
נכתב במקור על ידי
moonshield
הי,
קודם כל ברכות על פתיחות החשיבה, הנה כמה האגורות שיש לי לתרום בנושא:
אני הייתי במצב דומה לשלך, עם נסיעה יומית מראשון לת"א/הרצליה, מרחק של 15/20 קמ" לכיוון. הדרך הזאת היתה לוקחת לי באוטובוס משהו כמו שעה ו לכיוון, וברכב על גבול השעה (בשעות השיא כמובן, לצערי היום חוויתי את זה על בשרי כי לא רציתי ליסוע במזג הזה על הקטנוע...), ואחרי כמה חודשים הבנתי שאני שורף את הזמן שלי בפקקים במקום לנצל את זה לראות את הילדים או רחמנא ליצלן לישון עוד חצי שעה בבוקר. מכיוון שבארנק אני מחזיק בנוסף לרישיון לפחיות גם רישיון a2 שעשיתי בתקופת הלימודים (כשזה עוד היה מוגבל ל50 סמ"ק) התלבטתי אם להחזיר עטרה ליושנה ולקנות לי איזה 125 חביב לנסיעות האלו או להשקיע קצת יותר ולהמיר את הרישיון ל a1 ולקנות משהו חזק יותר. בסוף הארנק (והאישה) החליטו בשבילי וקניתי 125 (דיאלים s3, אחלה קטנוע). אני יכול לומר לך לשהקטנוע מחזיק יפה מאוד את הנסיעות השיגרתיות ובכלל נסיעות בכל גוש דן. על כבישים מהירים אני משייט על איזור ה 100 קמ"ש שזה סביר ברוב המקרים, בטח כשתנועת הרכבים היא בפקקים. במקרים בהם עליתי על כבישים מהירים שלא היו פקוקים כן הרגשתי קצת איטי ולכן אני דואג להישאר בימין. אם אתה לא סגור על דו"ג באופן כללי, אולי באמת כדאי לך לעשות כמה שיעורים כדי להחליט אם זה בשבילך. לא הייתי ממליץ לעשות רישיון a2, למרות הנוחות של זה (בזמני זה דרש מבחן שליטה די שטותי במגרש וחצי יום שרוף במשרד הרישוי לקבלת פטור מתיאוריה) בעיקר כי אם תחליט שזה אכן בשבילך, מהר מאוד תרצה לעלות מדרגה כדי להשוות את היכולות של הכלי לדרישות הכביש. מה שכן אני יכול לומר שההחלטה לחזור לדו"ג היתה אחת הטובות שעשיתי בזמן האחרון, והנוחות של לעלות על הקטנוע בכל רגע וליסוע לכל מקום בלי לחשוב על פקקים וחניה שווים את המחיר (שלא נמוך לאור מדיניות הביטוח בממלכת הביבי, והרצון להיות ממוגן ככל האפשר) ואת הפחדים (בעיקר מהנהגים ה'נפלאים' בכביש, אבל גם ממזג האויר או איכות הכבישים).