כנראה טעית בתזמון תעבור עליו.
בשעה טובה סיימתי להרכיב את האופנוע.
כשאני מניע יש סיבוב של הסטרטר החשמלי ואפילו פיצוצים (כמה בודדים). אבל האופנוע פשוט לא מניע.
ניסיתי כל מה שאפשר, צ'וק פתוח צ'וק סגור, מצערת פתוחה מצערת סגורה (אין ברז דלק ביוסאנג) הכל!!!
שמתי לב שיש אוויר שבורח מהמכסה שסתומים הסתכלתי וראיתי שהאטם שנראה לי בסדר גמור כשהתקנתי אותו נהרס לגמרי באחד האזורים ויוצא משם אוויר.
ברור שצריך להחליף את האטם, השאלה היא האם זה מספיק בשביל לגרום לאופנוע לא להניע או שאני צריך לחפש עוד משהו?
עוד משהו שיכול להשפיע זה שכיוונתי את השסתומים למרווח המקסימלי (אחד מהם אפילו היה מ"מ או 2 מעל המומלץ) יכול להיות שזה הגורם?
כדאי לכוון למרכז הטווח.
מ"מ או שניים מעל המומלץ נשמע לי המון, בדרך כלל הטווח המומלץ הוא בעשיריות המ"מ.
לא תקין. כוון לאמצע הטווח
אני אתקן, מישהו מכיר מקום טוב להזמין בו שימסים? במוסכים באזור שלי (חדרה) לאף אחד אין שימסים בקוטר 7.8.
תנסה במוטו דיפו
היום בדקתי הכל שוב (טיימינג ושסתומים) בעניין הטיימינג הייתה סטייה קטנה באחד הצילנדרים, תיקנתי אותה.
בנוגע לשסתומים נכון לעכשיו יש 3 שסתומים (2 שסתומי יניקה בצילנדר אחד ושסתום פליטה בצלינדר השני) שהמרווח שלהם גדול במעט מהמומלץ (אני אחליף אותם כמובן). חוץ מזה ניסיתי להניע (אחרי שסידרתי את הטיימינג) עם המצבר של האוטו של ההורים והאופנוע הצליח להניע (אחרי לחיצה ארוכה על הסטרטר) ונכבה אחרי כמה שניות (3-4 לא יותר) יש עוד משהו חוץ מהשסתומים שיכול לגרום לזה?
פשוט לפני הכיוון כל 4 המרווחים בשסתומי הפליטה (2 בכל צילנדר) היו קטנים מידי והאופנוע הניע בסדר, מוזר לי שעם 3 גדולים מידי במעט הוא לא מניע.
תפסיק לירות לכל הכיוונים, סיים עם השסתומים ואז תוכל לבדוק לגבי תקלות אחרות
למה זה מוזר? אלו שתי תופעות שונות. זה כמו שתגיד שכשהיה יותר מדי שמן מנוע הוא הניע, ועכשיו כשאין שמן מנוע הוא לא מניע.
אני לא אומר שהשסתומים הם בהכרח הבעיה, אבל אין כל קשר בהשפעה של מרווח קטן מדי להשפעה של מרווח גדול מדי.
בהקצנה, במרווח שסתומים קטן מאד השסתומים ישארו מעט פתוחים כל הזמן, ותהיה בריחת קומפרסיה, אולי אפשר בכל זאת להניע ככה,
ואילו במרווח גדול מאד (שוב, בהקצנה) השסתומים בכלל לא יפתחו וכמובן שהמנוע לא יוכל לעבוד.
חברים קודם כל תודה לכל מי שעזר. האופנוע מניע בסדר גמור ונוסע כמו קודם (אותו מהירות באותו סל"ד אם זה שווה משהו).
אבל עדיין יש כמה דברים מוזרים. קודם כל המנוע מתחמם ממש מהר ביחס למצב קודם, אני מדבר על חימום משמעותי בנסיעה של רבע שעה.
דבר שני האופנוע נשמע טיפה אחרת, רעיונות למה?
כיוונתי את השסתומים לטווח המתאים, הנעתי עם מצבר של אוטו כי שלי משום מה היה חלש.
עכשיו הוא מניע גם קר עם המצבר שלו.
מה זה אומר חימום משמעותי?
למנוע יש טמפרטורת עבודה מסוימת (יותר נכון טווח טמפרטורות) והשאיפה היא שהוא יגיע לטווח הזה כמה שיותר מהר וישאר שם.
אם הוא מתחמם מהר לטמפרטורת עבודה, זה מעולה. אם הוא מתחמם מעל לטמפרטורת העבודה (יש לך נורית חום מנוע?) אז יש תקלה.
ואני לא יודע מה כלל הטיפול שעשית, אבל גם כיוון של שסתומים שהיו לא מכוונים יכול להשפיע על הרעשים של המנוע.
הטיפול כלל החלפת פילטר אוויר וכיוון שסתומים, כל 4 שסתומי הפליטה (2 בכל צילנדר) היו מתחת לטווח הדרוש.
אין לי נורית חום מנוע, האופנוע היה מתחמם גם קודם לכן לטמפ' כאלה אבל אחרי נסיעה של 40 ק"מ בבינעירוני לא אחרי 10 דקות בעיר.