עמוד 3 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 31 עד 45 מ 52

אשכול: אופנוע gs800 כאופנוע יום יומי ולטיולים

  1. #31
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    שוב אתה מפספס המוון דברים.
    אתה שוכח את הגיר והיחסי העברה אם הצמיג מחובר ישירות לקראנק ותמיד רוכבים בשיא ההספק החישוב שלך נכון.

    אבל בוא נחזור להשוואה שלך שאתה מכיר אני פחות אז אצטרך נתונים ממך או ממשהו אחר.

    מהירות 120 קמש כמה סלד זה בסופר טנרה וכמה זה בוורסיס 1000 שניהם בהילוך סופי.
    עצרתה ברמזור אתה מתחיל נסיעה מאיץ עד 120
    באיזה סלד אתה מעביר הילוך בוורסיס ומתי בטנרה?
    בתאוצה יומיומית רגילה

    ואתה מתייחס לשיא מומנט בחישוב שלך אותנו מעניין מומנט או כוח בפועל בנסיעה של 120 קמש או בתאוצה.

    עכשיו חיכוך סטאי קיים רק כשאתה עם קלאצ לחוץ כל שאר הזמן הוא דינמי גם בשיוט קבוע בכל פעימת כוח החיכוך דינאמי
    נערך לאחרונה על ידי strelok89; 02-03-2016 בשעה 12:53.
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  2. #32
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    כולנו מפספסים המון דברים כי מבחן כזה, כדי להיות רציני, צריך להיעשות בקפדנות ועם דיינו.
    לשאלותיך: אני אוהב מומנט - זו הסיבה שאת הפייזר 1000 שהיה לי החלפתי אחרי זמן קצר.
    לא זוכר מה הטורים סופר טנרה (אפשר אולי להיעזר במישהו שרוכב על הכלי הזה) ויכול למדוד בוורסיס (להערכתי, בהילוך 6 זה כ-5000). אני זוכר רק שב-4000 סל"ד המהירות היא כ-104 קמ"ש (זה בגלל ההרצה המתסכלת).
    בוודאות, אני רוכב בעיר על הוורסיס בהילוך גבוה יותר. מקומות שהייתי שני בטנרה אני בשלישי בוורסיס.
    ועכשיו לפנץ': אתה טועה לחלוטין בקשר לחיכוך הססטי והדינמי: בכל אותו זמן שהצמיג מתגלגל על הכביש (אם אתה רוצה ניסוח כמותי - הווקטור המשיק לגלגל בנקודת המגע עם הכביש שווה בגודלו ובכיוונו לווקטור של הכביש אם מערכת הייחוס הנחה היא הצמיג) החיכוך בין הצמיג לכביש הוא סטטי. חיכוך דינמי קיים כאשר הגלגל מסתובב מהר יותר ממה שמתקדם (בקיצוניות - כמו burnout).
    כפי שמוסבר בלינק ששלחתי קודם, מקדם החיכוך הסטטי עולה עם הכוח המופעל על הצמיג עד לנקודה שבו זה הופך לחיכוך דינמי, שנשאר קבוע בלי קשר לכמה כוח אתה מוריד. לכן במרוצים, כשאתה צריך כמה שיותר כוח, אתה עובד בתחום הדינמי תמיד, ואז באמת 4 בשורה מתבלים יותר. בשימוש יום יומי יותר קל להישאר בטווח הסטטי עם 4 צילינדרים ולכן, תלוי ברכיבה שלך, הצמיגים עשויים להחזיק יותר.

    אני בהחלט לא טוען שתמיד 4 צילינדרים גורמים לפחות בלאי מ-2. אני רק טוען שקביעתך הקודמת, שתמיד 4 צילינדרים אוכלים יותר צמיגים מ-2 אינה נכונה.

    אה, וגם העובדה שבסופר טנרה הייתי צריך להחליף אחורי אחרי 12-13K, ובוורסיס, אחרי כ-10K יש עוד למעלה מ-50% לא אומרת כלום, כי אלו צמיגים שונים.

  3. #33
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    לי יש השווה של צמיגים זהים
    על 800אסטי
    באנדיט 1200
    ופייזר 1000
    וvfr
    ופייזר 600.
    אצלי ב800אסטי ובפייזר 1000 שרוכב רגוע ממני מחזיקים הכי הרבה (אצל שנינו זמן שווה 27-32 אלף לאחורי)
    כל השאר 18-24 במקסימום
    Sent from my Windows phone
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  4. #34
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    יופי. אז אתה מסכים אתי. כי לפי מה שכתבת קודם שלך וה-vfr יו צריכים להחזיק הכי הרבה זמן, וכל יתר ה-4 בשורה היו צריכים ללכת לפי הכוח. ומה שאתה מראה זה ממש לא ככה.

  5. #35
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    העיניין שה VFR
    והפייזר 600 מבלים רוב הזמן ב 160-180
    הפייזר מחזיק 14 ה VFR 18-20

    אני והפייזר 1000 מבלים 120 שיוט ואני מאיץ חזק יותר וכולם חזק יותר ואצלי מחזיק יותר בכ 4000-5000 אלף
    Sent from my Windows phone
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  6. #36
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    אז שוב אין בסיס להשוואות שלך.

    תראה, סטרלוק, ההגיון הפשוט והפיזיקה הבסיסית אומרים דבר ברור: (1) עד שמגיעים למקדם החיכוך הדינמי (שתלוי בהמון גורמים כמו סוג הגומי, המשקל שמגדיל את החיכוך הססטי, שטח המגע של הצמיג והכביש וכו') החיכוך הוא סטטי ולכן אוכל פחות צמיגים. (2) הצמיג יעבור מחיכוך סטטי לדינמי כשפעימת הכוח תהיה גדולה מהגבול. (3) ככל שאתה מחלק את אותו כוח ממוצע ליותר פעימות (פר סיבוב גלגל) בכל פעימה יש פחות כוח. (4) מכאן יוצא שאם בכוח x אתה עובר לחיכוך דינמי, אז מנוע עם 2 צילינדרים ישאר בטווח הסטטי בכל כוח ממוצע קטן מ-x בעוד שמנוע 4 צילינדרים יישאר בטווח הזה עבור כל כוח ממוצע קטן מ-2x.
    (5) כשעוברים לטווח החיכוך הדינמי, בו החיכוך לא משתנה עם הכוח, התופעה מתהפכת. בתחום הזה אכילת הצמיגים פרופורציונית למספר הפעימות.

    בכל ההשוואות שאנחנו מנסים לעשות יש המון פרמטרים לא מוגדרים שלא מאפשרים השוואה אמתית. אתה גם יכול לטעון (וכנראה בצדק) שרוב הבעלים של אופנועי ה-4 בשורה ירכבו מהר וחזק יותר מרוב אופנועי ה-2 צילינדרים המיועדים לרכיבה רגועה, אז דה פקטו, אם מסתכלים על השוק, אופנועי 4 בשורה אוכלים יותר צמיגים.

    בשביל לעשות השוואה אמתית צריך מבחן שחיקת צמיגים אמתית על 2 אופנועים דומים בתכונות מלבד במספר הצילינדרים וע"י אותו רוכב בתנאים מבוקרים וזהים, פעם ברכיבה רגועה ופעם ברכיבה חוליגנית. למיטב ידיעתי מבחן כזה לא קיים.

    אז בוא ונסכים שלא להסכים.

  7. #37
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    אוקי נסכים על כל הדיון כאן רק שוב כמו שאתה מתאר כמות הפעימות משפיעה ונדירים המקרים שיש חיכוך סטטי באופנוע בכללי.

    אני ימצא לך מחקר בנושא כשיתפנה לי זמן
    Sent from my Windows phone
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  8. #38
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    69
    האם האפקט של הפעימות פחות משמעותי בגל הינע בהשוואה לשרשרת

  9. #39
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    אני לא בטוח, אבל אולי ההפך.
    בשרשרת הכוח עובר מהגלגל"ש לגלגל דרך משולשי גומי ש"מרככים" את פעימת כוח (פיק כוח יותר נמוך ויותר רחב). לדעתי אין מנגנון דומה בגל הנע, אבל האמת היא שאני מכיר מעט מאוד מנגנונים כאלו.

  10. #40
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    נדירים המקרים שיש חיכוך סטטי באופנוע בכללי.

    אני ימצא לך מחקר בנושא כשיתפנה לי זמן
    Sent from my Windows phone
    זהו, שגם כאן אני חושב שאתה טועה.
    על הגלגל הקדמי לא פועלים כמעט כוחות. לכן גם השחיקה שלו קטנה הרבה יותר מהאחורי. הוא בטוח בתחום החיכוך הסטטי.
    אם הגלגל האחורי הוא בתחום החיכוך הדינמי, זה אומר שהוא מסתובב מהר יותר מהקדמי. ואז כל המערכות לשמירת יציבות שבעצם עובדות על הפרש מהירות בין הקדמי לאחורי לא היו נותנות לזה לקרות.

  11. #41
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    זהו, שגם כאן אני חושב שאתה טועה.
    על הגלגל הקדמי לא פועלים כמעט כוחות. לכן גם השחיקה שלו קטנה הרבה יותר מהאחורי. הוא בטוח בתחום החיכוך הסטטי.
    אם הגלגל האחורי הוא בתחום החיכוך הדינמי, זה אומר שהוא מסתובב מהר יותר מהקדמי. ואז כל המערכות לשמירת יציבות שבעצם עובדות על הפרש מהירות בין הקדמי לאחורי לא היו נותנות לזה לקרות.
    דווקא את מהירויות הקידמי והאחורי בדקתי.
    חיברתי gs911 ורכבתי
    הפרשי מהירויות מגיעות לעד 13 קמש בכביש ציבורי טכני.
    האחורי מהיר מהקידמי.

    הקידמי בבלימה נהיה חיכוך דינאמי ובפניות גם , הקידמי יותר זמן בחיכוך סטאטי אבל גם זולג לדינאמי.

    בכל הינע גם יש דאמפרים זה נקרא קופלונג וזה קיים כמעט בכל מערכת מכאנית וחייב להיות אחרת כל העסק ישבר.

    אגב לדוגמא האופנוע שלי מכיל גומיות בלימה גם מקדימה וגם מאחורה בדגמים הראשונים היה רק מאחורה ורצועת גומי וקרו מקרים של שבירת פולים. אז עשו ריקול והוסיפו לקדימה גם גומיות בלימה
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  12. #42
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    מבלי להיכנס כרגע לעולם הטכני, הכלכלי, או כל עולם שאינו מגדיר את "רוח האופנוע" כמה תובנות שלי
    המייצגות את האמת הפנימית שלי ושלי בלבד.

    לפני כמה עשרות שנים בלבד לא היו קטגוריות ואפיון אופנועים למשימות, הייתה שילדה (מברזל) היה מנוע וכידון
    היו דרכים פחות טובות משל היום, והיה רוכב (מפלדה) שהדבר היחידי שהגביל אותו היו בעצם גודל הביצים שלו, ואני
    לא מדבר על האשכים כי אם על התעוזה והיכולת שלו.

    הרוכבים האלה חצו ארצות, מדבריות, מעברי מים, שברו שיאי מהירות עם אופנועים שהיום נראים רק במוזאונים.
    מה שגרם להם להמשיך לרכב הייתה התשוקה האהבה והרצון להמשיך, שום דבר אחר לא עניין אותם.

    לא הייתה להם בקרת משיכה, לא צמיגים מהונדסים, לא בקרת לחץ אוויר או חישן טמפ' אבל הם רכבו.

    שמעתי כבר על מטורפים שחצו את הארץ מצפון לדרום בחזרה על אופנועי 50 סמ"ק, ראיתי וספות ישנות במקומות
    מטורפים, ועוד ועוד.

    האופנוע שאתה מתייעץ לגביו יעשה הכל, אולי בחישוב חשבוני טהור הוא יחסיר ממך חצי אחוז בתחום אחד ויוסיף 0.006
    בתחום אחר, אבל ההרגשה הבסיסית שלי שמה שיגביל את האופנוע זה הרוכב והתפיסה שלו לגבי רכיבה. - רן
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  13. #43
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  14. #44
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    שושני, אתה צודק אבל זה לא העניין כאן. מבחינתי, העניין הוא "אמיתות" או מיתוסים. כשאני רואה משפטים ודאיים כמו "אופנוע 4 צילינדר אוכל יותר צמיגים מאופנוע 2 צילינדר" זה מעלה אצלי דגל אדום עליו כתוב "באמת? תבדוק!". במיוחד אם הניסיון (המוגבל והאישי) שלי והאינטואיציה סותרים את האמירות. מן תחביב מוזר שכזה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    דווקא את מהירויות הקידמי והאחורי בדקתי.
    חיברתי gs911 ורכבתי
    הפרשי מהירויות מגיעות לעד 13 קמש בכביש ציבורי טכני.
    אני בטוח שכל קוראי הפורום יודעים מה זה gs911, ומתנצל על בורותי. אז בדקתי בדוד גוגל, ואם הבנתי נכון זו תכנה שמתקינים על PC שאמור להתחבר ל-ECU של מספר דגמים של אופנועי BMW. ושוב, לבושתי, לא מצאתי איך ומה שיטת הבדיקה של המהירות של כל גלגל בנפרד (אני יכול לנחש). מכל מקום, אם הניחוש שלי נכון, אז הבדיקה לא מתחשבת בהיקפים השונים של שני הגלגלים אצלך. אמנם שני הגלגלים שלך הם "17, אבל החתך שונה, מה שמביא להבדל של כ-10 ס"מ בהיקף הצמיגים, מה שיכול, אולי, להסביר את הפרש המהירויות שמדדת.

    אה, ועוד משהו: אם האחורי עובד כל הזמן בתחום החיכוך הדינמי והקדמי בד"כ בתחום החיכוך הסטטי, אז הפרש המהירויות בין הקדמי לאחורי קבוע (ברכיבה ישרה) ולא אפס. אז איך תסביר את זה שכאשר אני רוכב לאט (נניח שני ב-40 קמ"ש) ופותח גז עד הסוף, דווקא אז נדלקת הנורה של בקרת האחיזה? הרי החיכוך הדינמי אינו תלוי בכוח המופעל. ההסבר היחיד זה שבהפעלת הכוח הזו הצמיג האחורי עובר לתחום הדינמי (שהוא קטן יותר) ופתאום מסתובב יותר מהר מהקדמי. מה שאומר, שבהפעלה מתונה של כוח הצמיג נמצא בתחום החיכוך הסטטי.

  15. #45
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    69
    הממצאים שסטרלוק מביא נשמעים הגיוניים. הקדמי מגיע למצב דינאמי בבלימה, כאשר המשקל מועבר קדימה והצמיג מגיע לקצה גבול האחיזה. האחורי מגיע למצב דינאמי תחת האצה. אין סיכוי שיש הפרשים משמעותיים בממוצע המהירות בין הצמיגים, להערכתי סטרלוק התכוון להפרשים רגעיים. אם הייתי צריך לנחש, אזי המדידה קשורה ל-abs אשר משווה את המהירויות בין הצמיגים באופן שוטף.

אשכולות דומים

  1. ביטוח יומי לאופנוע
    על ידי mor-t בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 27-03-2016, 23:46
  2. פרונט קומפלט לbmw gs800 2010
    על ידי lironlupu30 בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 13-03-2016, 19:05
  3. הונדה xr125 כאופנוע ראשון
    על ידי Zollo15 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 01-01-2016, 09:07
  4. הונדה crf450x כאופנוע סופרמוטו?
    על ידי נירו בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 22-07-2015, 10:30
  5. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 29-05-2015, 07:26

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO