לא ממהרים לשומקום.
אני לא באמת קשור כאן, אבל שאפו על הסקירה!
אגב, מה עם הויראגו 500?
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." - James May
יופי של סקירה
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
את המספרים המקושרים השארתי עם האייפון הדביל שלי. צריך לשלוף אותם מחדש.
סוזוקה בירושלים? אלך לראות גם את הטנרה, בשבילך.
דיזל תודה רבה על הסקירה הנהדרת הזו. חשוב לצבור מחדש סקירות טובות.
הבחור ממש לא לחוץ למכור. אמר לי שאחשוב בכמה שווה לי לקנות ואגיד לו.
8000? 9000?
קסדוש אפשר להחליף לאי אן את השרשרת ברצועה או שזו היתה אמירה כללית?
Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
סוזוקה בחיפה.
הייתי בטוח שאתה צפוני.
אי אפשר להחליף ביניהן
Sent from my SM-E500F using Tapatalk
אני יודע שאתה רוצה אותי קרוב אליך. הייתי צפוני ועכשיו אני מלכלך עצמי בפוליטיקת רחוב ירושלמית.
כמה שווה היום אי אן?
Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
רכבתי כמעט 9 שנים על ויראגו מתוכן כשנה וקצת על ה250 והשאר על החמש מאות שנרכש על-ידי חבר טוב שלי.
הויראגו היה אמין מאוד לאורך 80 אלף הקילומטר שהוא עבר אצלי התקלה היחידה שהייתה היא דיאפרגמה בקרבורטור שהוחלפה.
המנוע של ה250 יותר נמרץ מה500 שסובל מכבדות מסויימת.
הביצועים של הויראגו 500 חלשים אך אין בעייה לשייט איתו על 110 וקצת רזרבות עד 140 קמ"ש ביום טוב כאשר הוא מרגיש בבית סביב המאה קמ"ש.
מבחינת עיצוב לטעמי אחד האופנועים היותר יפים שיש בהשוואה לכל כלי סדרתי בג'אנר.
מנוע v עיצוב צ'ופר שלטעמי היה יותר מוצלח ב250 מאידך ב500 המון ניקל וניתן להינות מצפייה בשערות הבייצים שלך המשתקפות בבית הפילטר אוויר ומתנופפות להן ברוח מבעד לשורטס.
לחמש מאות יש גל הינע שלא מצריך תלחזוקה - היו שמועות על קריסה של גלגל השיניים באקס ושהעלות יקרה אני לא נתקלתי.
ה250 בעל שרשרת ארוכה יחסית ויקרה יחסית - אבל הכלי חלש כך שהן שורדות יפה אם דואגים לשמן אותן.
אישית הייתי רוכש ויראגו למרות שהוא נחות מבחינת ביצועים.
היה במוטו מבחן השוואתי בין הקאוואסקי הויראגו והונדה vt600
אם זה חשוב לך אני אחפש במחסן את הכתבה - אני גר בירושלים אתה מוזמן לקרוא או שאשלח לך
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
סקירה מהנה ומאלפת.
אחד שקנה החודש EN500 מדהים
מנוע אנמי שנוטה להתפרק כש"קורעים" אותו, מתלים חרא, בלמים חרא...... 500 יפני קלאסי
לעו"ד מידע (בעיקר טכני) גש לex-500.com
Sent from my SM-A520F using Tapatalk