הדו''פ כשמו כן הוא דו פעימתי- פעימת כח על כל סיבוב של הקראנק
כלומר תאורטיתית הוא מוציא כפול הספק לאותו נפח מנוע
בפועל בגלל נצילות ויעילות מילוי נפחי מדובר במשהו כמו 30% יותר לאותו נפח.
הרבה פחות משקל דל חלקים נעים
הקטע המדהים בדופ שהטיון שלו עובר דרך האגזוז ותהודה של מחזור פינוי מילוי הצילינדר.
אגב גם ה 4 פי' לא כאלה כבדים והם מוגבלים מבחינת משקל ברגולציה
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
 
			
			מנוע דו"פ מפיק כח כל פעימה שניה. ארבע פעימות כל פעימה רביעית. אז באופן גס מאד מאד 500 סמ"ק דו"פ שווה ל 1000 סמ"ק ארבע פעימות. מנוע דו"פ שוקל משמעותית פחות.
אבל בגדול יחס הספק משקל גבוה היום מאשר בעידן ה 500 דו"פ. היחס שיונתן נתן נשאר דומה לאורך השנים ומגלם 1.3 כ"ס לכל ק"ג אופנוע. ארבע פעימות של 2015 מפיקים סדר גדול של 240 כ"ס על משקל מינימום מותר של 150 ק"ג. נתוני כ"ס הם נתון שמור היטב ע"י היצרנים והקבוצות בעוד ניתן להניח שכל היצרנים והקבוצות מתאמצים מאד להגיע למשקל מינימום מותר של 150 ק"ג. המספרים מגלמים יחס של 1.6 כ"ס לכל ק"ג אופנוע.
בלי האלקטרוניקה המרובעים של היום היו אכזריים פי אלף מאותם דו"פ של פעם.
קייסי סטונר היה הראשון לפתוח גז כאילו אלוהי האלקטרוניקה אצלו בכיס. מארק מרקז כבר נולד לתוך זה ואם אצל סטונר אלוהי האלקרוניקה היה בכיס אצל מרקז אלוהי האלקטרוניקה בכיס ומרקז גם אומר לו מה לעשות.
איללכא...ומרוצים טובים
עוד דבר בקשר לאותם דו''פים
אחת הסיבות להגבלת משקל המינימום הוא האלימות של אותם דו''פים בשילוב רצועת הכח הצרה.
לא מעט בזכות אותה התנהגות תזזיתית המירוצים היו הרבה יותר צמודים ועקיפות היו תדירות יותר כי קשה היה לברוח לאופק ללא טעות
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
 
			
			זאת כבר שאלה לד"ר אבל למיטב זכרוני. מנוע פשוט משמעותית מבחינת מבנה, פחות חלקים, גל ארכובה קל יותר, אין עוקה לשמן כך שכל מבנה הקייסים קל יותר ואין משאבת שמן וצנרת להולכה, אין את כל ראש המנוע עם שסתומים, גלי הזיזים וכל המערכת של שמחברת לגל הארכובה ומתזמנת את השסתומים.
איללכא...ויעלה ויבוא הד"ר
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
 
			
			https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_...specifications
פרק 4.4, wet sump
איללכא...וזה ויקיפדיה, אולי טועים
http://www.motogp.com/en/news/2002/0...-rc211v/133771
Semi dry sump
המטרה כמובן שהקראנק לא מבזבז הספק
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
סקרנת אותי..
יש אפשרות לבנות מחלקים קיימים,מנוע ושלדה (את כל השאר אפשר לייצר ואת אלו אפשר לשפר..) אופנוע עם יחס הספק למשקל כזה (מנוע אטמוספרי).
שיהיה בעל 4 פעימות?
או שזה שמור למהנדסי המוטו בלבד?
האופנוע הכי חזק שנתקלתי בו באופן אישי שקל 165 רטוב עם 165 כ"ס ופיקים של יותר מ200 (הכל על דיינו) ע"י שני ברזים חשמליים שמרססים לפי בחירת הרוכב תערובת ישר לאייר בוקס,אחד הדברים שעשינו הוא לעלות את גבול הסל"ד ב3k אבל המנוע לא שרד הרבה
שרף פלאגים ללא הפסקה, ובשלב מסויים כשל אחד התלתלים..אף פעם לא הצלחנו להגיע לאיזון מסוים בין כוח לאמינות (הכל יחסי כמובן) מה שהוביל לוויתור על הרעיון..
אם יש לך רעיונות לדברים נוספים שאפשר לעשות ע"מ להגיע ליחס הספק משקל כזה...
נ.ב
באיזה דלק אופנועי המוטו משתמשים?
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
נתחיל מהשאלות הפשוטות:
באיזה דלק משתמשים - דלק מרוצים נטול עופרת (המעבר היה ב 95 לזכרוני) בעל אוקטן יחסית גבוה ועם מחמצנים חוקיים. המפרט המלא שבו הדלק צריך לעמוד מפורסם.
לגבי יחס משקל - אני לא ממש יודע מה הרזומה שלך ונשמע שאינך טומן ידך בצלחת.
בכל מקרה הרגולציה ב gp מגבילה את המשקל ל 160 (לזכרוני זה היה 155) חצי רטוב (כולל נוזלים ללא דלק).
בתחילת שנות ה 90 סוף שנות ב gp500 (ימי שלטון הדו"פ) משקל המינימום בשנים מסוימות היה 135 קג - כמות ה high sides והתמכרות לגבס של הרוכבים בהתאם.
המנוע נדרש להיות אטמוספרי כמובן.
ב gp משתמשים בשסתומים פנאומטיים שמאפשרים פרופיל פתיחה קיצוניים תוך יעילות גבוהה יחסית גם בסלדים נמוכים - עד לא מזמן היה מדובר בטכנולוגית f1 (אני מניח שאת זה לא יכולתם לעשות) מטען האוויר מספיק למירוץ שלם.
שימוש במתכות יקרות - הטלטלים כמובן מטיטניום שדומה במשקלו הסגולי לפלדה אבל חזק ממנה בהרבה ומאפשר הורדת המסה (קראנק קל יותר וכו').
החישוקים כמובן בקרבון או במגנזיום מחושל.
הבוכנות מסוג גילחו לי את החצאית וכיוון שהן לא נדרשות ממש לאמינות מעבר למירוץ (לפחות עד לפני מס שנים עת הוכנס חוק מס המנועים לעונה) מאפשרות הורדת מסה נוספת גם מהקראנק.
הקייסים כמו גם שאר מכסים בטיטניום.
הפרינג כמובן מקרבון והוא לא נדרש לעמוד בשום תקינת רעש אז אין שטויות כמו ספוגים.
דיברנו כבר על השימוש בעוקה חצי יבשה להורדת איבוד ההספק מהקראנק בסלד גבוה - אני מניח שגם בזה לא ממש יכולתם לטפל ואפשר להרוויח שם עוד כמה סוסים (3-4).
שימוש בשמן בצמיגות נמוכה (לדוגמא 0-30 מותר אפילו ברמות נמוכות של מירוצים) בכדי להוריד איבוד הספקים פרזיתיים כתוצאה מההתנגדות לזרימת השמן (אם אתה מחליף שמן כל מירוץ אני מניח שאתה פחות מודאג מזה מה גם שאתה לא ממש מודאג מאמינות לשנים).
אתה גם לא ממש מודאג מיעילות המנוע בכל רמות הביניים רק ובעיקר מכיוונו למירוצים (אתה יכול לשאול את הונדה הם מומחים בלחרב עונה על כך שהם בונים מנוע חזק על חשבון היותו נשלט ).
ובטח שכחתי עוד כמה וכמה שיטות להוריד משקל להעלות הספק.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
רק שאלה קטנה ,אם תוכל לחלוק מה האופנוע שלך? נראה לי שאני כבר קצת מבולבל (חשבתי על rg250).
ואם כבר אז performance bikes עשו פעם אייטם על rg500 gama חוקי לכביש (rgv אני מניח שקצת קשה יותר למצוא חוקי).
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51