אכן מסמתכת על המצערת בלי קשר ישיר לסל"ד - מופעלת על ידי כבל.
ההיגיון במשאבה הוא ליצור תערובת אופטימלית ב"שידור חי" בניגוד לתערובת ידנית שגורמת לשריפה מוגברת של שמן ומגבירה זיהום.
סיבה נוספת היא שעם הזמן השמן נוטה להאגר בקרקעית של המיכל שזה מצב לא נוח לכלי שנוסע כל יום.

בקשר לשיוט במנוע דו"פ,בשיוטים יכולים להיווצר כאלה הפרשי לחצים בין הבלוק לבין הצילינדר שיגרמו לתערובת בקושי להשתהות במיסבים לכן מומלץ להימנע ממצערת סטטית לזמן ממושך ובטח שלא לעשות בלימות מנוע ארוכות ממהירות גבוהה.