מה אתה רוצה לשפר
שלום,
מישהו יכול להמליץ על סדנאות שיפורים לאופנועים?
תודה.
אלון (Fine tuning) ברשלצ
חשבתי על "פירצה" בחוק , לקחת אופנוע 250סמ"ק ולהלביש עליו סטרוק\בור קיט לדוגמא:
http://www.ktm-parts.com/AOMC/catego...Page=48&page=1
ואז מקבלים עוד קצת כוח אבל נשארים באותה קטגוריית ביטוח (למרות שכבר פרצנו אותה ) , וכל זה על אופנוע במשקל נמוך מאוד.
זה לא נגמר בסטרוק תצטרך להחליף את כל המסביב במחיר שתוכל לקנות כלי יותר חזק.
כמו שאמרו לך זה לא נגמר שם בצילינדר, מה עם קרנק? מה עם טלטל? מה עם הצתה? הזנת דלק? כל אלה צריכים שינויים וזה רק על קצה המזלג, להכניס אופנוע לכזה פרויקט יעלה לך כמו ביטוח ל5 שנים (שלא לדבר על לך תמצא מי יקח על עצמו לעשות את העבודה) . בקישור ששלחת כל הערכות הם לאופנועי שטח. מניסיון שלי עם אביזרים של קטמ הם בד"כ מגיעים עם קיט מלא, אבל מצד שני עוד לא יצא לי להרכיב כזו ערכה
השינויים שעשיתי באופנוע שלי עולים כמעט כמו ביטוח לשנה ואפילו לא חשבתי לרגע לגעת בצילינדרים
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי Meirson; 29-11-2015 בשעה 15:28.
חבר'ה ברצינות מי שלא יודע על מה מדובר שלא יכתוב סתם.
ספציפית במנועים מהסוג שהוא מדבר עליו (סינגלים מרובעי פעימות בנפח בינוני של 250-300) לא עושים ולא נדרש שום שינוי מכני במנוע התחתון בהגדלות שוליות כאלו של 50-80 סמ"קים. עושים את זה כל הזמן בסוג המנועים והאופנועים האלו ואין ולא תהיה שום בעיה עם זה. אין בעיה לא עם הקראנק לא עם הגיר ולא עם המיסבים במנוע (למעשה הם לרוב זהים בנפחים קרובים מהיצרן - 250,300 בדגמים מאותה משפחה סביר שיגיעו עם חלקים זהים במנוע התחתון, ההבדלים מתבצעים בצילינדר ובניהול מנוע - דלק והצתה).
מעבר לכך, שוב, הקיטים המלאים האלו כוללים כ-ל מה שצריך כדי שהמנוע יעבוד איתם כראוי וזה כולל דיזות ושינויים לקרבורטור, שינויים נדרשים להצתה ועוד.
אם הולכים על קיט חלקי צריך לשחק עצמאית עם הדלק וההצתה וזה פחות מומלץ אבל גם עם זה אין בעיה אם יודעים מה עושים.
לגביי העלויות גם עפתם גבוה גבוה לעננים אז אני רק מסכם שוב - לא יודעים לא כותבים.
נערך לאחרונה על ידי Shasha127; 29-11-2015 בשעה 16:49.
בסדר, אז לא צריך להחליף קרנק (זה אתה אמרת), מה ה"שיפור" בהספק כשמדובר בבורינג של 50-70 סמ"ק? וכמה תעלה העבודה? אני בטוח שהיחס ביניהם יהיה לא פרופורציונאלי...
כל הקיטים בקישור למעלה מיועדים לאופנועי שטח/סופרמוטו של קטמ... מדובר בכלים שיוצאים "מקצועיים" מהמפעל והנה תראה בכל זאת, קיט שמגדיל קטמ 450 ל505 כולל בתוכו גל ארכובה חדש........
אני רק רוצה להדגיש שלא באתי להתווכח עם אף אחד אבל לטעמי אי אפשר לפסוק לכיוון אחד בנושא כל כך מורכב (כן צריך, לא צריך) של שינוי מבנה מכונה שתיכננו כנראה כמה מהנדסים מוכשרים ממני
בשביל לקבל תשובה יותר חד משמעית אני הייתי ממליץ לפותש להתייעץ בפורומים מוכווני דגם לאופנוע שלו, לנסות לחפש אנשים שכבר עשו עבודה כמו שהוא מתכנן לעשות ולקבל פידבקים
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי Meirson; 29-11-2015 בשעה 17:02.
ידידי בתאוריה אתה לא טועה בכל מה שקשור לזה שכשמוסיפים כח צריך לחזק בהתאם אבל נקודתית במקרה של המנועים האלו ולנושא הזה זה לא רלוונטי ומטעים את הבחור. במקרה הזה מאחר ומדובר בהגדלות קטנות המנוע התחתון לא דורש שום שינוי, ולמעשה 250 ו300 לרוב יהיו אותו מנוע בדיוק (חיסכון בתהליך יצור של היצרן - לא צריך 2 קראנקים שונים הוא מייצר אחד חזק מספיק לשניהם) וההבדלים הם רק בצילינדר.
באשר להגדלה בין ה450 ל505 שהקיט מגיע עם קראנק זה פשוט, ה450 ככל הנראה קראנק גבולי לנפח והנפח הבא מעליו משתמש כבר בקראנק שונה אז נדרש חיזוק. זה גם ובעיקר בגלל שבנפחים כאלו כל הגדלה מוסיפה סוסים מכובדים לאורווה ולמומנט של הכלי וצריך להתמודד עם זה. לעומת הנפחים האלו, העומסים שהמנוע מקבל בין 250 ל300 הם מינורים ואין לו בעיה להתמודד איתם.
לגביי עלויות - הקיט עצמו יקר זה נכון והשיקול עלות-תועלת היא של הקונה עצמו, אבל עדין זה לא סכומים כמו כמה שנים של ביטוח... לצורך העניין העבודה תעלה מחיר זהה להחלפת צילינדר + בוכנה סטנדרטים, מה שנעשה גם כך לא מעט באופנועי שטח אז בגדול נשארה לך עלות הקיט עצמו כי את העבודה הזו גם ככה באיזשהו שלב אתה חייב לעשות.
בכללי ככלל אצבע יצרן שיפורים כזה או אחר (וגם קטמ מייצרת שיפורים למנועים שלה) לא ימכור לך קיט צילינדר ובוכנה שדורשים חיזוקים נוספים בלי אותם חיזוקים בקיט, וגם אם כן הוא תמיד יידע אותך על כך בעמוד המכירה. כשמדובר בקיט מלא כבר דאגו לך בו להכל - הכל תלוי כמובן בפירוט בעמוד המכירה.
יצרני שיפורים זה לא מוסכי מדרכה שעושים קומבינות ומתאימים בוכנות - הם עוסקים בפיתוח כל הזמן וכשהם מוכרים מוצר הוא צריך לעבוד + אחריות.
אם כבר להתייעץ עם מישהו לגביי איזה קיט הכי מתאים לדרישות זה עם יצרן השיפורים עצמו שממנו אתה מתכנן לקנות קיט.
נערך לאחרונה על ידי Shasha127; 29-11-2015 בשעה 17:18.
קודם כל אני שמח שהגענו להבנה שהנושא הוא מאוד נקודתי וצריך להתייחס לכל אופנוע בגופו.. וכן אני מסכים אתך, 5 שנים של ביטוח זו הגזמה שלי, וכן החלפת בוכנה וצילינדר באופנוע שטח זו תחזוקה שגרתית, אבל...
לפי איך שהבחור מציג את זה מדובר על אופנוע כביש... וכמו שאתה בטח יודע מוסכים אוהבים לקחת יותר כסף על מה שיש עליו יותר פלסטיקים...
יצרני שיפורים הם לא מוסכי מדרכה, בזה אתה צודק, אבל כמה מוסכים אתה מכיר שבאמת עובדים לפי הנחיות היצרן של מה שהם מרכיבים? מהניסיון שלי עם מוסכים כאלה ואחרים הגישה היא "מוכן להתקין לא מוכן לקחת אחריות על כלום"
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
אם אתה מביא את הקיט למוסך ומבקש ממנו להרכיב למה שהוא יתן אחריות כלשהי על מוצר שאין לו מושג מאיפה הגיע ולא קשור אליו במאום? לגיטימי לגמרי.
לגביי ההרכבה עצמה הכל תלוי למי תתן את העבודה, יש בעלי מקצוע.
האמת שהקיט שהתחיל את כל ההתעניינות מצידי הוא זה:
http://www.athenaparts.com/files/pdf...g_bore_ENG.pdf
הדוגמאות שהבאתי מקודם היו בדיוק זה , דוגמאות. אני בשלב איסוף הנתונים וזאת גם המטרה של השרשור הזה.
ולצערנו מחירי הביטוח בארץ הם הגורם לרעיונות כמו שעלו לי פה.
על פי התעריפון של הפול , רק על ביטוח החובה אפשר לחסוך כ-1500ש"ח בשנה אם נשארים בקטגוריה הנמוכה יותר:
http://www.pool-act.org.il/_Uploads/...hrif_01.16.pdf
אני מניח שבצד ג' יש עוד כמה מאות שקלים לחסוך , ובניגוד להשקעה במכלולים שהיא חד פעמית (אם אתה לא מעיף בוכנות לאוויר) הביטוח דופק כל שנה.
כפי שרשמתי בשרשור אחר , אני מחפש אופנוע שעשוע , זה לא אמצעי התחבורה העיקרי שלי ולכן הוצאות שוטפות עליו חשובות לי מאוד.
דווקא אמינות יחסית לא מפריעה לי כי לא איפכת לי שהאופנוע ישב מושבת בזמן שאני מחכה לחלק שיגיע \ אקח אותו לטיפול \ אלמד לטפל בו בעצמי. הק"מ שאני צופה שאעשה עליו הוא אפסי (אם אגיע ל-100ק"מ בשבוע זה הרבה).
אז אחרי שהסברתי את עצמי קצת יותר טוב (וחפרתי) , מה אני מחפש?
אחזקה נמוכה , משקל נמוך , מראה סקסי (לטעמי) ופאנץ (מה הפואנטה באופנוע אם הוא עגלה?).
אני לא מומחה גדול לחברות שיפורים לאופנועים אבל על פניו Athena שמייצרים את הקיט הזה נראים רציניים למדי , יש להם קטלוג עם הרבה מאוד מוצרים ונראה שהם גם מספקים תוצאות דיינו ולא סתם דיבורים.
נשמע כאילו יש לך רעיון כללי לאופנוע, אבל גם נשמע כאילו לא רכבת הרבה......
היה לך אופנוע בעבר? לדעתי כל רוכב שהיה לו אופנוע "רציני" ועשה מאמץ ללמוד איך באמת מפעילים את המכונה הזאת יוכל למצות 125 מרובע פעימות מכל הכיוונים לא משנה כמה "תשפר" אותו אחרי נסיון עם כלי כמה רמות מעל מבחינת מתלים, מנוע.. ארגונומיה.. ופה בעצם נכנסת ההתלבטות, מה זה פאנצ' בשבילך בעצם?
יש כאלה שנהנים להשחיז רגליות ו"לסגור" צמיגים ויש כאלה שהקטע שלהם זה סטאנטס, ויש עוד מליון סגנונות... לכל אחד מהם מתאים פרופיל שונה של אופנוע
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי Meirson; 29-11-2015 בשעה 18:50.