שלום, מזל טוב ושתהיה המון הצלחה
תהיתי לאחרונה, איזה אופנוע הכי מסוכן ?
אולי זה מתחלק לקטגוריות ( ספורט\קסטום...)
אני מתכוון לנתונים סטטיסטים של מספר תאונות\מקרי מוות וכו'
האם מישהו הצליח להציץ לנתונים של חברות הביטוח או משהו כזה ???
בתודה מתן
שלום, מזל טוב ושתהיה המון הצלחה
תהיתי לאחרונה, איזה אופנוע הכי מסוכן ?
אולי זה מתחלק לקטגוריות ( ספורט\קסטום...)
אני מתכוון לנתונים סטטיסטים של מספר תאונות\מקרי מוות וכו'
האם מישהו הצליח להציץ לנתונים של חברות הביטוח או משהו כזה ???
בתודה מתן
יש נתונים כל שנה של הרשות למלחמה בדרכים, אבל היא רק של הרוגים, פציעות קשות (נכות/צמח/קטיעה) אני לא בטוח שיש שם.
אופנועים כבדים (פעם זה היה מעל 500 סמ"ק, לא יודע אם שינו את הפילוח ל-a כמו הרישיון) מסוכנים ביותר מבחינה סטטיסטית - יחס תאונות קטלניות לכלים על הכביש.
השאלה שלך לא ברורה!
אני מניח שקאסטומים פחות יהיו מעורבים בתאונות דרכים
מאידך מבחינה בטיחותית הם יהיו פחות בטוחים מאופנוע סופרספורט שיהיה עם מיכלולים עדיפים.
השאלה לא עומדת במציאות האמפירית ( בערך כמו הפיסקה האחרונה)
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
סטטיסטית קטנועי 125 מעורבים בהכי הרבה תאונות.
כי הם הכי נפוצים.
זה אומר שגם על היאבוסה אתה לא מוגן
.. נו מה? , זה אופנוע שמתופעל ע"י קוף.
כן כן, כל מי שיש לו קוף בראש.
נתונים, נתונים חברים, סטטיסטיקה, גם אני מניח שקאסטומים מעורבים בפחות תאונות בגלל האופי נהיגה.
125 זה נתון מעניין
השאלה היא יותר ממוקדת על הקטגו
אופנוע חדש.
ע"פי סטטיסטיקה בארה"ב ההסתברות לתאונת דרכים באופנוע חדש גדולה פי 7 מההסתברות לתאונה באופנוע מוכר.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
ממש אבל ממש לא נכון שקטנועי 125 מעורבים סטטיסטית יותר מכבדים.
כי אם עושים סטטיסטיקה אז הדבר הכי בסיסי הוא לחשב את מספר התאונות ביחס למספר הכלים מתוך כל הכלים.
והפלא ופלא, עשו את זה כבר לפנינו... לחברה שעשתה את זה קוראים הפול (ולפניה חברות אחרות בארץ). וכולם הגיעו למסקנה שככל שהאופנוע יותר כבד, ככה הסיכון יותר גבוה.
ולא פלא בכלל שגם בכל מדינות העולם הגיעו למסקנה הזאת ולא רק כאן. תבדקו את זה בקלות בגוגל.
ומי שרוצה להשלות את עצמו שבגלל שהמכלולים יותר טובים בסופרספורט אז הוא יותר בטוח.. שיהיה לו בהצלחה.. הסטטיסטיקה לא משקרת. חברות הביטוח מסתכלות נטו על תחשיבים של כספים.
אפשר לראות מאנגליה, ששם זה מאוד מפותח (17 קטגוריות שונות), איפה נופלים אופנועי הספורט (17):
http://www.moneysupermarket.com/c/mo...urance/groups/
http://www.motorcycle.co.uk/articles...oups-explained
נערך לאחרונה על ידי mudale222; 27-05-2015 בשעה 23:52.
סטטיסטיקה כזו שווה כקליפת השום ללא התחשבות בנתונים נוספים כגון גיל, וותק, כמות תאונות ביחס לממוצע נסועה שנתי וכדומה. יש נושאים שהתייחסות שטחית אליהם לא שווה יותר מהתעלמות כללית. ואני לא מדבר עליך אישית כמובן פשוט זה נושא שיש ללמוד ולהעמיק בו, לא ככה על רגל אחת.
אני נשאר עם התשובה המקורית שלי.
התשובה המקורית שלך הכי טובה, זה אין ספק.
אבל אם מתחילים לדבר על סטטיסטיקה אז שידברו עובדות![]()
בן גוריון כבר אמר שיש שני סוגים של שקרים. אחד - אי אמירת אמת. השני - סטטיסטיקה.
אין אופנוע מסוכן. יש רוכבים (ונהגים) מסוכנים. נקודה.
נכון שאופנועים כבדים יכולים להגיע לתנאי רכיבה שקטנועי 125 לא יכולים להגיע אליהם. נכון גם שבאותם פרמטרים של רכיבה (מהירות, השכבות, מרחק מהרכב שלפניך וכו') אופנועים "כבדים" בטיחותיים יותר מרוב קטנועי ה-125.
את הסטטיסטיקה אני לא מכיר, אבל אני מוכן להתערב שרוכב מבוגר יחסית עם הרבה ניסיון על הכביש על אופנוע ליטר (לא קסטום) בטוח הרבה יותר מילד פזיז שחושב שהוא יודע הכול, עובר על מעברי חצייה (בכיוון הולכי הרגל), משתחל בין מכוניות כשאין לו טווח ראייה קדימה וגונב רמזורים אדומים על קטנוע 125.
האופונוע הכי מסוכן לרכיבה הוא האופונוע שעליו רוכב אדם לא אחראי ולא מיומן וללא ניסיון ושלא מפעיל שיקול דעת . אין משמעות לנפח, צורה , גובה וכ"ו