מתוך מחשבה שעלתה לי כבר כמה פעמים - אופנועי דו"ש, ספציפית כל ה-250 סמ"ק למיניהם, דורשים יותר תחזוקה מאופנוע כביש? במידה ונגיד הם משומשים לשבילי עפר ודרכים לא-סלולות ולא לקפיצות בשטח ובחולות.
ואילו כלים בכללי בקטגוריית ה-250 סמ"ק נחשבים להכי פחות "High-maintenance"? זה פאקטור דיי חשוב בקניית אופנוע ואני מתלבט אם ללכת על כלי סיני/קוריאני שזול יותר במחיר אך דורש תחזוקה תכופה יותר (אחת ל-4000/5000) לעומת כלים יפניים שיקרים יותר אך רואים מוסך הרבה פחות (דוגמאת הונדות למיניהן).
השאלה מופנת יותר לכיוון הדו"ש והנייקד ולא הכאילו-סופרספורטים והמיני-קרוזרים למיניהם.
אם תרכוב בשבילי עפר אז לכל הפחות אתה תצטרף לנקות ולשמן את השרשרת לעיתים יותר קרובות מאשר בנסיעה על כביש.
נסיעה עם הרבה רעידות כתוצאה מהשביל גם מצריכה בדיקה יותר תכופה של חוזק ברגים.
פילטר אוויר נסתם יותר מהר בגלל אבק.
גם ניקיון כללי של האופנוע, אם אתה אוהב אופנוע מבריק...
השאלה היא האם המרווח טיפולים של האופנוע מראש תוכנן לשימוש כזה, אם כן אז זאת לא ממש בעיה. חוץ מהשימון שזה באחריותך.
בגדול, נסיעה בשטח כן מצריכה יותר תחזוקה מנסיעה על כביש.