עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 29 מ 29

אשכול: מעבר לעולם הדו גלגלי - הכוונה ראשונית בעולם מופלא זה

  1. #16
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    44
    ציטוט נכתב במקור על ידי moonshield צפיה בהודעה
    הי,
    קודם כל ברכות על פתיחות החשיבה, הנה כמה האגורות שיש לי לתרום בנושא:
    אני הייתי במצב דומה לשלך, עם נסיעה יומית מראשון לת"א/הרצליה, מרחק של 15/20 קמ" לכיוון. הדרך הזאת היתה לוקחת לי באוטובוס משהו כמו שעה ו לכיוון, וברכב על גבול השעה (בשעות השיא כמובן, לצערי היום חוויתי את זה על בשרי כי לא רציתי ליסוע במזג הזה על הקטנוע...), ואחרי כמה חודשים הבנתי שאני שורף את הזמן שלי בפקקים במקום לנצל את זה לראות את הילדים או רחמנא ליצלן לישון עוד חצי שעה בבוקר. מכיוון שבארנק אני מחזיק בנוסף לרישיון לפחיות גם רישיון a2 שעשיתי בתקופת הלימודים (כשזה עוד היה מוגבל ל50 סמ"ק) התלבטתי אם להחזיר עטרה ליושנה ולקנות לי איזה 125 חביב לנסיעות האלו או להשקיע קצת יותר ולהמיר את הרישיון ל a1 ולקנות משהו חזק יותר. בסוף הארנק (והאישה) החליטו בשבילי וקניתי 125 (דיאלים s3, אחלה קטנוע). אני יכול לומר לך לשהקטנוע מחזיק יפה מאוד את הנסיעות השיגרתיות ובכלל נסיעות בכל גוש דן. על כבישים מהירים אני משייט על איזור ה 100 קמ"ש שזה סביר ברוב המקרים, בטח כשתנועת הרכבים היא בפקקים. במקרים בהם עליתי על כבישים מהירים שלא היו פקוקים כן הרגשתי קצת איטי ולכן אני דואג להישאר בימין. אם אתה לא סגור על דו"ג באופן כללי, אולי באמת כדאי לך לעשות כמה שיעורים כדי להחליט אם זה בשבילך. לא הייתי ממליץ לעשות רישיון a2, למרות הנוחות של זה (בזמני זה דרש מבחן שליטה די שטותי במגרש וחצי יום שרוף במשרד הרישוי לקבלת פטור מתיאוריה) בעיקר כי אם תחליט שזה אכן בשבילך, מהר מאוד תרצה לעלות מדרגה כדי להשוות את היכולות של הכלי לדרישות הכביש. מה שכן אני יכול לומר שההחלטה לחזור לדו"ג היתה אחת הטובות שעשיתי בזמן האחרון, והנוחות של לעלות על הקטנוע בכל רגע וליסוע לכל מקום בלי לחשוב על פקקים וחניה שווים את המחיר (שלא נמוך לאור מדיניות הביטוח בממלכת הביבי, והרצון להיות ממוגן ככל האפשר) ואת הפחדים (בעיקר מהנהגים ה'נפלאים' בכביש, אבל גם ממזג האויר או איכות הכבישים).

    סחטיין על התגובה המפורטת (וכן, גם אני חויתי את תנועת המכוניות אתמול וזה לא היה כיף - זה מתחיל להרגיש כמו עונש לנסוע באוטו). אני מסכים שהדבר החכם ביותר עבור רוכב מתחיל זה לקנות כלי בנפח 125 (קטנוע/אופנוע - תלוי מה מחפש) פשוט כי הם הרבה יותר סלחניים. איזה קטנוע כדאי לקנות? כל קטנוע שמרגיש טוב לרוכב במסגרת התקציב שלו (ובנשימה זאת אחזק את הs3 של דיאלים - למחיר שלו מדובר בקטנוע נפלא). העיקר, לדעתי, כשנכנסים לעולם הדו-גלגליים זה לצבור ביטחון ולכן צריך לקפוץ למים, ומשם לשחות בקצב שלך.
    שיהיה בהצלחה ותנהג בזהירות!

  2. #17
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    21
    שאלה רוחבית לגמרי עם המון אפשרויות תשובה. כמספר העונים כך יהיו גם מספר הדעות.

    אני התחלתי עם קטנועים והיו לי לא מעט. קח בחשבון שאולי כמוני, תידבק בעניין ותעבור לאופנועים :-)

    בכל מקרה, מכיוון שיש המון אפשרויות אז השני סנט שלי זה שכל אופנוע שתיקח בנפחים האלה משנתונים אחרונים יהיה אמין ונוח וישמש אותך היטב. אני ממליץ שתלך על אחד מהזולים יותר כי כולם נותנים אותה תמורה וחבל להשקיע, ביחוד בקטנוע ראשון.

  3. #18
    Senior Member הסמל האישי של ItayK
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ג'רוזליים
    הודעות
    637
    השאלה היא לאן רונן נעלם?...

    אני אגב, מצטרף לאסכולת ה"מעל 125". כלי קטן מידי לנסיעות כאלה. נקודה. הוא אולי יכול לעמוד בהן, אבל זה בהחלט לא אידיאלי.
    ללמוד לרישיון מסוג a1 זה ממש שטויות. ולבטח תרצה להישאר בעולם הדו"ג ולשדרג אז...
    נערך לאחרונה על ידי ItayK; 24-01-2016 בשעה 14:41.
    החילזון מהשפן!!
    ג'יימס - GS500E 2002-2015
    ת.נ.צ.ב.ה

    אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס

    היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)

  4. #19
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    3
    בוקר טוב חברים

    ראשית, באמת תודה על כל התגובות והרקע שנתתם.
    לא נעלמתי אלא פשוט, כפי שרשמתי בתגובה שלי האחרונה, אצטרך להמשיך לשקול את הנושא בכובד ראש. אני מתאר לעצמי שאקבל החלטה לקראת האביב. הרוח והגשם בתקופה האחרונה לא בדיוק נותנים לי רוח גבית לקבל החלטה.
    משום מה היה נדמה לי שאחזקת כלי 125 תהיה משהו פשוט וזול. הבנתי מכמה חברים שזה לא ממש זול. ביטוח שאני מודע שהינו די יקר, טיפולים שוטפים לא זולים בגלל הנסועה וכמובן הבטיחות הנמוכה יחסית של כלים כאלה בכביש המהיר, בעיקר בגלל הביצועים המוגבלים יחסית שלהם.

    אז שוב תודה על המידע שנתתם. למדתי כמה דברים. אני אמשיך לשקול הנושא אחרי החורף.

    המשך יום נפלא

  5. #20
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    154
    וותר על ה 125 לך על הרישיון של עד 47 כס , אל תגביל את האופציות שלך.
    אין הבדל משמעותי באחזקה בין כלי 125 סמק לכלי 250 פרט למחיר הקניה הראשוני. אותו ביטוח, אותם מחירי טיפולים, רק צריכת דלק פחות טובה, בא לידי ביטוי בעד 100 שח בחודש.

  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ^^^^
    מחזק!
    גם אם תחליט לקנות בסוף קטנוע בנפח 125 סמ"ק, עדיין עדיף לך לעשות את הרישיון ל a1. אם תחליט שהדו"ג מתאים לך, אבל שאתה רוצה עוד קצת כח לבין עירוני עדיף לך שלא תהיה לך הגבלה ותוכל לעבור כלי בתהליך פשוט של מכירה/קניה, ולא תצטרך שיעורים+טסט (מניסיון, אני עכשיו מתחיל להתחרט קצת על שהתקמצנתי בזמנו ועשיתי a2, ולא הלכתי ישירות ל a1...).

  7. #22
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי guyn1212 צפיה בהודעה
    וותר על ה 125 לך על הרישיון של עד 47 כס , אל תגביל את האופציות שלך.
    אין הבדל משמעותי באחזקה בין כלי 125 סמק לכלי 250 פרט למחיר הקניה הראשוני. אותו ביטוח, אותם מחירי טיפולים, רק צריכת דלק פחות טובה, בא לידי ביטוי בעד 100 שח בחודש.
    +1, היתרונות של 250 סמ"ק הרבה יותר גדולים, בטח שבבין עירוני קצר, אבל לדעתי גם בתוך העיר, האחזקה כמעט זהה ל125.
    Tracer 900

  8. #23
    Member הסמל האישי של שאול ה
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גליל תחתון
    הודעות
    134
    רונן: אני מציע לך מתווה ביניים:
    לך ותוציא רשיון נהיגה לדו״ג.
    פחות חשוב למה, פשוט שיהיה לך.
    אתה מתחיל לספור את הוותק לביטוח מהרשיון הראשון שלך. אם תוציא a2 תוכל להשכיר קטנוע בת״א ליומיים-שלושה ולהרגיש איך זה.
    כנ״ל אם תוציא a1, אני משער שיש להשכיר קטנועי 250.
    אתה בגיל שבו כבר יש מספיק ישוב דעת לשקול את האפשרויות ולא רק שטוף הורמונים ויצרים.
    עדיף להרגיש ולהתנסות לפני שאתה קונה כלי באלפי (או יותר נכון 10 או 20 אלף).
    זה השנקל שלי.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    BMW F800 GSA

  9. #24
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    190
    היי כולם,

    אני עומד כרגע באותה התלבטות.. ולכן מגיב דווקא פה ולא פותח שרשור חדש.

    יש לי טפסים ירוקים עם פטור מתיאוריה גם ל A2 וגם ל A1.

    ב 01/01/2017 מתחיל לעבוד בפארק המדע בנס ציונה וחושב על דו גלגלי להתניידות מחולון. (בערך 17 ק"מ כיוון - יומי 35+/- ק"מ)

    הנסיעה תהיה ברובה בכביש בינעירוני - מהיר, בכבישים 20, 431 ואז יש נסיעה בתוך העיר נס ציונה עד לפארק המדע.

    הזמן שיש לי להוצאת הרישיון הינו 4 שבועות.

    מה לדעתכם עלי לעשות?

    ואיזה סוג רישיון להוציא?
    (על סמך סוג הנסיעה הנ"ל והזמן העומד לרשותי!)

    תודה לעונים,
    ניר
    נערך לאחרונה על ידי nrnrnr; 03-12-2016 בשעה 23:07.

  10. #25
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251
    ציטוט נכתב במקור על ידי nrnrnr צפיה בהודעה
    היי כולם,

    אני עומד כרגע באותה התלבטות.. ולכן מגיב דווקא פה ולא פותח שרשור חדש.

    יש לי טפסים ירוקים עם פטור מתיאוריה גם ל A2 וגם ל A1.

    ב 01/01/2017 מתחיל לעבוד בפארק המדע בנס ציונה וחושב על דו גלגלי להתניידות מחולון. (בערך 17 ק"מ כיוון - יומי 35+/- ק"מ)

    הנסיעה תהיה ברובה בכביש בינעירוני - מהיר, בכבישים 20, 431 ואז יש נסיעה בתוך העיר נס ציונה עד לפארק המדע.

    הזמן שיש לי להוצאת הרישיון הינו 4 שבועות.

    מה לדעתכם עלי לעשות?

    ואיזה סוג רישיון להוציא?
    (על סמך סוג הנסיעה הנ"ל והזמן העומד לרשותי!)

    תודה לעונים,
    ניר
    אם אתה נוסע בין עירוני את תוציא את קטגוריית 125 מהמשוואה.

  11. #26
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    190
    ציטוט נכתב במקור על ידי Skity צפיה בהודעה
    אם אתה נוסע בין עירוני את תוציא את קטגוריית 125 מהמשוואה.
    תודה

  12. #27
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    אישית בכביש בין עירוני על בסיס קבוע לא הייתי מסתפק פחות מכלי שידע לשייט על 110 עם עודף של עוד 20 קמ"ש.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  13. #28
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    מסכים. לעשות רישיון a2 בלי סיבה מוגדרת (גם מגבלות זמן זה לא סיבה מוגדרת לדעתי) זה בזבוז של זמן וכסף. אני עושה דרך דומה לשלך לעבודה (ראשון-ת''א) על קטנוע 125, בכבישים מהירים/בין עירוניים/עירוניים ומרגיש את החוסר כח של הכלי.

  14. #29
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    190
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    אישית בכביש בין עירוני על בסיס קבוע לא הייתי מסתפק פחות מכלי שידע לשייט על 110 עם עודף של עוד 20 קמ"ש.
    תודה רבה

    ציטוט נכתב במקור על ידי moonshield צפיה בהודעה
    מסכים. לעשות רישיון a2 בלי סיבה מוגדרת (גם מגבלות זמן זה לא סיבה מוגדרת לדעתי) זה בזבוז של זמן וכסף. אני עושה דרך דומה לשלך לעבודה (ראשון-ת''א) על קטנוע 125, בכבישים מהירים/בין עירוניים/עירוניים ומרגיש את החוסר כח של הכלי.
    תודה רבה

    נראה לי שאלך על רישיון A1, תודה לכולם על העזרה.

אשכולות דומים

  1. התייעצות לגבי מעבר לדו גלגלי
    על ידי iafmike בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 31-03-2016, 01:08
  2. תיק זנב-סקירה ראשונית
    על ידי matanbar26 בפורום פורום ציוד
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 31-01-2016, 07:37
  3. כניסה לעולם השטח בסכום 10,000
    על ידי Amitay בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 30-12-2015, 16:10
  4. חנויות אופנועים בעולם
    על ידי אביעד אברהמי בפורום פורום ציוד
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 13-10-2015, 13:13
  5. כניסה לעולם השטח
    על ידי Naddyjoe בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 13-10-2015, 10:35

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO