זה לא כבר אושר לפני כמה חודשים?
מה ההבדל מהידיעות שפורסמו כאן כול מחירים שכבר ירדו עודכנו ופרוסמו?
http://wheelz.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%...3%D7%A8%D7%9A/
השבוע בוועדת הכספים אושרה הרפורמה במס הקנייה, אבל בנוסף הונחתה רשות המסים לגבש תכנית להורדת המס לדו-גלגלי קטן כחלק ממדיניות כפתרון תחבורתי
http://wheelz.co.il/?p=100347
זה לא כבר אושר לפני כמה חודשים?
מה ההבדל מהידיעות שפורסמו כאן כול מחירים שכבר ירדו עודכנו ופרוסמו?
http://wheelz.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%...3%D7%A8%D7%9A/
כתוב בכתבה - באוגוסט זו הייתה הוראת שעה של שר האוצר, ועכשיו זה אושר בוועדת הכספים.
מה שחשוב יותר זה ההמשך שמפורט בכתבה.
לא יקרה במדינתנו המפגרת מוטורית כמו שהכדורגל כאן לא יגיע לשום מקום. ימנו ועדה שתמרח את הזמן, בינתיים יתחלף השר והכל יתפוגג
עם כמות הועדות שקמות במדינה, לא הייתי שמח.
כול יום מקימים וועדה אחרת, היא מוציאה מסקנות, והמסקנות האלה משמשות לקישוט.
מקווה שייקרה משהו עם מחירי הביטוח (עם איזשהי הוראת שעה ולא עוד ועדת כלום ושום דבר).
אני פחות מסכים איתכם.
אמנם לא קרה שום דבר קונקרטי פרט לאישור סופי של ועדת הכספים להוראת השעה הזמנית של שר האוצר, אבל יש פה כיוון ברור.
זה התחיל ברפורמה במס הקנייה, שבסופו של דבר היטיבה עם כל האופנועים הקטנים והבינוניים (הנפגעים הם רק הקטנועים הגדולים), זה ממשיך עם דיבורים על מס קנייה נמוך יותר לדו-גלגלי קטנים, ומאחורי הקלעים עובדים במרץ גם על הורדת מחירי הביטוח.
דברים לא קורים ביום, ועל כל החלטה שמקבלים (כמו למשל הורדת מס הקנייה) יש שנים של עבודה אינטנסיבית מאחורי הקלעים של גורמים שונים בענף, ממש עקב בצד אגודל.
הכיוון נראה חיובי, מפני שלראשונה גורמים רשמיים מעודדים בצורה רשמית תחבורה דו-גלגלית כפתרון לעומס התנועה בערים ובפרברים. זה לא היה קודם לכן, ואנחנו צריכים לברך על כך ולדחוף להמשך העשייה, כדי שבסוף כולם יבינו שיש כאן פתרון תחבורתי זול, פשוט, יעיל וחסכוני, שעשוי להיטיב עם כולם. שכל קטנוע 125 סמ"ק שעולה על הכביש חוסך מכונית אחת בפקק ומקום חניה אחד.
אם וכאשר ירד הביטוח באופן אמיתי וללא טריקים ושטיקים אז אולי יהיה שינוי.
אבל אצלנו בארץ הקודש מה הסיכוי שזה יקרה?
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
זה קורה בהדרגה. מתחילים להבין שזה פתרון זול עבורם יחסית לכל שאר האלטרנטיבות.
כנראה הפקקים בת"א ר"ג בעקבות עבודות הרכבת הקלה העלו לאחד השרים את העצבים
האמת שהמצב לנהגי המכוניות כבר נהיה כל כך גרוע שאולי באמת זה כבר מתחיל להזיז עניינים, יש פשוט כמויות מטורפות של מכוניות בכל רגע נתון.
בנתים הדבר היחיד שמונע מאנשים לעלות על דו גלגלי זה מחירי הביטוח.
יש אופנועים בכל המחירים החל מ1500 שקל עד ל300,000 שקל, הבעיה היא לא מחירי הקניה אלא הביטוח המשוגע, אבל לא באמת מנסים לעודד פה משהו אלא בעיקר לערבב מים בכוס להמשיך להצדיק משכורות.
בדיוק. לא הגיוני שבארה"ב ביטוח על קטנוע 125 סמ"ק יעלה 80 דולר ופה קרוב ל-1000 דולר. שם אפילו סופרספורטים לא מגיעים לרוב לכאלו סכומים (500 נחשב גניבה שם). לא מצפה סכומים ברמה אמריקאית אבל בהחלט היה נחמד לשלם גם את ה-500 דולר האלו, לא הייתי מתלונן.
מכל דבר במדינה הזו מוצאים איך לחלוב מקסימום כסף, הרי מי יתנגד?
פשוט שיעשו ביטוח מותאם: הרי ביטוח רכב למשל, נהג צעיר משלם יותר, נהגים מבוגרים גם.
לא הגיוני שרוכב עם ותק של 10 שנים ללא תאונות ישלם מחיר דומה לרוכב חדש.
ולא הביטוח המוזל הוא לא פתרון.