ידידי בתאוריה אתה לא טועה בכל מה שקשור לזה שכשמוסיפים כח צריך לחזק בהתאם אבל נקודתית במקרה של המנועים האלו ולנושא הזה זה לא רלוונטי ומטעים את הבחור. במקרה הזה מאחר ומדובר בהגדלות קטנות המנוע התחתון לא דורש שום שינוי, ולמעשה 250 ו300 לרוב יהיו אותו מנוע בדיוק (חיסכון בתהליך יצור של היצרן - לא צריך 2 קראנקים שונים הוא מייצר אחד חזק מספיק לשניהם) וההבדלים הם רק בצילינדר.
באשר להגדלה בין ה450 ל505 שהקיט מגיע עם קראנק זה פשוט, ה450 ככל הנראה קראנק גבולי לנפח והנפח הבא מעליו משתמש כבר בקראנק שונה אז נדרש חיזוק. זה גם ובעיקר בגלל שבנפחים כאלו כל הגדלה מוסיפה סוסים מכובדים לאורווה ולמומנט של הכלי וצריך להתמודד עם זה. לעומת הנפחים האלו, העומסים שהמנוע מקבל בין 250 ל300 הם מינורים ואין לו בעיה להתמודד איתם.
לגביי עלויות - הקיט עצמו יקר זה נכון והשיקול עלות-תועלת היא של הקונה עצמו, אבל עדין זה לא סכומים כמו כמה שנים של ביטוח... לצורך העניין העבודה תעלה מחיר זהה להחלפת צילינדר + בוכנה סטנדרטים, מה שנעשה גם כך לא מעט באופנועי שטח אז בגדול נשארה לך עלות הקיט עצמו כי את העבודה הזו גם ככה באיזשהו שלב אתה חייב לעשות.
בכללי ככלל אצבע יצרן שיפורים כזה או אחר (וגם קטמ מייצרת שיפורים למנועים שלה) לא ימכור לך קיט צילינדר ובוכנה שדורשים חיזוקים נוספים בלי אותם חיזוקים בקיט, וגם אם כן הוא תמיד יידע אותך על כך בעמוד המכירה. כשמדובר בקיט מלא כבר דאגו לך בו להכל - הכל תלוי כמובן בפירוט בעמוד המכירה.
יצרני שיפורים זה לא מוסכי מדרכה שעושים קומבינות ומתאימים בוכנות - הם עוסקים בפיתוח כל הזמן וכשהם מוכרים מוצר הוא צריך לעבוד + אחריות.
אם כבר להתייעץ עם מישהו לגביי איזה קיט הכי מתאים לדרישות זה עם יצרן השיפורים עצמו שממנו אתה מתכנן לקנות קיט.