תתחיל מכיוון רגלית ההילוכים (מעלה מטה) כדי שיהיה לך נוח להעביר הילוך
שלום לכם, ברשותי kawasaki ninja 250r 2010 עם 63 אלף על הקילומטרז'.
לפעמים האופנוע קופץ מהילוך שני לניוטרל שאני (כנראה) לא מעלה את הרגלית מספיק למעלה, אחד ליום-יומיים זה קןרה ואני נוסע לפחות 25-30 קילומטר ביום.
בנוסף לזה לפעמים גם קשה להוריד\לעלות הילוך בהילוכים הראשונים. (גם כן, אחת ל...)
אני ילך למוסך בכל מקרה לפתור את הבעיה.
אבל! לא רוצה שהמוסכניק יגיד לי פה ושם ויסבן לי את החיים ובסוף זה יגיע ל2000 שקל תיקון על בעיה שקוראת לי אחת לכמה נסיעות וגם כן נפתרת באותו הרגע.
רוצה לדעת מה יכולה להיות הבעיה. שאם במקרה המוסך דוחף לי דברים לא קשורים אני ידע מהידע המינימליסטי אם מסבנים אותי או לא.
איפה וכמה אמור לעלות טיפול כזה ומה כדאי לבדוק בנוסף על האופנוע על הדרך שאני במוסך.
תודה, וסליחה על הבורות. זהו אופנוע ראשון ואם לא אשאל לא אדע.
תתחיל מכיוון רגלית ההילוכים (מעלה מטה) כדי שיהיה לך נוח להעביר הילוך
יש שני אומים על המוט של הרגלית, משחררים את שניהם וע"י סיבוב המוט עצמו מעלים או מורידים. בסיום הכיוון מהדקים את האומים
אם אתה לא מצליח להגיע לתוצאה שאתה מרוצה ממנה בתורה הזו אז צריך לשחרר את כל המכלול מציר השיפטר ולהזיז שן קדימה/אחורה
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
לא עושים את זה "כל כמה זמן", ושיפוץ כזה עולה כמו רבע ממחיר האופנוע שלך. עירבבת דברים לא קשורים, שרשרת מחליפים כשהיא נשחקת, ו"כל המערכת שקשורה לשם" מחליפים כנראה יחד עם האופנוע כשמחליפים אותו.
שרשרת מחליפים כשהיא מתבלה. יש מספר בדיקות שניתן לעשות על מנת לבדוק את המצב שלה. חפש ביוטיוב HOW TO CHECK MOTORCYCLE CHAIN
למשל כמו הסרטון הזה - https://www.youtube.com/watch?v=sFDXB_KH4vs
המצב של השרשרת והגלגלי שיניים משפיע על איכות שילוב ההילוכים. אם השרשרת בלויה או לא מתוחה כיאות, העברת הילוכים תהיה פחות טובה (יותר נוקשה, פחות מדוייקת ופחות אמינה - הילוכים יכולים לא להכנס עד הסוף ולקפוץ)
מחליפים אותם בסט בגלל שאם אחד מהרכיבים בלוי, אז הוא יגרור אחריו את האחרים - שרשרת בלויה גורמת לבלאי מוגבר על הגלגלי שיניים ולהיפך. ההפרש במחיר לא מספיק משמעותי כדי לנסות לחסוך פה.
תתחיל בלהחליף שרשרת וגלגלי שיניים. על הדרך תבקש מהמוסך לכוון לך את הרגלית הילוכים (ויראה לך איך עושים את זה).
מהיכרותי עם הנינג'ה 250 והאבא שלו הGPX הישן - יש להם גיר מאוד אמין ומאוד עמיד. הסבירות שיש לך תקלה בגיר לא גבוהה במיוחד.
בד"כ מומלץ לשמן כל 400-500 ק"מ. יש גם המלצות להעלות את התדירות במזג אוויר רטוב
אני ממליץ על שמן ייעודי לשרשראות, יש כאלה שמשתמשים בדברים אחרים, אני חושב שזה לא מצדיק את ההתעסקות
Sent from my LG-D802 using Tapatalk