עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 22

אשכול: שאלה לגבי בלימות ודקויות בלימה - אופנוע

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612

    שאלה לגבי בלימות ודקויות בלימה - אופנוע

    שישי שמח וסופש נעים

    יש לי שאלה לגבי שימוש בבלם קדמי ואחורי. (אופנוע)

    בבלימה חזקה כמובן שני בלמים ובכלל במהירות גבוהה שימוש בשניהם להאטה לפניות, האטה לפני עומס תנועה והתקרבות לצומת.

    אבל מה לגבי תמרונים ומהירות איטית? פה אני נוטה משום מה להשתמש בעיקר בקדמי, אני מרגיש שזה גורם לי ליכולת תמרון מועטה מכיוון שהקדמיים חזקים מאוד בבלימה ואין לי הרבה מרווח לשחק איתם.

    זה נובע אולי מהצורך לשמר את רגל ימין להורדה לקרקע במידת הצורך, בעצירה מתוזמנת אני מוריד רק את ימין לקרקע כאשר שמאל נשארת במקומה על הרגלית.

    איך אתם עושים זאת?

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    בולמים עם רגש בקידמי ואחרי ועוצרים עם שמאל על הקרקע ולא ימין
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    בולמים עם רגש בקידמי ואחרי ועוצרים עם שמאל על הקרקע ולא ימין
    ניסיתי היום וכמעט נפלתי

  4. #4
    בוא נפריד. קודם כל לגבי מהירות גבוהה הבלם העיקרי הוא הקדמי. כשאתה בולם המשקל רץ קדימה על הגלגל והבולם הקדמי ולכן בלימה עם הגלגל הקדמי תיצור בלימה משמעותית וחזקה. ככל שעוצמת הבלימה מתגברת יותר משקל רץ לפנים וניתן לסחוט את הידית חזק יותר מבלי לנעול את הגלגל. לעומת זאת הגלגל האחורי מאבד משקל וכתוצאה מכך אחיזה ולכן שימוש באחורי לא ייצור בילמה משמעותית. אבל כן בבלימה במהירות משתמשים בשני הבלמים כאשר הקדמי הוא המשמעותי והעיקרי.

    להבדיל, בתמרונים איטיים כמו פרסה, אם תשתמש בקדמי אתה גורם לעומס על הבולם הקדמי ולאיבוד היגוי. וכמובן הבלימה חזקה יותר ולכן תיגרום לך לנפילה. לכן משתמשים מעט בבלם האחורי על מנת לווסת את המהירות (מעיין ליטוף) מה שמייצב אותך ועדיין לא פוגע בהיגוי או חזק מדי כדי לגרום לנפילה. תזכור, גז = יציבות.
    אל תיגע בקדמי בתמרונים (לא בלימות על מנת לעצור), כאשר האופנוע בהטיה מומלץ להימנע מבלימות לגמרי ובעיקר להימנע משימוש בקדמי.

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    בקשר לכמעט נפלתה זה הרגל תתרגל ככה והשאר יהיה לך לא טיבעי.
    בקשר לבלם הקידמי הוא תמיד הבלם עיקרי גם באיטי וגם במהיר הפיזיקה תמיד זהה ההבדל זה שנדרשת עוצמת בלימה חלשה יותר למהירות נמוכה אז לוחצים פחות חזק ועם רגש. וגם באמצע הטייה בולמים עם קידמי רק שוב המוון רגש
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  6. #6
    Member הסמל האישי של ducati boy
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    pole position
    הודעות
    205
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yigal צפיה בהודעה
    שישי שמח וסופש נעים

    יש לי שאלה לגבי שימוש בבלם קדמי ואחורי. (אופנוע)

    בבלימה חזקה כמובן שני בלמים ובכלל במהירות גבוהה שימוש בשניהם להאטה לפניות, האטה לפני עומס תנועה והתקרבות לצומת.

    אבל מה לגבי תמרונים ומהירות איטית? פה אני נוטה משום מה להשתמש בעיקר בקדמי, אני מרגיש שזה גורם לי ליכולת תמרון מועטה מכיוון שהקדמיים חזקים מאוד בבלימה ואין לי הרבה מרווח לשחק איתם.

    זה נובע אולי מהצורך לשמר את רגל ימין להורדה לקרקע במידת הצורך, בעצירה מתוזמנת אני מוריד רק את ימין לקרקע כאשר שמאל נשארת במקומה על הרגלית.

    איך אתם עושים זאת?
    שאני נוסע בין רכבים במהירות איטית אני משתמש רק בברקס אחורי, אבל עם 2 אצבעות בהיכון על הבלם הקדמי, ככה גם הבנתי ממדריכי רכיבה,
    דרך אגב אתה ענית לעצמך על השאלה
    ducati monster 796 2014:- טוטאלוס

    עכשיו: ducati supersport 939

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    10
    בלימה חזקה מתבצעת בצורה משולבת של ברקס קידמי ,גז בניים להורדת הילוכים בסיוע בלם אחורי,שהכול מתבצע בהרמוניה .

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי יחזקאל צפיה בהודעה
    בלימה חזקה מתבצעת בצורה משולבת של ברקס קידמי ,גז בניים להורדת הילוכים בסיוע בלם אחורי,שהכול מתבצע בהרמוניה .
    גז ביניים?

  9. #9
    Member הסמל האישי של guyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    299
    חברים יקרים - רכיבה לא מלמדים בהתכתבות.
    ואם כבר רוצים לפתח על זה דיון לפחות תוודאו שאתם אומרים דברים נכונים


    ציטוט נכתב במקור על ידי יחזקאל צפיה בהודעה
    בלימה חזקה מתבצעת בצורה משולבת של ברקס קידמי ,גז בניים להורדת הילוכים בסיוע בלם אחורי,שהכול מתבצע בהרמוניה .
    בלימה מתבצעת כשמשתמשים בשני הבלמים, וכשעיקר העומס מופעל על הבלם הקדמי.
    למה? כי כשבולמים המשקל מועבר קדימה.
    בגלגל האחורי האחיזה יורדת (בשל הפחתת המשקל) ולכן ברקס חזק מדי גם לא יתן סיוע בבלימה וגם יכול לנעול גלגל.
    הגלגל הקדמי מקבל את מרבית המשקל ואותו צריך לסחוט בהדרגה ולא במכה.
    במהלך הבלימה מורידים הילוכים לפי המצב (עצירה מלאה, האטה וכו')

    בבלימה חזקה\חירום אין מה להתעסק עם ההילוכים אלא להתמקד בבלימה כדי למנוע תאונה\נפילה.
    נערך לאחרונה על ידי guyt; 19-12-2015 בשעה 10:56.
    SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
    Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
    Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
    Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
    Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    154
    בזמן לחיצה על הבלם הקדמי והורדת הילוכים, לא בבת אחת, אלא אחד אחרי השני עם חיבור קלאצ' מחדש, אני מרגיש בזמן הורדת כל הילוך התנגדות קלה לבלימה מהמנוף הקדמי?
    זה דבר ידוע? ממה זה נגרם?

    אני חושב שבלימת המנוע מוסיפה לבלימה הידנית ולכן אני מרגיש את זה, ככה לי זה מרגיש.

  11. #11
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי guyn1212 צפיה בהודעה
    בזמן לחיצה על הבלם הקדמי והורדת הילוכים, לא בבת אחת, אלא אחד אחרי השני עם חיבור קלאצ' מחדש, אני מרגיש בזמן הורדת כל הילוך התנגדות קלה לבלימה מהמנוף הקדמי?
    זה דבר ידוע? ממה זה נגרם?

    אני חושב שבלימת המנוע מוסיפה לבלימה הידנית ולכן אני מרגיש את זה, ככה לי זה מרגיש.
    אולאי אתה בכלי עם abs?
    אם אתה מוריד הילוכים בלי קלאצ חלק מהמערכות יכולות לזהות נעילת גלגל וזה ההרגשה שתרגיש.

    ובגדול שוב אין סיבה בבלימה להוריד הילוך אחד אחד עם שחרור מצמד.
    זה מוציא את האופנוע מאיזון וזה דורש הרבה תשומת לב שעדיף שתושקע בבלימה.

    בהאטה זו אחלה טכניקה אבל שם אתה אמור להיות עם בליפים ולא אמור לקרוא לך דבר כזה
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    אתה נותן בליפ בגז בזמן ההורדה?
    אם לא אז כשאתה משחרר את הקלאץ אתה חווה בלימת מנוע חזקה כשנוצר מגע

    סרטון הדגמה לביצוע בליפ:
    https://www.youtube.com/watch?v=gdEmJujITKU

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    134
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    אתה נותן בליפ בגז בזמן ההורדה?
    אם לא אז כשאתה משחרר את הקלאץ אתה חווה בלימת מנוע חזקה כשנוצר מגע

    סרטון הדגמה לביצוע בליפ:
    https://www.youtube.com/watch?v=gdEmJujITKU

    אין מה להתעסק עם גז ביניים בבלימת חירום , קלאץ לחוץ וברקסים בחוזקה.
    בנסיעה יום יומית זה גם לא הכרחי אלא אם אתה מבצע האטה חזקה במיוחד והפרשי הסל"ד משמעותיים.

    באופן כללי באופנוע זה קל יותר לביצוע , ברכב זה סרט כי צריך לעשות Hill-and-Toe אם אתה ממש מקצוען או לקפץ בין הדוושות כמו משוגע

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    ציטוט נכתב במקור על ידי o^2 צפיה בהודעה
    אין מה להתעסק עם גז ביניים בבלימת חירום , קלאץ לחוץ וברקסים בחוזקה.
    בנסיעה יום יומית זה גם לא הכרחי אלא אם אתה מבצע האטה חזקה במיוחד והפרשי הסל"ד משמעותיים.
    אם אתה מוריד הילוך אתה צריך לתת גז ביניים.
    אם אתה מבצע בלימת חירום אז אל תוריד הילוכים.

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    154
    כן יש abs אבל זו לא התגובה הרגילה של abs שאני מכיר מהאופנוע.
    אני עושה את זה בעיקר בהתקרבות איטית לרמזורים.
    לא הכרתי את המושג הזה בליפים, אני יבדוק את זה לעומק.

    יש איזו משמעות על הבלאי של הגיר אם אני משלב קלאצ אחרי כל הורדת הילות או עושה הכל בבת אחת? מה עדיף?

אשכולות דומים

  1. שאלה לגבי מצלמות לקסדה
    על ידי dor1987 בפורום פורום ציוד
    תגובות: 43
    הודעה אחרונה: 06-01-2016, 00:15
  2. שאלה בנוגע לבדיקה לפניי קנייה של אופנוע
    על ידי PushTheThrottle בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 08-12-2015, 10:25
  3. שאלה לגבי 125
    על ידי israelmg12 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 129
    הודעה אחרונה: 27-08-2015, 15:30
  4. שאלה לגבי סבל
    על ידי duadi בפורום פורום ציוד
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 18-07-2015, 17:35
  5. שאלה לגבי ניו דינק 200
    על ידי tal7420 בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 15-07-2015, 23:42

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO