ראיתי אותו מחליף את הגלגל שניים האחורי אבל לא את הקידמי, הוא חיבר את השרשרת החדשה לישנה וכך העביר אותה דרך הגלגל שיניים הקידמי, שאלתי האם תקין? לא אמורים להחליף גם את הקידמי?
ראיתי אותו מחליף את הגלגל שניים האחורי אבל לא את הקידמי, הוא חיבר את השרשרת החדשה לישנה וכך העביר אותה דרך הגלגל שיניים הקידמי, שאלתי האם תקין? לא אמורים להחליף גם את הקידמי?
קודם כל הדרך שבה המוסכניק השתמש זו הדרך המומלצת ביותר להחלפה מטעמי נוחות, מבחינת מקצועיות - זה מקצועי... עד כמה שתהליך פשוט כזה יכול להיות ^_^
גלגל"ש קדמי מחליפים בדרך כלל אבל יכול להיות מאוד שהמוסכניק לא ראה צורך בלהחליף ולכן בחר שלא, אני במקומך לא הייתי דואג מזה... זה לא מורכב כלל ולכן אני לא רואה סיבה שלא יעשה זאת אם צריך .
Evolution Team
דרך מומלצת? על ידי מי?
אין שום סיבה נראית לעין לעשות זאת, ומאחר שגלגלי שיניים ושרשרת מחליפים רק כסט הדבר נראה תמוה עוד יותר.
כל החלפה שאינה כוללת את כל החלקים בסט תגרום להרס מהיר של החלקים החדשים.
אין כאן יוצאים מן הכלל, אין מצב שבו גלגל השיניים הקדמי "נראה תקין" ולכן לא מחליפים אותו.
לפותח השרשור, כדאי לברר היטב האם הוחלף הגלגל הקידמי ובמידה ולא לדרוש החלפה של כל הסט בשנית.
מה כתוב בחשבונית? האם חייב אותך על סט מלא
למרות שלא הוחלף הקדמי?
אם כן, זו גנבה.
במידה וחוייבתה רק על שרשרת וגלגלש אחורי, נסה להעלות
לכאן תמונה של הגלגלש הקדמי על מנת שנוכל
להגיד לך מה מצבו.
ודרך אגב, דווקא הבלאי בגלגלש הקדמי גבוה יותר בגלל
הקוטר הקטן משמעותית ביחס לזה האחורי.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
הרעיון להחליף כסט הוא מצויין בבסיסו אבל לא מחייב בכלל, יכול להיות שהשרשרת נפגעה כתוצאה מדברים כאלה ואחרים בזמן שגלגלי השיניים עוד נשמרו. הפכו את זה ל"חובה" בעיקר כדי שתשלם יותר תמיד ולא רק בחלק מהזמן .... ולא רק שהתשובה המתלהמת שלך נעשתה בחוסר ידע אל גם בבעית הבנה בסיסית של מה שרשמתי, שכן התכוונתי שהשיטה המצויינת עליה דיברתי היא החלפת השרשרת החדשה בישנה על ידי חיבור השרשרת חדשה לקצה של הישנה ומשיכה עדינה של הישנה בקצה השני שלה עד שכל השרשרת החדשה יושבת במקום ובמקביל השרשרת הישנה יצאה לגמרי, לאחר מכן מנתקים את הקצוות ומחברים את החוליה המקשרת בין שני קצוות השרשרת החדשה.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Evolution Team
ידידי, לא רק שהתשובה שלי אינה מתלהמת, היא גם לא נכתבה בעקבות חוסר ידע.
מודה לך שאתה פוסק כך למרות שאינך מכיר אותי או את הידע שלי.
בוא נזרום איתך, נאמר שהשרשרת נפגעה... כלומר או החוליות שלה אינן נעות עוד בחופשיות כתוצאה מאיבוד אחד האו רינגים, או שאחת או יותר מן החוליות קיבלו חופש ועכשיו
החיבור בין חוליה אחת לשניה אובלי ..
אם תדמיין את אחד מן המקרים האלה הרי שצריך להיות לך ברור כי גלגלי השיניים ינזקו מכך מיד.
תאר לך מקרה אחר, שן שבורה באחד מגלגלי השיניים, מי לדעתך יושפע מכך מיד? כמובן שהשרשרת תהיה הראשונה להינזק ומיד לאחר כך תפגע גם בגלגל השיניים האחורי....
לגבי השיטה שאתה מתאר, אין כל סיבה להשתמש בה כאשר פירקת את גלגל השיניים הקידמי וכל המערכת כבר חשופה לפניך.
אבל בעצם מה אני מבין, בסך הכל מספר שנות ניסיון כמכונאי אופנועים....
Max לא לדבר שטויות אין שום בעיה להחליף שרשרת ללא גג"שים או רק את אחד הגג"שים וכך הלאה.
זה שבמוסך הרגילו אנשים להחליף הכל כסט לא אומר שצריך, אם אחד החלקים במצב תקין אין סיבה להחליף אותו נקודה.
דבר ראשון -אל תשכנע את המשוכנעים, לעיתים רבות הנזק יהיה כולל ולאו דווקא פרטני לחלק מסויים במערכת (ואז מחליפים את כל הסט), אך לעיתים (ולא מעט פעמים), לא יהיה צורך להחליף את כל המערכת אלא רק חלק פרטני. לבוא ולקבוע חד משמעית שצריך להחליף תמיד הכול זה בזבזני בעיניי בעינייולא מחייב כלל (בהתאם לנסיבות).
דבר שני - השיטה אותה אני ופות"ש העלנו היא מטעמי נוחות וביטחון וניתן ליישם אותה גם במידה ועושים החלפה מלאה של הסט מבלי לגרום לנזק כלשהו.
לדעתי התשובה שלך היתה מתלהמת בדיוק בגלל הסיבה שאתה בטוח שאתה יודע ואחרים לא. גם בהבנה מוטעית של מה שרשמתי וגם בקביעה החד משמעית שלך.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Evolution Team
סתם כדרך אגב אני עשיתי 90 אלף ק"מ על גלגלש אחורי מקורי של הונדה
החלפתי 4 שרשראות
פעם אחת גלגלש קדמי
אף פעם אחורי
לא היה שום הבדל משמעותי באורך חיי השרשרת . אז באמת לא לדבר שטויות מקס, כל עוד הגלגל תקין והשרשרת מוחלפת כשהיא שחוקה ולא כשהיא כבר בשלבי מוות קליני ושיחקת הכל מסביב אז זה מאוווד בזבזני להחליף סטים.
כמובן שלמוסך זה מאוד כלכלי עניין הטסים ולא כלכלי השרשרת בלבד
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor