בלי אחריות?
 
			
			בלי אחריות?
עקרונית כן, אם המכס היה גובה את שווי הקניה בחו"ל ומכפיל...בהחלט כן.
אבל במטרה להגן על היבואן, המכס גובה לפי השווי בארץ! ואז זה לא תמיד משתלם.
מוסטאנג שעולה שם 10k לא משנה באיזה מטבע, נגיד תעלה כאן לצרכן 40k...
בנוסף, מכלילים בתחשיב את מחיר השילוח ועוד כמה דברים, אז לפעמים ההפרשים יוצאים קטנים.
אבל, אם למשל היית רוכש שם את המיאטה, נשואת השרשור, במחיר הרשמי שלה שם,
מוסיף את אחוזי המס השערורייתיים משהו, מוסיף מע"מ וכל זה רק על הקניה ללא השילוח.
היית עושה אחלה עסקה בהשוואה למחיר כאן.
אבל במדינת היהודים, אם אתה קונה דירה כולל מע"מ...
העוכר דין, לוקח אחוז וחצי דמי עסקה + מע"מ, שזה בחישוב פשוט, מע"מ על מע"מ.
עקרונית, חייבים לטפל בך! אבל לא בישראל.
כאן, מה שלא נכנס בדלת הראשית של היבואן...הוא יכניס לך בדלת האחורית!
למה? כי לא עושים נגדו כלום.
 
			
			איפה ראית שהמכס נגבה עפ"י השווי בארץ? בתקנות הרשמיות זה לא מוזכר כלל. ההפך. המכס (ושאר המסים) נגבה לפי מחיר הרכב + עלויות נוספות (הובלה, ביטוח וכו') עליו מצהיר ה"יבואן" (זה אתה או אני) ומוזכר גם מה ההליך אם המחיר המוצהר נראה לא סביר למכס. אין כאן שום התייחסות למחיר הרכב בארץ אצל היבואן הרשמי. אני בטוח שאם המכס לא יסכים למחיר שאתה מצהיר עליו (כגון במסמכים רשמיים של דילר מוכר, אתרי אינטרנט של חברות שונות וכו') בית משפט יכריח את המכס לעבוד לפי הכללים שלו.
סתם דוגמה: כאן המחיר הוא 25,750 דולר. בוא נגיד שעם ההובלה והביטוח זה 30,000 דולר. על זה יש 131% מס, מה שמביא את המחיר הכולל ל-69,300 דולר, שהם כ-277,000 ש"ח. עוד קצת אגרות רישוי, מספר וכו' - בסביבות 280,000 שקל. אופס - 47,000 שקל יותר ממה שתקנה אצל היבואן הרשמי.