ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
סטרלוק, חפשתי בגוגל ולא מצאתי. אשמח אם תשלח לינק(ים).

הדבר היחיד הרלבנטי שמצאתי הוא מאמר המדבר על החיכוך הסטטי והדינמי כפונקציה של פעימות הכוח. להבנתי, הצמיג נשחק פחות כשהצמיג מתגלגל על הכביש (חיכוך סטטי) מאשר במצב של החלקה קבועה (חיכוך דינמי). אם זה נכון, אז בגלל שמנוע 4 בשורה מייצר פולסים של כוח חלשים יותר, הוא נשאר בתחום הסטטי ואז זה הפוך ממה שאתה טוען. כל זה לא שייך לאחיזה של הצמיג בכביש, שבגלל האפקט של מתיחה והרפייה של הגומי האחיזה טובה יותר בפעימות כוח חזקות ומעטות.
זה בידיוק זה רק שהפעימות כוח לא כאלה חלשות הרי בסופו של דבר זה 120 סוסים
עכשיו נניח שזה 120 קמש
ב4 בשורה זה 8000 סלד
בטוין זה 4000
משמע ל4 בשורה יש פי 4 יותר פעימות כוח לסיבוב גלגל יחיד והעוצמה זהה זה יוצר חיכוך סטטי
ושוחק צמיג הרבה יותר

בטוין לדוגמא זה יספק פעימות כוח חזקות בתדירות נמוכה יותר וזה גורם לפחות חיכוך דינאמי מה שמאריך אורך חיי צמיג